• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Swift 2017 1,2 K12C

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Marka samochodu
Suzuki Swift
Budżet/ile litrów
140 / 4 L
Silnik
K12C
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20, 5W-30 A1, A3, A5
Uszanowanie,
Pacjent to Swift 2017 (obecny model). Silnik K12C - benzyna bez turbo, bez GPF, bez start-stop, bez niczego co szkodzi :)
Przebiegi roczne to obecnie do 5000 km na rok, wóz robi trasę po mieście raz na tydzień i co kilka tygodni dłuższą. Garażowany w bloku więc rozruchy na mrozie mu nie grożą.
Oleje jak to u japońców - od sasa do lasa Celuję w lekkobieżny 5W-30. Olej wymieniam co roku na wiosnę, razem z kołami.:) Postanowiłem uprzedzić inflację i kupić olej już teraz

OLEJ.jpg
Dotychczas były:
- 0W20 fabryczny
- po 1000 km i znowu po roku 5W30 Ecstar w ASO
- Orlen MaxExpert F 5W30 A5 - było OK
- obecnie Q8 Techno FE 5W30 A5/B5 - też jest OK

Z powodu głównie krótkich tras, szukam oleju który dobrze chroni silnik przy rozruchu. Jeśli kiedyś wóz będzie więcej latał po ekspresówkach to pewnie zmienię priorytety na wyższe KV100 :)
Silnik jest na łańcuszku więc tym bardziej zależy mi na niskim CCS.

Wybór olejów tutaj jest bardzo duży. Mógłbym pozostać przy Q8 albo wrócić do Orlena, ale lubię poeksperymentować.

Waham się między dwiema drogami:
- patriotycznie #1: Lotos Synthetic 5W-30 A5
- patriotycznie #2: Specol 0W-30 (ich 5W-30 A5 jest jakiś taki gruby, CCS ok. 6000 to bardziej jak A3)

albo
- na bogaciej #1: Castrol Magnatec 5W-30 A5, ma niski CCS 4200 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...B9E8649802584420049CFA7/$File/BPXE-BEHEZ6.pdf
- na bogaciej #2: Castrol Magnatec 5W-30 C2 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...1497D7480258634003F6E0D/$File/bpxe-a8pjp4.pdf
Tu są obydwa Castrole w jednej tabeli
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/

C2 ma więcej Mo a A5 więcej Boru. Pytanie czy do tak prostego silnika C2 będzie miało jakiekolwiek zalety nad A5?

Czemu na bogaciej to akurat Castrol? Bo tak :p Drogie Bravo pomóżcie :)
 
OLEJ.jpg
Dotychczas były:
- 0W20 fabryczny
I ta tabela z "obecnych" lat dementuje mit doboru lepkości oleju w zależności od temperatury zewnętrznej. Widać, że wodę po parówkach/rosół można stosować w najszerszym zakresie temperatur... I też w końcu widać, że silnik nie jest projektowany pod jakąś tam konkretna lepkość tylko pod cały szereg lepkości. No i pięknie.
 
O, nie zauważyłem że ktoś tu coś pisze :)
Na przyszłą wiosnę, do litra castrola czekają 2 litry orlena DEX1.
 
Ja narazie 'skazany' na Ecstara 0w20, ale później wleci Eneos 0w20
 
Ale co, jakbyś przyjechał z eneosem do ASO to się nie zgodzą? Jak ma API albo ILSAC to powinni.
 
@apede @Analyser nie mam ani chęci, ani czasu, ani chęci się nawet pytać czy wezmą mój olej, tym bardziej że koszty w zasadzie te same (za mój doliczą utylizacje) a i olej 'w zasadzie' ten sam. W końcu Ecstar to też Eneos, tyle że Ultra bodajże.
 
Na wiosnę czeka takie coś
 
Back
Top