• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki GSX-R 600K4

Arcz01

Użytkownik
Witam,
Poszukuję oleju na zbliżający się sezon. Motocykl po zakupie był zalany Motulem 5100 10W40, ja od razu przeszedłem na Penrite MC4 10W40, takie przejscie zrobiłem również w moim poprzednim motocyklu, który był chłodzony powietrzem i po jeździe w gorący letni dzień (bez katowania itp.) przy rozruchu po krótkim postoju potrafiła mrugnąć na sekundę kontrolka ciśnienia oleju, a na forach często pojawiał się problem panewek w tamtych motocyklach, wtedy postanowiłem spróbować "lepszego" oleju. Początkowo chciałem tam zalać coś o lepkości 10W50, jednak zostałem przy lepkości 10W40 zalewając Penrite i problem kontrolki oleju przestał istnieć,a i pobór oleju stał się niezauważalny, a poprzedniego Motula jednak trzeba było kontrolować.
W motocyklu z tytułu od razu więc dokonałem zmiany oleju na sprawdzony w poprzednim sprzęcie. Być może zalewałbym dalej ten olej, jednak, widzę że sprzedawcy wycofują sie z dystrybucji tego oleju,a dostałem propozycję za Penrite, pod nazwą Amsoil Synthetic Metric Motorcycle Oil 10w40. Chętnie wypróbuję ten olej, ale nie zaszkodzi zapytać o opinie na forum. Motocykl wykorzystywany głównie do turystycznej jazdy po górskich serpentynach, oczywiście jakieś trasy dojazdowe do nich, zdarzy się również wypad na tor, ale niezbyt często. Pomimo tego że sprzętu staram się nie katować, to jest to jednak motocykl sportowy, którego silnik kręci do ponad 15tys obr., więc chciałbym by był dobrze zabezpieczony przy korzystaniu z jego możliwości:)
 
Amsoil to juz najwyzsza półka. Nie mialem do czynienia akurat z tym olejem, ale do krosówki leje amosil 10w50 dirt bike i daje rade. Napewno nie zaszkodzi spróbowac
 
Jeśli Penrite Ci się sprawdził to jak najbardziej rozsądne i wskazane jest dalsze stosowanie tego oleju. Sprawdziłem i nie ma kłopotu z dostępnością tego oleju. Jestem autoryzowanym partnerem Penrite i mam towar bezpośrednio z magazynu importera więc dostaniesz u mnie nie tylko olej ale inne produkty Penrite do motocykla. No i jako członek forum oil-club.pl dostaniesz zniżkę wiec same korzyści :)
 
Jeżeli Penrite ci się sprawdza i @tomek evo pisze że może to bez problemu sprzedać to lej dalej.
 
Kiedyś mi wpadło badanie oleju moto o takiej specyfikacji:
API SN
API SM
API SL
JASO MA
JASO MA2

1580491650431.png
 
Teraz się zastanawiam, czy pozostać przy Penrite, czy może spróbować Amsoila. Potrzebuję 3L oleju, więc za bańkę Amsoila zapłacę mniej, a z tego co się dowiedziałem w stosunku do Penrite ma wyższy TBN, indeks lepkości i punkt zapłonu. Czy warto spróbować Amsoila?
 
Kiedyś mi wpadło badanie oleju moto o takiej specyfikacji:
API SN
API SM
API SL
JASO MA
JASO MA2

View attachment 1052
To jest 10W40?
Post automatically merged:

Teraz się zastanawiam, czy pozostać przy Penrite, czy może spróbować Amsoila. Potrzebuję 3L oleju, więc za bańkę Amsoila zapłacę mniej, a z tego co się dowiedziałem w stosunku do Penrite ma wyższy TBN, indeks lepkości i punkt zapłonu. Czy warto spróbować Amsoila?
Moja rada dostosuj lepkośc do wymogów producenta w pierwszej kolejnosci a dobiero potem poparz na indeks lepkości i punkt zapłonu
 
Jeśli motocykl użytkowany raczej spokojnie to z mojej strony mogę polecić motul 7100 10w40. Skrzynia chodziła gładko przy największym przebiegu ze wszystkich olei jakie miałem w cywilnym motocyklu.
Piszę o Motulu bo widzę że celujesz w droższy olej. Normalnie bym polecił synpower za 80 zł bo i tak byłby "aż świat". Ale rozumiem. Każdy przechodził przez etap "olejowy" :)
 
Back
Top