• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Grand Vitara 2.7 V6

Lukkrakow

Użytkownik
Samochód
Grand Vitara xl7
Marka samochodu
Suzuki Grand Vitara XL7
Budżet/ile litrów
160/5.5
Silnik
2.7 V6
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Witam.

Panowie czym zalać Suzuki 2.7 V6, rozrząd na łańcuchu. Auto ma przejechane około 200 tys. Poprzedni właściciel zalewał 5w30 jak i 5w40 z przewagą tego pierwszego. W większości Vavlo i Shell. U mnie od 3 wymian z polecenia sklepu Valvoline Synpower C3. Jak myślicie oliwa w miarę ok, czy koniecznie na coś zmienić. Poprzednio wymiany co 7 tys. chodź producent zaleca wymianę co 5 tys. km. Na obecnym oleju mam przejechane około 2500 tys. km ale chciałbym przepłukać czymś silnik i wywalić ten olej po max. 3000-3500 tys. Możecie coś polecić, olej, jakąś płukanke. Może olej nie jest taki zły ?
Silnik trochę nagaru ma w środku, ale chyba bez tragedii, taki złoty kolor. Auto raczej zostaje na dłużej i chciałbym zadbać o silnik.
 

Attachments

  • 65f56025dfef478071517faf922593c0.jpg
    65f56025dfef478071517faf922593c0.jpg
    551,9 KB · Odwiedzin: 1048
Zdjęcie tego silnika wrzuć do odpowiedniego działu:
Płukanka jak najbardziej wskazana, mamy cały dział o płukankach:

Jest manual z zaleceniami?
 
Olej jest ok jeżeli ci odpowiada to możesz przy nim spokojnie zostać. Zawsze można kombinować, ale to trochę sztuka dla sztuki jeżeli nie używasz wozu w jakiś wybitnie obciążający silnik sposób.

Płukanka jak najbardziej. Zamiast kombinować z olejem wlej teraz do silnika porcję Archoil AR2300 i przejedz z nim minimum 1500 kilometrow, potem wymień na świeży, najlepiej z płukanką. Jakąkolwiek, możesz zastosować też Archoila 2820, ale może być nawet marketów K2, bardziej chodzi o ułatwienie wypuszczenia starego oleju. Potem zalej tego Valvo co masz teraz i ciesz się fajnym samochodem.

Zdjęcie tutaj jest ok, ale wrzuć też do podlinkowanego tematu, nie wszyscy zaglądają do tematów doradczych, a tam więcej osób to obejrzy i ewentualnie skomentuje.
 
Spoko, dziękuję za pomoc Panowie :)
Manual jest (załącznik)
Ogólnie o jednej rzeczy zapomniałem. Jakiś tam fachowiec od tych silników polecał kiedyś na FB olej do tych silników 10w60, jako oliwa która robi mega robotę w tym motorze, że rozrządu nie słychać, że panewki zostaną na swoim miejscu i takie tam pitu sritu. Więc nakręcony ta informacja kupiłem Liqui Moly 10w60 po czym musiałem go zlać tego samego dnia wieczorem. Auto jak postało kilkadziesiąt minut przy odpaleniu z rozrządu wydobywał się taki hałas jakby ktoś walił małym młoteczkiem po obudowie ( rozrząd wymieniony 15 tys wcześniej, a napinacz Ori Suzuki) Po zalaniu 5W30 wszystko wróciło do normy. Jak auto długo stoi i jest zimno to przez 1 sekundę po odpaleniu słychać delikatnie napinacz ale bez mega tragedii. Teraz wiedziałem że spec przerzucił się w polecaniu na 5w50, posiłkując się stwierdzeniem że podczas upalania w terenie i w trasie panewki tak nie dostają po d....pie.
 

Attachments

  • Screenshot_20200512_212134_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20200512_212134_com.google.android.apps.docs.jpg
    652,3 KB · Odwiedzin: 509
Nie pierwszy taki "specjalista internetowy" się objawia ze swoimi rewelacjami że taki grubas olejowy najlepszy :rolleyes:. AR2300 to płukanka długodystansowa więc można takową zastosować na następny interwał. Lepkość 5w30 bym zostawił, a z olejów zalałbym na działanie z płukanką naszego Specola/Lotosa/Orlena 5w30. Interwały jak wskazuje producent 5 kkm.
 
Miecio z garazowego warsztatu wie lepiej niż sowicie opłacana banda inżynierów silnikowców jaki olej jest najlepszy. Ale jak coś po takiej poradzie padnie to co złego to nie on.

@lantar8 nie ma przewagi, nie odstaje też negatywnie. Jeden i drugi to dobry olej który w normalnej eksploatacji sobie poradzi. Jeżeli OP nie ma uwag i nie chce koniecznie eksperymentować to może go spokojnie stosować. Nie widzę sensu zmieniać dla samej zmiany.

AR2300 powinno dać radę zebrać co trzeba przez te 1500-2000 kilometrów, silnik nie jest przecież wielce zasyfiony, tylko trochę ubrudzony. Wlać, dojechać do 5000 kilometrow i wymienić. Potem już tylko pilnować interwałów wymian co 5000 i będzie git. Potem można co drugą, trzecią wymiana stosować płukankę bo przy tak krótkich interwałach za każdym razem nie ma raczej sensu.
 
Last edited:
Super, Panowie jeszcze raz dziękuję. Patrzyłem na te wszystkie 5W30 i zauważyłem że akurat ta klasa C3 ma przeważnie największą lepkości kinematyczna w 100 C, (~11.6) może rzeczywiście coś bym zmienił, tak jak powyżej sam myślałem o tym Shellu na GTL-u.
Odnośnie naszej rodzimej produkcji, to rzeczywiście można zaufać takiemu Specol-u, ? Może bym się skusił :) W razie co też wybrać tego C3 ?
 
Oleje C3 to norma dla olejów niskopopiołowych - można ale czy trzeba? Nie masz ani Di ani DPF ani rozwiniętych systemów katalitycznych, imho to nie jest konieczne. Ta norma to też HTHS >3.5.
Forum ma cały dział analiz olejów nowych VOA i zużytych UOA. można sobie przejrzeć bo są polskie oleje :)
 
Ale czytając forum wysuwam wnioski że im wyższe HTHS >~ 3.5 i wskaźnik lepkości kinematycznej w 100 C bliższe 12 to lepiej z ochroną silnika. Czyli przy normie C3 mogę spokojnie zostać ? Nic mi tu nie przeszkadza ta niskopopiołowość ?
 
A co do specola, u Ciebie jest interwał 5000km, wiec spokojnie specol wytrzyma w twoim silniku, nic zlego sie nie stanie, oczywiście mówię o 5w30.
 
Panowie kupiłem właśnie AR2300, ale mam pytanie. W tej chwili mam na poziomie max. na bagnecie. Czy upuszczać / wyciągać olej z silnika zalewając ta płukankę, czy spokojnie mogę wlać te powiedzmy niepełne 200 -setki do silnika ?
 
Jeżeli na gorącym jest maks i w sumie tak się powinno mierzyć - 5 minut po wyłączeniu silnika, to na zimnym jest poniżej. Przy pomiarze na na zimnym maks oznacza że na gorącym jest powyżej bo rozszerzalność cieplna. Wg mnie można spokojnie dolać te 200 ml.

Ja nigdy nie ściągałem oleju do AR2300, zawsze dolewałem do tego co było w silniku (a był maks na zimnym).
 
Racja, wiec po dolaniu bedzie powyzej maksymalnego poziomu, a ja z reguly nie polecam. Ale nic nie powinno sie stac, biorac pod uwage krotszy interwal.
 
Ok, dzięki, dziś jeszcze raz zmierzę olej i jak będzie teraz na max. to odessam go strzykawką. Sprawdzę na zimnym i na ciepłym. Tak czytałem o tych badaniach oleju które tu robicie (szacun :) ) i chyba na pierwszy strzał pójdzie lotos 5W30 aurum i to chyba do dwóch aut jednocześnie (Saab 1.9 CDTI), chociaż do grandy korci mnie coś droższego. W innych autach miałem już neste, liqui Moly i millersy, chodź przy interwale zalecanych 5 tys. km do wymiany chyba się nie opłaca ich stosować.
 
Back
Top