jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos Sustina 5W-40
Analizę ufundowali @artunero , @Hubert1 , @soszo , @plpawzaw , @michalm83 , @stixman , @DWojtek , @CICHY , @Leo , @Arbi89 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Strona produktu:
Opis:
Widmo FTIR jest typowe dla Eneosów i ich W-base. Prawdopodobnie mamy do czynienia z wysokoprzetworzonym HC, jednak nie można powiedzieć nic na 100%. Olej nie zawiera baz o niskiej lepkości podlegających wykazowi w MSDS.
Opis:
Oprócz tego widać dużo przeciwutleniaczy, co może być związane z zastosowaniem ZP - japońskiego odpowiednika ZDDP który nie zawiera w wiązaniach siarki (zastąpiono ją tlenem) co zwiększa odporność oleju na zakwaszenie w wyniku reakcji spalania. Olej interesujący zarówno ze względu na bazy jak i stosowane dodatki, biorąc pod uwagę spełnienie norm ACEA nadaje się do codziennego użytkowania. Może być dobrą alternatywą dla europejskich olejów C3 zwłaszcza dla silników diesla gdzie ZP powinien pomóc w przedłużeniu życia tego oleju.
Podsumowanie:
Olej poprawny, Sustiny ukierunkowane są na jazdę wyczynową można więc stosować go w samochodach traktowanych ostrzej niż normalnie, Może być ciekawą alternatywą dla poszukiwaczy najlepszej ochrony do szybkiej jazdy na autostradzie.
Można go stosować w silnikach diesla oraz benzynowych wymagających normy C3 albo API SN, także w najnowszych silnikach turbobenzynowych. Wyjątkiem są silniki znane z problemów ze zjawiskiem LSPI.
Analizę ufundowali @artunero , @Hubert1 , @soszo , @plpawzaw , @michalm83 , @stixman , @DWojtek , @CICHY , @Leo , @Arbi89 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA C3
- API SN
Strona produktu:
ENEOS SUSTINA 5W-40 - ENEOS
High-performance oil, designed for a wide range of vehicles and especially for European markets, for both petrol and diesel engines, equipped with or without DPF. Developed for the latest but also for older engines looking for extra cleaning performance and engine power use, it is ideal for a...
eneoseurope.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), lepkość w 100°C pośrodku normy
- Indeks lepkości (VI): 172 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
- Pakiet dodatków bogaty, sporo wapnia, fosforu i cynku jak na pakiet dla normy C3. Dużo molibdenu oraz boru będących dodatkami uniwersalnymi. Niewielkie ilości innych metali mogą pochodzić ze specyficznych dodatków (antykorozyjnych np.) albo z linii produkcyjnej
- TBN 10 - dość wysoki, norma C3 wymaga go na poziomie większym niż 6 można więc olej bez problemu użytkować w silnikach diesla, nawet starszej generacji
Widmo FTIR jest typowe dla Eneosów i ich W-base. Prawdopodobnie mamy do czynienia z wysokoprzetworzonym HC, jednak nie można powiedzieć nic na 100%. Olej nie zawiera baz o niskiej lepkości podlegających wykazowi w MSDS.
Opis:
Oprócz tego widać dużo przeciwutleniaczy, co może być związane z zastosowaniem ZP - japońskiego odpowiednika ZDDP który nie zawiera w wiązaniach siarki (zastąpiono ją tlenem) co zwiększa odporność oleju na zakwaszenie w wyniku reakcji spalania. Olej interesujący zarówno ze względu na bazy jak i stosowane dodatki, biorąc pod uwagę spełnienie norm ACEA nadaje się do codziennego użytkowania. Może być dobrą alternatywą dla europejskich olejów C3 zwłaszcza dla silników diesla gdzie ZP powinien pomóc w przedłużeniu życia tego oleju.
Podsumowanie:
Olej poprawny, Sustiny ukierunkowane są na jazdę wyczynową można więc stosować go w samochodach traktowanych ostrzej niż normalnie, Może być ciekawą alternatywą dla poszukiwaczy najlepszej ochrony do szybkiej jazdy na autostradzie.
Można go stosować w silnikach diesla oraz benzynowych wymagających normy C3 albo API SN, także w najnowszych silnikach turbobenzynowych. Wyjątkiem są silniki znane z problemów ze zjawiskiem LSPI.