• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stop&Start - zużycie silnika w zależności od lepkości oleju


Z tego wynika, że w nowym trybie testowym, czyli rzeczywistej jeździe, zyski z SS są znikome i w sumie zależą od tego ile się stoi z wyłączonym silnikiem.
 
https://magazynauto.pl/porady/start-stop-pomaga-czy-przeszkadza,aid,175 Materiał ile jazda ze start stop oszczędza paliwa 😀 @R70 przecież możesz jeździć ze start stop wlaczonym i nikt ci nie zabroni tego 😉ja to często zakłady robię jak ze znajomymi jadę i widzę kobietę w nowym aucie czy jeździ na start stop ,ruszanie ze świateł ,ten piekny dzwiek odpalanego wozu :) 90 procent kobiet jeździ tak. Czasem nawet widzę auta za 500 tys i na światłach słychać pyk i autko zgaszone na 30 sekund:)
 
Last edited:
Ogólnie można przypuszczać, że już system start-stop został dopracowany przez ten czas co upłynął, lecz najgorsze moim zdaniem dzieje się w momencie odpalenia i nagłego ruszenia, co ma miejsce w starcie spod świateł... nie raz obok mnie ktoś staje i cyk silnik zgaszony, a stoimy jako pierwsi pod światłami i przy zielonym silnik zostaje odpalony i ludzie od razu dają w "pedał"... To już na pewno nie jest zdrowe dla silnika...😏
 
https://magazynauto.pl/porady/start-stop-pomaga-czy-przeszkadza,aid,175 Materiał ile jazda ze start stop oszczędza paliwa 😀 @R70 przecież możesz jeździć ze start stop wlaczonym i nikt ci nie zabroni tego 😉ja to często zakłady robię jak ze znajomymi jadę i widzę kobietę w nowym aucie czy jeździ na start stop ,ruszanie ze świateł ,ten piekny dzwiek odpalanego wozu :) 90 procent kobiet jeździ tak. Czasem nawet widzę auta za 500 tys i na światłach słychać pyk i autko zgaszone na 30 sekund:)
Wiesz, Ty byś się śmiał a ja bym oddychał czystszym powietrzem jeśli wszystko SS byłby włączone na stałe.
Jeśli dobrze pamiętam, to na biegu jałowym skład spalin nie jest najoptymalniejszy i to co się wydobywa z wydechów samochód w korku raczej nie jest obojętne dla człowieka.
Nie pamiętam gdzie czytałem - więc nie podam linka - ale SS zostało rozpowszechnione m.in. dla redukcji smogu w miastach.
Może tobie smród z tych wydechów Ciebie śmieszy, ale mi przeszkadza. Tak samo przeszkadzaja mi smród wielu samochody stojące z włączony silnikiem - bo tylko na kilka minut, albo tylko musi się rozgrzać.
Jedyne co do mnie trafiło to trudne zabezpieczenie panewek przy rozruchu nawet ciepłego silnika, a co za tym idzie możliwość rzeczywistego skrócenia życia silnika.
 
@R70 Jest dużo więcej kompleksowych rzeczy które mogłyby chronić nasza planetę ale nikogo to nie obchodzi bo liczy się tylko zysk beż względu na koszty degradacji środowiska, koszty społeczne, zdrowotne. Czyli jeśli akumulator ,rozrusznik I inne podzespoły silnika wytrzymują dużo krocej przez używanie systemu start stop to uważasz że ich wytworzenie np akumulatorów, części silnika itp nie niszczy klimatu i jest neutralne ,nie zanieczyszcza powietrza ?? To tak nie działa że przez 30 sekund na światłach będziesz oddychał świeższym powietrzem bo wszyscy będą jeździć na SS 😉nikt przecież tak jak ja nie twierdzi że samochody są ekologiczne, wiadomo że mega zanieczyszczają środowisko tak ja np tzw ,,kopciuchy" i masę innych rzeczy na świecie. Ja np zawsze chodzę z plecakiem żeby nie kupować torebek foliowych w sklepach bo to mega prosta rzecz i jest eko 😉czy to coś zmieni na świecie, praktycznie nic wiec nie popadajmy w skrajności 😉
 
Akurat ograniczenie produktów spalania benzyny i ropy w miastach ma wydajny wpływ na zdrowie obywateli (i zamożność kraju co za tym idzie). Na zachodzie o tym wiedzą stąd rugowanie samochodów z miast i parcie na zbiórkom. U nas jeszcze trochę czasu minie, ale też tak będzie.

Co do panewek to teoretycznie w silnikach SS powinny być dodatkowo pokryte warstwą o zmniejszonym tarciu i być wzmocnione. Ale czy tak jest w każdym samochodzie to inna sprawa.
 
Reszta świata ma ekologie gdzieś. Tylko Europa(unia) ma problem z powietrzem? Czy nad np.Afryką jest inne niebo? Czy tam ktoś słyszał co to normy emisji spalin?
Doszło do tego,że będziemy musieli jeździć elektrykami a kraje z poza unii już nie i będą się z nas śmiały.Może się tak skończyć,że nowe pojazdy spalinowe będą rejestrowane poza unia a użytkowane np. u nas.
 
usa, kanada i chiny tez maja byc tylko elektryczne auta po 2035 roku i chyba dolacza korea,japonia.
 
Ale elektryki nie są ekologiczne i zero emisyjne ...Więc to taka duża zmiana na plus dla klimatu jak wybór między partiami politycznymi w Polsce,niezależnie na kogo zagłosujesz i tak będzie tak samo bo to jedna szajka haha 😀
 
Trzymajcie sie z dala od tematow sticte politycznych.
 
Jedyny bardzo negatywny wpływ systemu S&S dla silnika z turbiną jest wtedy , gdy po szybkiej jeździe autostradą zjedziemy na mopa , lub trafimy korek i ten wyłączy silnik bez schłodzenia turbiny, wtedy olej zatrzymany w turbinie ulega spalaniu !.
W benzynach turbina nagrzewa się duzo mocniej niż w dieslach ! Potrafi świecić!Film z kamerą termowizyjną:


Wiec na autostradę wyłączające S&S.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ja w Fordzie i w Dacii od razu wyłączyłem SS, nie interesuje mnie niższe spalanie rzędu 100 - 200 ml na 100 km. Bardziej mnie obchodzi właśnie stan turbosprężarki, akumulatora, rozrusznika. A spaliny w nowych sprawnych samochodach benzynowych z katalizatorem TWC, GPF i to jeszcze z dodanym AR 6900 do paliwa na prawdę nie sprawiają problemu w mieście stojąc w korku. Problemem jest stary diesel z wyciętym DPF, z zawalonym szlamem EGRem, za takim to się dopieo nie da jechać ani stać. Ja mam taką zasadę że jak wjeżdżam do miasta, albo staje w korku na trasie to zamykam obieg powietrza i nie wdycham tego gówna. Tak samo jak jedzie przede mną jakiś stary strucel w tedeiku. Moja 25 letnia Octavia ma takie czyste spaliny że nie widać czy silnik pracuje. Ale jak się dba tak się ma.
 
@R70 Jest dużo więcej kompleksowych rzeczy które mogłyby chronić nasza planetę ale nikogo to nie obchodzi bo liczy się tylko zysk beż względu na koszty degradacji środowiska, koszty społeczne, zdrowotne. Czyli jeśli akumulator ,rozrusznik I inne podzespoły silnika wytrzymują dużo krocej przez używanie systemu start stop to uważasz że ich wytworzenie np akumulatorów, części silnika itp nie niszczy klimatu i jest neutralne ,nie zanieczyszcza powietrza ?? To tak nie działa że przez 30 sekund na światłach będziesz oddychał świeższym powietrzem bo wszyscy będą jeździć na SS 😉nikt przecież tak jak ja nie twierdzi że samochody są ekologiczne, wiadomo że mega zanieczyszczają środowisko tak ja np tzw ,,kopciuchy" i masę innych rzeczy na świecie. Ja np zawsze chodzę z plecakiem żeby nie kupować torebek foliowych w sklepach bo to mega prosta rzecz i jest eko 😉czy to coś zmieni na świecie, praktycznie nic wiec nie popadajmy w skrajności 😉
Ale ja nie piszę o ekologii świata - tylko o komforcie życia ludzi w miastach. Jedne się takiej ilości toksyn w powietrzu przyzwyczaił i ich nie czuje, drugi nie i cały czas czuję spory dyskomfort. Ale trzeciemu po prostu trudno oddychać. Dlatego napisałem co napisałem.

Przypomina, że to czy SS ma sens czy go nie ma ze względów ekologicznych, nie jest tematem tego wątku :)
 
@R70 to jeśli używanie SS sprawia,że powietrze ,którym oddychasz w mieście jest zdrowsze to poprostu jeździj z włączonym systemem SS :)
 
Jedyny bardzo negatywny wpływ systemu S&S dla silnika z turbiną jest wtedy , gdy po szybkiej jeździe autostradą zjedziemy na mopa , lub trafimy korek
Czy SS w nowszych/mocniejszych autach z tym systemem działa tak zero-jedynkowo? Nie bierze pod uwagę choćby temperatury oleju, albo średniej ostatniej prędkości lub średnich obrotów, by nie dopuszczać do takich rzeczy?
 
Czy SS w nowszych/mocniejszych autach z tym systemem działa tak zero-jedynkowo? Nie bierze pod uwagę choćby temperatury oleju, albo średniej ostatniej prędkości lub średnich obrotów, by nie dopuszczać do takich rzeczy?
Wątpię, u mnie nie, w innych modelach nie wiem, wypróbuj.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@SmartCheetah Ani VW, ani BMW nie brało tych czynników pod uwagę i gaszą silniki, kiedy płyn chłodzący ma 30 st, albo po ostrej jeździe, gdzie olej nagrzany do 120 st.
 
@R70 to jeśli używanie SS sprawia,że powietrze ,którym oddychasz w mieście jest zdrowsze to poprostu jeździj z włączonym systemem SS :)
Z mojej perspektywy masz dość specyficzny sposób rozumowania, ale na pewno nie odosobniony.
Czyli jeśli uważam że palenie wszystkich palnych śmieci w kopciuchu zanieczyszcza powietrze to po prostu nie powinienem ich palić ?
 
@R70 Ale to była odpowiedź bez żadnej ironii. Jeśli chcesz jeździć na start stop mimo że ten system nie wpływa pozytywnie na auto tzn akumulator,rozrusznik ,silnik to jeździj przecież to twoje auto I twój wybór nikt cię nie nakłania byś jeździł bez SS 😀your life your choice
 
Back
Top