• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Superb 2 FL 2.0 CR TDI

jedrek1980

Użytkownik
Lokalizacja
Piotrków Trybunalski
Samochód
-Skoda Superb 3 2.0 TDI CRLB(DSG) Compsport
Skoda Superb 2 FL 2.0 TDI CR 2014 r 170 hp z plusem (208 hp)
Przebieg 145 tys
Jazda 50/50 miasto/autostrady.
Jazda bym powiedział nie emerycka.
Obecnie jeżdżę na Ravenolu VSW 0w30 z dodatkiem AR 9100.
Stosowany był już Motu,Penrite z AR 9100 i Amsoil z AR 9200.(wszystkie 5w30)
Odczucia subiektywne najlepsze na Ravenolu.
Jakie opinie o tym Ravenolu zostać przy nim czy jakaś inna propozycja?
Na zimę ten Ravenol ok bo lepszy star przy zimnym silniku tylko czy na lato 0w30 nie będzie za rzadkim olejem np.Jadąc autostradą czy będzie odpowiednie smarowanie?
 
Od półtora roku jeżdżę na Ravenool VSW 0w30 plus AR 9100 wymiana oleju co 8-10 tys.Jazda głównie autostrady z ciekawą noga .Dlatego chciałem podniesc lepkość na W 40. Że względu że mam ciężka nogę i auto jest po programie.Wydaje mi się że blokada do oleju C3 był właśnie DPF że względu na olej niskopopiolowy.A brak DPF chyba już nie zmusza do trzymanie się oleju C3
 
Pnie zmusza do trzymania się C3, ale też nie musisz koniecznie przechodzić na 5W40. Dobre 5W30 w zupełności wystarczy i autostrady nie mają nic do rzeczy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jestem zadowolony z Ravenoola 0w30 od półtora roku.Dlatego myślałem/myślę o zwiększenie lepkości na 40.
W poprzednim aucie też było zalecane 5w30 do czasu aż nie usunąłem DPF to trzymałem się.Po usunięciu jeździłem dwa lata na 5w40 i nic się nią działo.
Od zawsze myślałem że im większa lepkość oczywiscie mówię tu o olejach "cywilnych" to tym lepsza ochrona silnika przy większych obciążeniach.No ale wszystko ewoluje,więc może to się zmieniło.
 
Jestem zadowolony z Ravenoola 0w30 od półtora roku.Dlatego myślałem/myślę o zwiększenie lepkości na 40.
Ale po co? Skoro jesteś zadowolony z 0W30, to po co chcesz przechodzić na lepkość 40?

Po usunięciu jeździłem dwa lata na 5w40 i nic się nią działo.
No bo nic się nie stanie, ale lepkość nie ma nic wspólnego z DPF. Mylisz pojęcia.

Od zawsze myślałem że im większa lepkość oczywiscie mówię tu o olejach "cywilnych" to tym lepsza ochrona silnika przy większych obciążeniach.No ale wszystko ewoluje,więc może to się zmieniło.
Olej to nie tylko lepkość, trzeba patrzeć na całość. Ja to często powtarzam, że kluczem są interwały.
 
Około 116-117 stopni przy temp.zewnetrznej 32 .4 osoby na pokładzie pełen bagażnik .Załączona klima i jazda autostradą.
 
@jedrek1980 strasznie wysoko jak na diesla.. może 0w40? kwestia ile olej pracuje w takiej temperaturze. Jeśli większość czasu to warto rozważyć 0w40.
 
116 to wysoko przy pełnym obciążeniu auta plus klima i prędkość rzędu 180 ?
Wydawało mi się że to temperatura normalna
 
To jest normalna temperatura oleju przy takich upałach i szybkiej jeździe. Miałem podobną w takich warunkach klimatycznych, ale jadąc 140 w 1.4 tsi. W Chorwacji non stop widziałem na zegarze 115-117, analogicznie jadąc z tą samą prędkością długotrwale w polskich zimowych warunkach (-3 st), olej wskazywał 100-102 st. Takie różnice robi temperatura zewnętrzna.
 
@jedrek1980 strasznie wysoko jak na diesla.. może 0w40? kwestia ile olej pracuje w takiej temperaturze. Jeśli większość czasu to warto rozważyć 0w40.
To jest max i to jest odpowiednia temperatura w tym silniku. Normalnie oscyluje ok 100 stopni w lecie w trasie przy 140-160 km/h. Ale wzrost temperatury zewnętrznej z 25 do 35 stopni powoduje kilkustopnowe podniesienie temperatury oleju a jak do tego dodamy jazdę ca 200 km/h i pełne obciążenie to te 116 stopni jest jak najbardziej dopuszczalne. Moim zdaniem jeśli takie warunki jazdy występują sporadycznie to nie ma wiekszego sensu stosowanie w tym silniku lepkosći SAE40 - jak już coś to coś z pogranicza SAE30 i SAE40 (12-13). Zresztą olej o wyższej lepkości może spowodować również niewielki wzrost temperatury oleju ze względu na wyższe opory (nie jest to sztywna reguła ale zwykle tak jest). Wyższa lepkość może mieć uzasadnienie w określonych przypadkach ale przy zachowaniu rozsadnego interwału i zwykłym użytkowaniu nie widzę korzyści z zastosowania wyższej lepkości.
Post automatically merged:

To jest normalna temperatura oleju przy takich upałach i szybkiej jeździe. Miałem podobną w takich warunkach klimatycznych, ale jadąc 140 w 1.4 tsi. W Chorwacji non stop widziałem na zegarze 115-117, analogicznie jadąc z tą samą prędkością długotrwale w polskich zimowych warunkach (-3 st), olej wskazywał 100-102 st. Takie różnice robi temperatura zewnętrzna.
Często na to właśnie zwracam uwagę.

EDIT
Jako osoba zawodowo zajmująca się sprzedażą olejem, powinieneś znać zasady opisywania lepkości wg klasyfikacji SAE J300.
Nie ma olejów w30, w40, ale za to jest lepkość SAE30, SAE40 lub po prostu 30, 40.

SACZI
 
Last edited by a moderator:
W n47 f30 w lecie przy około 27 st.C 140km/h maksymalnie miałem 97st , przy normalnie jeździe olej osiąga 88st.C więc każdy silnik ma inne parametry pracy, może ktoś powiedzieć że coś jest nie tak ale po zebraniu opini od innych użytkowników tego modelu.
Popytaj inne osoby które mają taki silnik to będziesz spał spokojnie.
 
To jest max i to jest odpowiednia temperatura w tym silniku. Normalnie oscyluje ok 100 stopni w lecie w trasie przy 140-160 km/h. Ale wzrost temperatury zewnętrznej z 25 do 35 stopni powoduje kilkustopnowe podniesienie temperatury oleju a jak do tego dodamy jazdę ca 200 km/h i pełne obciążenie to te 116 stopni jest jak najbardziej dopuszczalne. Moim zdaniem jeśli takie warunki jazdy występują sporadycznie to nie ma wiekszego sensu stosowanie w tym silniku lepkosći SAE40 - jak już coś to coś z pogranicza SAE30 i SAE40 (12-13). Zresztą olej o wyższej lepkości może spowodować również niewielki wzrost temperatury oleju ze względu na wyższe opory (nie jest to sztywna reguła ale zwykle tak jest). Wyższa lepkość może mieć uzasadnienie w określonych przypadkach ale przy zachowaniu rozsadnego interwału i zwykłym użytkowaniu nie widzę korzyści z zastosowania wyższej lepkości.
Post automatically merged:


Często na to właśnie zwracam uwagę.

EDIT
Jako osoba zawodowo zajmująca się sprzedażą olejem, powinieneś znać zasady opisywania lepkości wg klasyfikacji SAE J300.
Nie ma olejów w30, w40, ale za to jest lepkość SAE30, SAE40 lub po prostu 30, 40.

SACZI
Z tym że ja tym samochodem praktycznie tylko jeżdżę autostradami . naprawdę miasto jest bardzo sporadyczne
 
To jest max i to jest odpowiednia temperatura w tym silniku. Normalnie oscyluje ok 100 stopni w lecie w trasie przy 140-160 km/h. Ale wzrost temperatury zewnętrznej z 25 do 35 stopni powoduje kilkustopnowe podniesienie temperatury oleju a jak do tego dodamy jazdę ca 200 km/h i pełne obciążenie to te 116 stopni jest jak najbardziej dopuszczalne. Moim zdaniem jeśli takie warunki jazdy występują sporadycznie to nie ma wiekszego sensu stosowanie w tym silniku lepkosći SAE40 - jak już coś to coś z pogranicza SAE30 i SAE40 (12-13). Zresztą olej o wyższej lepkości może spowodować również niewielki wzrost temperatury oleju ze względu na wyższe opory (nie jest to sztywna reguła ale zwykle tak jest). Wyższa lepkość może mieć uzasadnienie w określonych przypadkach ale przy zachowaniu rozsadnego interwału i zwykłym użytkowaniu nie widzę korzyści z zastosowania wyższej lepkości.
Post automatically merged:


Często na to właśnie zwracam uwagę.

EDIT
Jako osoba zawodowo zajmująca się sprzedażą olejem, powinieneś znać zasady opisywania lepkości wg klasyfikacji SAE J300.
Nie ma olejów w30, w40, ale za to jest lepkość SAE30, SAE40 lub po prostu 30, 40.

SACZI
SACZI ja to pisałem w uproszczeniu i może powinienem napisać xW30 lub xW40 ale proponowane przez Ciebie SAE30 czy SAE40 można (a nawet trzeba) wprost zinterpretować jako oleje jedno sezonowe. Dobrze wiem co napisałem i każdy to zrozumiał, że pisząc o W40 czy W30 celowo pomijam pierwszy człon jako nieistotny bo istotna jest lepkość w 100 stopniach. To nie jest rozprawa naukowa i nie czepiajmy się słówek w sytuacji gdy ie ma to najmniejszego znaczenia.. Ale rozumiem, ze jako Moderator musisz trzymać rękę na pulsie.
 
@tomek evo,to nie grupa na FB, gdzie można sobie dowolnie pisać, bo ludzie tam wielu rzeczy nie odróżniają.
Posty za jakiś czas pójdą do kosza, bo zrobi się offtop.
 
Ja sobie dowolnie nie piszę użyłem pewnego uproszczenia, które powinno być dla większości jasne jak słońce. Ja nikogo nie wprowadzam w błąd i merytorycznie nie można mieć zastrzeżeń. Uważasz, ze określenie lepkości W40 jest nieprawidłowe ja uważam, ze tym konkiecie, który napisałem jest to jak najbardziej do przyjęcia. Dziwne, że jsteś taki skrupulatny w tym wypadku a w innych już niestety nie.
 
@SACZI ma rację. Należy zwracać uwagę na takie określenia, bo później ludzie to powtarzają. W szczególności osoby, które mało wiedzą.
 
@tomek evo, rozmawiamy o tym, co my, moderatorzy uważamy i to będziemy egzekwować.
Żeby uciąć już ten offtopic, powołam się na punkt, gdzie jest mowa o podważaniu decyzji moderatorów.
Z naszej strony tyle.
 
Back
Top