• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Sustina 5W-40

wszystko o produkatach Eneos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos Sustina 5W-40

Analizę ufundowali @artunero , @Hubert1 , @soszo , @plpawzaw , @michalm83 , @stixman , @DWojtek , @CICHY , @Leo , @Arbi89 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SN

Strona produktu:


eneos-sustina-5w40-pierwiastki.jpg


eneos-sustina-5w40-ir1.jpg


eneos-sustina-5w40-ir2.jpg


Opis:
  1. Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), lepkość w 100°C pośrodku normy
  2. Indeks lepkości (VI): 172 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
  3. Pakiet dodatków bogaty, sporo wapnia, fosforu i cynku jak na pakiet dla normy C3. Dużo molibdenu oraz boru będących dodatkami uniwersalnymi. Niewielkie ilości innych metali mogą pochodzić ze specyficznych dodatków (antykorozyjnych np.) albo z linii produkcyjnej
  4. TBN 10 - dość wysoki, norma C3 wymaga go na poziomie większym niż 6 można więc olej bez problemu użytkować w silnikach diesla, nawet starszej generacji
Baza:
Widmo FTIR jest typowe dla Eneosów i ich W-base. Prawdopodobnie mamy do czynienia z wysokoprzetworzonym HC, jednak nie można powiedzieć nic na 100%. Olej nie zawiera baz o niskiej lepkości podlegających wykazowi w MSDS.

Opis:
Oprócz tego widać dużo przeciwutleniaczy, co może być związane z zastosowaniem ZP - japońskiego odpowiednika ZDDP który nie zawiera w wiązaniach siarki (zastąpiono ją tlenem) co zwiększa odporność oleju na zakwaszenie w wyniku reakcji spalania. Olej interesujący zarówno ze względu na bazy jak i stosowane dodatki, biorąc pod uwagę spełnienie norm ACEA nadaje się do codziennego użytkowania. Może być dobrą alternatywą dla europejskich olejów C3 zwłaszcza dla silników diesla gdzie ZP powinien pomóc w przedłużeniu życia tego oleju.

Podsumowanie:
Olej poprawny, Sustiny ukierunkowane są na jazdę wyczynową można więc stosować go w samochodach traktowanych ostrzej niż normalnie, Może być ciekawą alternatywą dla poszukiwaczy najlepszej ochrony do szybkiej jazdy na autostradzie.

Można go stosować w silnikach diesla oraz benzynowych wymagających normy C3 albo API SN, także w najnowszych silnikach turbobenzynowych. Wyjątkiem są silniki znane z problemów ze zjawiskiem LSPI.
 
Będzie mrożenie?
 
I przypalanie?
Nie żartuję.
Poważnie pytam
 
Sporo ..... i cynku 😉 - to już chyba z rozpędu napisałeś. 521 ppm to chyba najmniej z badanych na forum olejów silnikowych.
 
I tak i nie. Pamiętaj że w tym oleju nie ma ZDDP.
 
Klasycznie ZnDDP jest widoczny na FT-IR przy ca. 978 cm-1 oraz 654 cm-1. Tu jest zmodyfikowany chemicznie. Interesujace sa te oleje, fenolowego AO nie zalowali, ciekawe jakie jest stezenie N w tych olejach ? @Analyser wiesz cos ?
 
@apede i @CICHY mogę wrzucić próbkę do zamrażalnika, a następnie potraktować palnikiem, sam jestem ciekaw co wyjdzie.

A swoją drogą analiza ta raczej pokrywa się z tą z ruskiego oilclub'a z 2019 roku lub jest w granicach błędu pomiarowego, więc chyba nic się nie zmieniło w tym oleju od tamtego czasu, co jest oczywiście na plus. No chyba, że ktoś zauważy subtelne różnice, które jednak świadczą o pewnych zmianach.
 

Attachments

  • IMG_20220608_013809.jpg
    IMG_20220608_013809.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 167
  • IMG_20220608_013333.jpg
    IMG_20220608_013333.jpg
    800,2 KB · Odwiedzin: 170
@Arbi89 No i jak tam mrożenie i traktowanie palnikiem???
 
Back
Top