Witam,
Poszukuję oleju na zbliżający się sezon. Motocykl po zakupie był zalany Motulem 5100 10W40, ja od razu przeszedłem na Penrite MC4 10W40, takie przejscie zrobiłem również w moim poprzednim motocyklu, który był chłodzony powietrzem i po jeździe w gorący letni dzień (bez katowania itp.) przy rozruchu po krótkim postoju potrafiła mrugnąć na sekundę kontrolka ciśnienia oleju, a na forach często pojawiał się problem panewek w tamtych motocyklach, wtedy postanowiłem spróbować "lepszego" oleju. Początkowo chciałem tam zalać coś o lepkości 10W50, jednak zostałem przy lepkości 10W40 zalewając Penrite i problem kontrolki oleju przestał istnieć,a i pobór oleju stał się niezauważalny, a poprzedniego Motula jednak trzeba było kontrolować.
W motocyklu z tytułu od razu więc dokonałem zmiany oleju na sprawdzony w poprzednim sprzęcie. Być może zalewałbym dalej ten olej, jednak, widzę że sprzedawcy wycofują sie z dystrybucji tego oleju,a dostałem propozycję za Penrite, pod nazwą Amsoil Synthetic Metric Motorcycle Oil 10w40. Chętnie wypróbuję ten olej, ale nie zaszkodzi zapytać o opinie na forum. Motocykl wykorzystywany głównie do turystycznej jazdy po górskich serpentynach, oczywiście jakieś trasy dojazdowe do nich, zdarzy się również wypad na tor, ale niezbyt często. Pomimo tego że sprzętu staram się nie katować, to jest to jednak motocykl sportowy, którego silnik kręci do ponad 15tys obr., więc chciałbym by był dobrze zabezpieczony przy korzystaniu z jego możliwości
Poszukuję oleju na zbliżający się sezon. Motocykl po zakupie był zalany Motulem 5100 10W40, ja od razu przeszedłem na Penrite MC4 10W40, takie przejscie zrobiłem również w moim poprzednim motocyklu, który był chłodzony powietrzem i po jeździe w gorący letni dzień (bez katowania itp.) przy rozruchu po krótkim postoju potrafiła mrugnąć na sekundę kontrolka ciśnienia oleju, a na forach często pojawiał się problem panewek w tamtych motocyklach, wtedy postanowiłem spróbować "lepszego" oleju. Początkowo chciałem tam zalać coś o lepkości 10W50, jednak zostałem przy lepkości 10W40 zalewając Penrite i problem kontrolki oleju przestał istnieć,a i pobór oleju stał się niezauważalny, a poprzedniego Motula jednak trzeba było kontrolować.
W motocyklu z tytułu od razu więc dokonałem zmiany oleju na sprawdzony w poprzednim sprzęcie. Być może zalewałbym dalej ten olej, jednak, widzę że sprzedawcy wycofują sie z dystrybucji tego oleju,a dostałem propozycję za Penrite, pod nazwą Amsoil Synthetic Metric Motorcycle Oil 10w40. Chętnie wypróbuję ten olej, ale nie zaszkodzi zapytać o opinie na forum. Motocykl wykorzystywany głównie do turystycznej jazdy po górskich serpentynach, oczywiście jakieś trasy dojazdowe do nich, zdarzy się również wypad na tor, ale niezbyt często. Pomimo tego że sprzętu staram się nie katować, to jest to jednak motocykl sportowy, którego silnik kręci do ponad 15tys obr., więc chciałbym by był dobrze zabezpieczony przy korzystaniu z jego możliwości