• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stinger GT 3.3 366 gpf

Heko

Nowy użytkownik
Samochód
Stinger GT
Marka samochodu
Kia
Budżet/ile litrów
7l. 350zł.
Styl jazdy
Silnik
3.3gdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
fabryczny, nowe auto
Co byłoby dobrym wyborem, bo nie koniecznie chcę z orlen czy inną wydumkę z ASO?
Auto oczywiście modyfikowane, 410KM i powoli zmierza na 450+
Dodam że ze 2 wymiany w roku na pewno, więc dopuszczam normy "zimowe i letnie" :D
No i dobrze by było, aby ASO nie miało konkretnych zastrzeżeń (oczywiście poza tymi handlowymi :) )
 
Czy musi być 5W30? Jak mógłby być 0W30 to fajnie wygląda mobil1 LV
 
Last edited:
Millers EE Eco 5w30 a5b5.
 
Propozycje jasne,ile widziane, ale ciekawi mnie także oficjalność norm ACEA w tym przypadku, choćby wspomnianego Amsoil.
 
5W30 A5 to z olejów koncernowych 2 liga. W sensie nie ma A5 w topowych liniach. Mobil1 x1 jest dostępny tylko w Rosji i Ukrainie. U nas tylko seria 3000. Z Total seria 9000, Castrol Magnatec i chyba GTX. Jak to @SACZI ma w zwyczaju pisać "norma nie ma przyszłości i się nie rozwija". Są jeszcze oleje z łączona normą A5/B5/C2 API SN ale to A5 w nich takie lekko niepewne ewentualnie 2012. Czekamy na analizę takiego oleju - Eurol Fluence FS.

Nic "lepszego" od Amsa to chyba nie znajdziesz.

Zapytaj co ASO stosuje bo może wcale nie trzeba ograniczać się do A5
 
Last edited:
Ten Millers który poleciłem jest ciekawym olejem o trochę innej formacji niż reszta A5/B5. Analiza u kolegów z Rosji pokazała, że olej jest bardzo mocno "dopakowany" molibdenem; jak oleje sportowe. Z doświadczenia wiem, że ten konkretny olej bardzo mocno wycisza silnik. Mój stary samochód Mondeo MK3 1.8 benzynka, najlepiej pracował właśnie na tym Millersie i tylko na nim miałem zerowy pobór oliwy między interwałami.
 
Jeśli chodzi o normy to tutaj tylko A5 jest dopuszczalna. AMS generalnie to dla mnie pewniak, tylko mam obawę o oficjalne spełnienie normy ACEA do gwarancji. ASO oczywiście powie że jasne super. Gwarant w razie problemów już nie musi.
 
AMS generalnie to dla mnie pewniak, tylko mam obawę o oficjalne spełnienie normy ACEA do gwarancji.

Próbowałem co wyszukać, z ACEA jest inaczej jak za API. Założyłem nowy tamat. W wykazie producentów Amsa nie znalazłem.
 
Back
Top