• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Superb 2 FL 2.0 CR TDI

jedrek1980

Użytkownik
Lokalizacja
Piotrków Trybunalski
Samochód
-Skoda Superb 3 2.0 TDI CRLB(DSG) Compsport
Skoda Superb 2 FL 2.0 TDI CR 2014 r 170 hp z plusem (208 hp)
Przebieg 145 tys
Jazda 50/50 miasto/autostrady.
Jazda bym powiedział nie emerycka.
Obecnie jeżdżę na Ravenolu VSW 0w30 z dodatkiem AR 9100.
Stosowany był już Motu,Penrite z AR 9100 i Amsoil z AR 9200.(wszystkie 5w30)
Odczucia subiektywne najlepsze na Ravenolu.
Jakie opinie o tym Ravenolu zostać przy nim czy jakaś inna propozycja?
Na zimę ten Ravenol ok bo lepszy star przy zimnym silniku tylko czy na lato 0w30 nie będzie za rzadkim olejem np.Jadąc autostradą czy będzie odpowiednie smarowanie?
 
Aby nie zakładać nowego wątku zapytam w tym.Jak iż z Skodzinie jakimś cudem zniknęła pseudoekologia jaki olej zalewać teraz czy zostać dalej przy Ravenool VSW 0w30 +9100 czy lać teraz jakiś 0w40?
 
Zależy czy chcesz podnieść lepkość. Jak nie to możesz zostać przy Ravenolu ale dopraw go tym razem AR9200V2. Ja chyba przetestuje u siebie Repsola Carrera 0W40 z AR9200V2 ale dopiero na wiosnę bo teraz nie ma sensu męczyć silnika tak wysoka lepkością.
BTW jaka miałes max temperaturę oleju?
 
No teraz jak mam już możliwość podniesienia lepkości to jak najbardziej.
A czemu teraz dodać 9200 zamiast 9100?
Max chyba 116 w lato przy temp.32 stopnie na dworze. Przy załączonej klimie .Jazda autostrada trochę mi się spieszyło do Wrocławia z Piotrkowa 1:27 minut
 
Zastanawiam się nad SSL 0w40 do tego 9200
 
Last edited:
Bo 9200 daje większą redukcje tarcia , a dzięki nowej recepturze myje tak samo dobrze jak 9100
 
Wybór padł na
Amsoil Extreme Power 0w40 plus AR 9200 .
Zobaczymy jaka będzie różnica do 0w30 VSW 0w30 Ar9100
 
Tak poczytałem o tym Amsoilu i szału nie robi.
To może ktoś poleci jakiś właśnie Amsolil do mojej skodziny z tym że nie ma już DPF
 
Jak Ci zależy na PAO to bierz Aral Super Tronic 0W-40 lub Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40.

A jeżeli Amsoil to jak już pisałem w innym wątku seria Signature Series.
 
A dokładnie który z serii Signatures?
Zastanawiam się teznool SSL 0w40 plus AR 9200
 
Nie mam już DPF więc może być już inna lepkość 40

DPF nie ma tutaj nic do rzeczy. Trzymamy się norm zalecanych przez producenta. Tak na prawdę, na temat zależności DPF do popiołów, to też są różne teorie. Ale to pomińmy.

Czy Amsoil jest tak na prawdę potrzebny? Moim zdaniem, nie. Przy 2.0TDI głównym kryterium ,którym bym się kierował, to norma 504/507 i jeśli miałbym obawy, to skróciłbym interwały, zamiast stosować droższy olej i je przeciągać.

Możesz postawić na Amsoila, jeśli chcesz, jednak moje osobiste zdanie jest takie, że tańszy olej też by sobie poradził.
 
@jedrek1980, czytam wątek od początku i jest tam argumentacja za olejami 5w30 C3, czyli zgodnymi z zaleceniami VAG'a.
Bierz dobry olej z aprobatą 504/507, kup sobie Archoila 9100 i 15 tys km na takim smarowidle możesz przejechać.
Polecałbym Mobila ESP, Eurola FS lub Syntence , czy choćby wspomnianego Ravenola (chociaż tych olejów osobiście nie lubię), a nawet naszego Orlena Max Expert V.

Jak chcesz "na siłę" SAE40, to polecałbym Arala Super Tronic 0w40.
Olej oparty o bazy PAO, ale w tym momencie już w zasadzie bez aprobat.
Odpowiedni do tego silnika (C3, VW 502505).
 
Jeżeli koniecznie chcesz "super" olej, to polecam Redline 5W-30. Euroseries - deklaruje spełnianie normy 504/507 albo zwykły (deklarują zgodność z 502/505). Redline to topowa marka, podobnie jak Amsoil a jednocześnie ta seria spełnia niezbędne dla twojego silnika normy. Przy czym nie doprawiałbym już jej niczym, szkoda psuć taki olej dodatkową chemią. Zresztą do Amsoila też bym nic nie dolewał, zwłaszcza do SS.

Lanie SAE 40 jest bez sensu, te silniki powinny jeździć na zaleconych olejach, a nie na tym co sobie autor wymyśli. Po diabła męczyć nowoczesną konstrukcję? DPF i jego brak lub nie nie ma nic wspólnego z lepkością oleju.
 
Back
Top