• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stinger GT 3.3 366 gpf

Heko

Nowy użytkownik
Samochód
Stinger GT
Marka samochodu
Kia
Budżet/ile litrów
7l. 350zł.
Styl jazdy
Silnik
3.3gdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
fabryczny, nowe auto
Co byłoby dobrym wyborem, bo nie koniecznie chcę z orlen czy inną wydumkę z ASO?
Auto oczywiście modyfikowane, 410KM i powoli zmierza na 450+
Dodam że ze 2 wymiany w roku na pewno, więc dopuszczam normy "zimowe i letnie" :D
No i dobrze by było, aby ASO nie miało konkretnych zastrzeżeń (oczywiście poza tymi handlowymi :) )
 
zasadniczo też tak robiełm
w Focusie RS 2.3eb fabryczny castrol po 3kkm był totalnym złomem, a Amsoil wytrzymywał ok. 7kkm
jeszcze nie wiem ile Stinger dowala wachy do oleju, trzeba będzie dać próbki do testów
 
Więc szukajmy plakietki która ma Acea A5 i jest niski popiół.

Rozsądnie ;)

Amsoil ma nowy pakiet do LSPI, nie ma wysokiego popiołu.

Ma wysoki ;) W karcie danych technicznych nie ma podanej konkretnej wartości, ale jest wzmianka, która daje sporo do myślenia w tej kwestii.

Fortified with detergents that exceed the dexos1Gen 2 sulfated ash specification.


Macie gdzieś dane dot. tego SS jeśli chodzi o popioły?

Napisałem do AMSOIL Technical Services. Signature Series 5w30 w najnowszej formulacji ma SA% na poziomie 1,22. Jestem autoryzowanym dystrybutorem Amsoil. Piszę czasem z supportem technicznym marki. Jeśli interesuje Was SA% któregoś z produktów to prześlijcie do mnie zapytanie. Dowiem się co i jak. Amsoil tego nie ukrywa. Nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedzi :)
Post automatically merged:

to jeszcze pytanie:
wymieniać pierwszą oliwę zaraz, czy czekać do 10kkm?

Zdecydowanie wymieniać.
 
Last edited:
A ktoś pisał że Amsoil coś ukrywa? Jestem ciekaw z czego taki wysoki poziom popiołów akurat w tym oleju skoro analizy z tego samego pakietu innych lepkości podają <1,10 i na tym się opierałem. Więcej.....diler w RUS zapytał także centralę Amsoila i odpowiedź była że max 1,22 w tym oleju....ale może zapytać z drugiej strony ile popiołów mają 0w20/0w40 w nowej formulacji?
 
...
Ma wysoki ;) W karcie danych technicznych nie ma podanej konkretnej wartości, ale jest wzmianka, która daje sporo do myślenia w tej kwestii.

...
Napisałem do AMSOIL Technical Services. Signature Series 5w30 w najnowszej formulacji ma SA% na poziomie 1,22. Jestem autoryzowanym dystrybutorem Amsoil. Piszę czasem z supportem technicznym marki. Jeśli interesuje Was SA% któregoś z produktów to prześlijcie do mnie zapytanie. Dowiem się co i jak. Amsoil tego nie ukrywa. Nie ma problemu z uzyskaniem odpowiedzi :)
...
Norma Dexos1 gen2 dopuszcza max 1% popiołów siarczanowych, znaczna część olejów z ta aprobatą ma popiół na poziomie 0,9%.
Jeżeli wartość 1.22% jest prawdziwa, jest to przekroczenie o 22% wartości dopuszczalnej.
A mnie się wydawało, że oleje serii Signature Series mają popiół na poziomie 1.07%, co byłoby wartością akceptowalną ...
A jak to wygląda w wersji 0w40 AZF?
 
Szkoda, że nie instrukcja nie pozwala lać wg norm API, bo wtedy byłby Mitasu Gold do wzięcia. Kumpel zalał go z mojego polecenia do Optimy i wyjść z podziwu nie może, jak silnik dostał drugie życie, a część problemów z rozwijaniem mocy, klekotaniem na zimnym i tak dalej zniknęła (wcześniej jeździł na oleju ASO).

Co jest takiego w tym Mitasu? Albo inaczej, co było zalane wcześniej?
 
A ktoś pisał że Amsoil coś ukrywa?

Nie formułowałem swojego postu z intencją odpowiadania na jakikolwiek zarzut ;)

diler w RUS zapytał także centralę Amsoila i odpowiedź była że max 1,22 w tym oleju

Zgadza się w takim razie. Spójna informacja.

Jestem ciekaw z czego taki wysoki poziom popiołów akurat w tym oleju skoro analizy z tego samego pakietu innych lepkości podają <1,10 i na tym się opierałem.

Też takie widziałem. W analizie AZF 0w40 udostępnionej na oil-club.ru oznaczono 1,07%.

Walka z LSPI nie musi oznaczać radykalnego spadku SA% oleju w nowej formule.


może zapytać z drugiej strony ile popiołów mają 0w20/0w40 w nowej formulacji?

Przesłałem właśnie zapytanie.
 
Last edited:
Bo i to zarzut nie był, a raczej zdziwienie takim sformuowaniem ;)
Spójna, ale określająca maksymalną wartość, ale jak pokazują VOA Amsoil z nowymi pakietami chyba zbyt ostrożnie podchodzi do pewnych spraw.
Dzięki za działanie, zatem czekamy.
 
Chciałem edytować jeszcze swój post, ale minął mi czas ;) Dodam zatem uzupełniająco:

Walka z LSPI nie musi oznaczać radykalnego spadku SA% oleju w nowej formule. Schodzi się z wapnia, ale w związku z tym inne dodatki także zmieniają swój udział w pakiecie.

Many factors have been demonstrated to impact low speed pre-ignition (LSPI), including: engine designs, fuel composition and lubricant composition. On the lubricant side, the most noticeable impact has been from the detergent chemistry. Oils with higher concentrations of calcium, which is found in many detergent systems, have been shown to increase the frequency of LSPI. The exact chemistry of the detergent is less important to LSPI than the calcium content. Conversely, magnesium-based detergents do not seem to promote LSPI. Although reducing calcium may seem like a solution to control LSPI, there may be other performance tradeoffs to consider. In addition, there are other additives that can also help reduce LSPI events. This provides an opportunity to formulate for robust LSPI performance, while maintaining the level of detergency needed to help keep engines clean and neutralize acids generated during combustion.


Widać to dobrze przeglądając analizy AZF 0w40 w starej i nowej formule. W tej drugiej zmniejszono udział wapnia, ale wzrosła zawartość cynku, fosforu, molibdenu, boru i magnezu.

Spójna, ale określająca maksymalną wartość, ale jak pokazują VOA Amsoil z nowymi pakietami chyba zbyt ostrożnie podchodzi do pewnych spraw.

Ostrożnie, ale odwrotna sytuacja nie byłaby dla nich korzystna, gdyby VOA zaczęły pokazywać SA% wyższy niż deklarowany przez producenta.

Dzięki za działanie, zatem czekamy.

Dam znać jak nadejdzie odpowiedź ;)
 
Co jest takiego w tym Mitasu? Albo inaczej, co było zalane wcześniej?

Nie wiem co jest w środku, analizę trzeba by zrobić. Wcześniej było to co pisałem: olej z ASO, czyli pewnie Orlen Pro F, a jeszcze wcześniej Lotos Quazar K. Widać oleje z Dalekiego Wschodu lepiej się dogadują z silnikami z tej części świata niż europejskie smarowidła.

Gdyby Mitasu miał oleje w normie C2 to bym je chętnie lał do swojego. Ale biorąc pod uwagę że musiałem w ASO wywalczyć wlewanie oleju z normą C (bo to do diesla jest, szanowny Panie i do benzyny się nie nadaje) to z amerykańską normą nie chce mi się wojny zaczynać chociaż API SN w instrukcji jest.
 
Czyli jednak potwierdza się co pisałem, podchodzą do sprawy ostrożnie zostawiając sobie margines bezpieczeństwa bo:
A tu SS 5w30
 
Mamy na forum analizy Mitasu więc mniej więcej wiadomo co w nich siedzi. Poza tym olej jest japoński tylko blendowany w Indonezji. Właścicielem marki Mitasu jest bodajże armeńska firma która jest też właścicielem brytyjskiej marki olejowej Morris. Więc to taka mocno międzynarodowa marka - coś jak obecne telefony Nokii :)
 
Na innym forum znalazłem takie info: (z 2016r) Nie wiem na ile to prawda.

Mozna latwo sprawdzic ze wlascicielem Mitasu jest ruski oligarcha.
Druga rzecz firma zatrudnia w Japonii cale 2 osoby

Zagłębiłem się w temat i uzyskałem informacje, że Mitasu rozlewany jest w Singapurze. Firma zarejestrowana jest w Japonii, jest to jeden pokój w biurowcu, ale daje to już prawo używania "made in Japan" a powyższe działania mają umożliwić im pozycjonowanie produktu jako japońskiego, bo wiadomo co japońskie to japońskie. Według firmy jest to podyktowane strategią handlową, ale co ciekawe ten olej nie jest oferowany w Japonii

I jeszcze jedno: "MITASU OIL CORPORATION jest spółką córką Japońskiej firmy MITASU CORPORATION zajmującej się inwestycjami finansowymi."



Registration No.

201021242W
Name
MITASU OIL CORPORATION PTE. LTD.
Date Incorporation / Registration
5 October 2010 (Tuesday)
Registration Type
LIMITED EXEMPT PRIVATE COMPANY
Status
Live Company as of 5 October 2010 (Tuesday)
Registered Address
36 ROBINSON ROAD
#13-01
CITY HOUSE
SINGAPORE (068877)
 
Last edited:
Jezeli to prawda to nic niezwyklego, gdyz to zadna nowosc np. dobrze znany przypadek PMO, okreslaja czesto holenderska marka. A holenderska jest tylko blendownia, ktora po prostu posiada setki gotowych receptur. Podobnie Extreme Lubricans, zlecaja blendowanie swoich produktow w Lodzi.
 
Last edited by a moderator:
Dobra, Singapur, nie Indonezja. Jeden pies w sumie z naszego pkt. widzenia ;) Jak pisał kolega wyżej to nic nadzwyczajnego, takich marek jest sporo: PMO, Extreme, Xado. Do tego, że Mitasu jest marką firmy inwestycyjnej Mitasu przyznaje się samo bez bicia na głównej stronie ich witryny.

Swoją drogą skoro Mitasu jest spółką córką japońskiej firmy to nawet jak prezesem będzie Marsjanin to i tak firma będzie japońska. Nie ma co szukać dziury w całym, to są dobre oleje.
 
Rozpoczynając współpracę z polskim importerem Mitasu wysłałem kilka ich produktów do niezależnej analizy, na własną rękę. Podzieliłem się raportami na forum: https://www.oil-club.pl/index.php?forums/mitasu.68/

Mitasu nie jest firmą krzak. Bierze udział w oficjalnym programie licencjonowania API:

Można sprawdzić różne marki uzupełniając pole Brand Name:
 
Odkopię temat dotyczący tego silnika. Generalnie Amsoil jeśli chodzi o A5 wydaje się być pewniakiem, ale jak jest z oficjalnym spełnieniem norm ACEA dla.auta na gwarancji? Acea prowadzi jakąś oficjalną certyfikację, czy wystarczy, że producent zadeklaruje?

Co z porządnych olejów A5 jeszcze jest godne polecenia?

Inna zastanawiająca tutaj rzecz to norma wysokopopiołowa mimo filtra GPF. Wiem że tak zdecydował producent, ale nie jest to skraca je żywotności filtra?
 
Last edited:
Back
Top