• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Grand Vitara I 2.5V6

kwiatek.pl

Użytkownik
Samochód
Suzuki Grand Vitara I 2.5V6 158KM/213Nm, Fiat Uno 1.4 Turbo 200KM/230Nm, Fiat Uno Mk1 1.0 45KM :)
Marka samochodu
Suzuki Grand Vitara I gen
Budżet/ile litrów
200zł/5.5l
Styl jazdy
Silnik
H25A 2.5V6 158KM/213Nm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Zależny od stylu jazdy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40,5W50,10W60
Jaki olej masz obecnie
Specol 10W60
Witam. Moje auto to klasyczne 4x4 na ramie z reduktorem i dopinanym przodem.
Intensywnie użytkowane w terenie oraz czasem na trasie z przyczepą kempingową również za to łagodnie w mieście:D
Sprowadzone z UK 3 lata temu z przebiegiem 110 tys mil, obecnie 155
Od samego początku auto jeździ w PL na SPECOLu najpierw 5W40 później10W60, olej zmieniany co 10tysięcy (plus najtańsza płukanka K2 z każdą wymianą)
ale czytając od niedawna Wasze forum widzę, że dobrze by było zmniejszyć interwały wymian;)

Co doradzicie zamiast Specola 10W60 ? Czy dobry jest i nie ma co wymyślać? A może są jakieś substytuty w miarę przystępne cenowo w klasie 60 ???
Choć myślałem o przejściu w zimę na 5W50 ale Specol nie ma... Myślałem nad Valvoline 5W50(na forum brak info) lub Eurol Super Lite 5W50(też brak info) Dodam, że nie chce nie wiadomo ile płacić za olej😊
47d4346e34886cdcmed.jpg
6387fa2e0f462aaemed.jpg

dad452e739c3c9a1med.jpg
 
@sprajt2 a co myślisz by częściej zmieniać niż 10tys?
Jakieś dodatki do oleju jest sens dawać typu Archoil czy to bez sensu?
 
co myślisz by częściej zmieniać niż 10tys?
Najprościej było by zrobić analizę po tych 10kkm, żeby zobaczyć jak olej znosi takie interwały. Jeżeli będzie OK, to nie ma podstaw do częstszej wymiany.
Jakieś dodatki do oleju jest sens dawać typu Archoil czy to bez sensu?
Moim zdaniem nie ma sensu. Ale to już jest indywidualna decyzja, nie spróbujesz, nie przekonasz się czy jakieś efekty przyniesie, czy nie. Ale biorąc pod uwagę ceny "witaminek" to wolał bym już w ramach tego 2x częściej wymieniać olej. Kosztowo wyjdzie na to samo, sens pewnie będzie równie wątpliwy 😉.
 
A czemu by nie 5W40? Nawet specol choć wolałbym Eurol SL.
Dodatki właśnie w off-road mają rację bytu.
 
10w60 trochę przestarzała klasa, Lotos 5w40 proponuję, ewentualnie z 5w50 Valvolne Vr1, chyba jeszcze lepszy na upalanie w terenie byłby Total Quartz Energy 0w40. A i interwały jednak lepiej krótsze, 7-8 kkm.
 
W OR to raczej lecą motogodziny niż km 😄
 
Racja, więc raczej mth się sugerować.
 
Panowie myślę, że bardziej katujące od upalania w terenie jest jazda z namiotem dachowym na terenowych większych kołach niż seryjne lub jazda w górach z przyczepą kempingową...
Stąd klasa 10W60, a nie 5W40 w tych silnikach trzeba dbać o panewki 😉
 
Jeśli wiesz lepiej to po co temat?.. Jeśli mówisz, że sporo jeździsz to myslę że sensownym rozwiązaniem by było stosowanie Specola 10w60 na lato i 10w50 na zimę przy wymianach 2x do roku, czyli na wiosnę i jesień. Jeśli robisz większe przebiegi to zmieniaj co 8k adekwatnie do pory roku żonglując lepkością.
 
Ja bym spróbował Mobil1 5W-50 (niezbyt lepki w tej klasie), a na koniec interwału zafundował sobie UOA żeby zobaczyć czy wszystko jest OK.
 
Jakie olej łapie temperatury?
Ciężko powiedzieć, bo nie mam czujnika temp, inaczej będzie przy długim podjeździe z przyczepą w upał, a inaczej przy ciśnięciu w terenie...Tak czy tak chodzi mi właśnie o zapas ....
Post automatically merged:

Ja bym spróbował Mobil1 5W-50 (niezbyt lepki w tej klasie), a na koniec interwału zafundował sobie UOA żeby zobaczyć czy wszystko jest OK.
A gdzie zrobić taką analizę i gdzie z ciekawości wysłąć próbki takiego oleju ???
 
Panowie reasumując chcę odejść od Specola 10W60 na rzecz 5w50 do mojego gorącego 2.5V6...

Który byście doradzili?
1. GULF Racing 5w50
2. MOBIL 1 FS 5w50
3. EUROL SL 5W50?
Który z tych trzech będzie zachowywał się najlepiej w bardzo wysokich temperaturach?
Z góry dziękuję za rady :)
 
Last edited:
A może Valvoline VR1.
 
Jak wyżej Valvoline lub Mobil.
 
Który byście doradzili?
1. GULF Racing 5w50
2. MOBIL 1 FS 5w50
3. EUROL SL 5W50?
Z tej listy wg. mnie zdecydowanie Eurol.
API SN, najtańszy, sprawdzony solidny producent.
 
Back
Top