• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Swift 2017 1,2 K12C

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Marka samochodu
Suzuki Swift
Budżet/ile litrów
140 / 4 L
Silnik
K12C
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20, 5W-30 A1, A3, A5
Uszanowanie,
Pacjent to Swift 2017 (obecny model). Silnik K12C - benzyna bez turbo, bez GPF, bez start-stop, bez niczego co szkodzi :)
Przebiegi roczne to obecnie do 5000 km na rok, wóz robi trasę po mieście raz na tydzień i co kilka tygodni dłuższą. Garażowany w bloku więc rozruchy na mrozie mu nie grożą.
Oleje jak to u japońców - od sasa do lasa Celuję w lekkobieżny 5W-30. Olej wymieniam co roku na wiosnę, razem z kołami.:) Postanowiłem uprzedzić inflację i kupić olej już teraz

OLEJ.jpg
Dotychczas były:
- 0W20 fabryczny
- po 1000 km i znowu po roku 5W30 Ecstar w ASO
- Orlen MaxExpert F 5W30 A5 - było OK
- obecnie Q8 Techno FE 5W30 A5/B5 - też jest OK

Z powodu głównie krótkich tras, szukam oleju który dobrze chroni silnik przy rozruchu. Jeśli kiedyś wóz będzie więcej latał po ekspresówkach to pewnie zmienię priorytety na wyższe KV100 :)
Silnik jest na łańcuszku więc tym bardziej zależy mi na niskim CCS.

Wybór olejów tutaj jest bardzo duży. Mógłbym pozostać przy Q8 albo wrócić do Orlena, ale lubię poeksperymentować.

Waham się między dwiema drogami:
- patriotycznie #1: Lotos Synthetic 5W-30 A5
- patriotycznie #2: Specol 0W-30 (ich 5W-30 A5 jest jakiś taki gruby, CCS ok. 6000 to bardziej jak A3)

albo
- na bogaciej #1: Castrol Magnatec 5W-30 A5, ma niski CCS 4200 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...B9E8649802584420049CFA7/$File/BPXE-BEHEZ6.pdf
- na bogaciej #2: Castrol Magnatec 5W-30 C2 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...1497D7480258634003F6E0D/$File/bpxe-a8pjp4.pdf
Tu są obydwa Castrole w jednej tabeli
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/

C2 ma więcej Mo a A5 więcej Boru. Pytanie czy do tak prostego silnika C2 będzie miało jakiekolwiek zalety nad A5?

Czemu na bogaciej to akurat Castrol? Bo tak :p Drogie Bravo pomóżcie :)
 
CCS ma 6000. To równie dobrze można zalać A3/B4, ma podobny CCS ale za to więcej KV100
 
Jeśli szukasz niskiego CCS to możesz również brać pod uwagę Specol Gold 0w20, API: SN; ACEA: A1/B1; ILSAC GF-5, deklarowane 4800 przy -35
 
No właśnie, to może wybierz coś z początkowych propozycji Lotos Synthetic 5W-30 A5, Specol 0W-30
 
Ech. To chyba jednak wybierz A5. Ma odpowiednie API Ilsac i CCS
Pytanie czy brak API jest jakimś zagrożeniem?


To jest w ogóle dziwne...
Niektóre Castrole mają ACEA i API i ILSAC. Niektóre tylko normy producentów (RN, PSA, MB, VW) i ACEA ale nie API.

Np. Edge LL pod 504/507 i pod 508/509 nie mają API... a nie wierzę że to nie są dobre oleje :rolleyes:
 
W sumie... ten castrol C2 ma normę PSA 2290. Nie wygląda ona źle na lubrizolu. Wymagania ochrony są większe niż samo C2 czy A5.
PSA 2290.jpg
Jeśli szukasz niskiego CCS to możesz również brać pod uwagę Specol Gold 0w20, API: SN; ACEA: A1/B1; ILSAC GF-5, deklarowane 4800 przy -35
Jestem mentalnie za stary na SAE20 😆
 
Jestem mentalnie za stary na SAE20
Oj tam, ja mentalnie tkwię w epoce "starych, dobrych fullsapsów" 0/5w40 ;) Japończycy chyba tak jak nikt "opanowali" niskie lepkości, więc w tym wypadku chyba bym się nie bał. Czy zalejesz 0w20 czy 5w40 można jeździć latami, olejowo nie "wybrzydzają" tak jak europejskie i nie wymagają aż tak specyficznych norm, więc kto robi bardziej niezawodne silniki? ;)
 
@Leo Ja w sumie też :) Jeśli kiedyś wyprowadzimy się ze stolicy i swift będzie latał na dojazdach ekspresówką, albo pojedzie latem do Medugorje, to pewnie przejdę na Specola 0W40 czy coś.

Obecnie 0W20 mógłby być opcją. Jednak gdyby zaszła konieczność strzała ekspresówką latem przy 4000 obr, to wolę mieć 30.

@soszo Po gwarancji. Dobra chyba po weekendzie zajdę do sklepu i zobaczę czy naprawdę mają tego magnateka :) Mają online ale tylko z wysyłką - nie będę płacił za kuriera z bloku obok 😆

Tak w ogóle, to ten sklep sprzedaje głownie mopy vileda, zabawki i takie tam. A okazało się że jest na liście zaufanych partnerów Castrola 😄
 
Mopy sprzedają razem z Castrolem, no ciekawe ;)
Ten Magnatec na pewno silnikowi krzywdy nie zrobi a i posiada "inteligente molekuły" - uwielbiam tą marketingową "nowomowę" ;)
 
No właśnie ma chyba sporo dodatków.
 
Mają online ale tylko z wysyłką - nie będę płacił za kuriera z bloku obok
Nie wiem skąd jesteś ale jakby magnatek przejechał się do Strykowa i z powrotem to może nabył by w podróży lepszych właściwości 😁
 
stolica:)
 
Weż na miejscu. Czasem ładuję przesyłki jak coś jeb... z taśmy na podłogę to najpierw słyszę śmiech , a potem się kłócą który miał to złapać :)
 
No właśnie zapytam czy mają na miejscu. Z wysyłką to będzie ponad 130 zł a za tyle to już żadna okazja.
 
Dobra, castrol w dobrej cenie oczywiście zniknął :p

Mam czas, to rozkmin ciąg dalszy:
A może zamiast A5, to C2/C3?
Czy w moim przypadku warto poświęcić lekkobieżność za lepsze "dopakowanie" oleju?
Dla przykładu, Orlen F kontra XD (podobnie jest z Lotosami)
Orlen F.jpg
Orlen XD.jpg
 
Nikt, nic? :rolleyes: C2/C3 zamiast A5?
 
Chyba Orlena XD to ktoś polecał do suzuki. C2/C3 to olej lekkobieżny musi oszczędzać minimum tyle samo paliwa co A5.
 
Z C2/C3 Lotosa Synthtetic mogę polecić, tylko ups on nie jest lekkobieżny, hths >3.5
 
Jak nie jest jak jest c2
 
Back
Top