• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki V-Strom 650

takion44

Nowy użytkownik
Samochód
Vstrom 650
Marka motocykla
suzuki vstrom 650
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, w układzie V, 2-cylindrowy"
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Półsyntetyk 10W40
Jaki olej masz obecnie
Millers półsyntetyk 10W40
Witam,
Na początku chciałem się przywitać ze wszystkimi użytkownikami: Witam i Pozdrawiam :)
Jak pewnie się domyślacie temat oleju do motocykla.
Motocykl to suzuki vstrom 650 z 2005 roku, 115 tyś przebiegu.
Motocykl odkąd go kupiłem (51 tyś przebiegu) jeździł na oleju półsyntetycznym 10W40.
Przez wiele km był to Motul 5100, później Millers - wszystkie półsyntetyki 10W40.
Z motocyklem nic się nie dzieje - wszystko chodzi jak należy ALE - po zmianie na millersa spało zużycie oleju na 1000 km.
Obecnie jest problem z dostępnością tego oleju - nie chce go kupować na jakiś portalach aukcyjnych.
Rozważam zmianę na valvoline 10W40 synpower - dużo pozytywnych opinii.
Motocykl jeździł na półsynetyku a tutaj producent chwali się że to synetyk.
Obawiam się rozszczelnienia silnika ale lepkość obydwóch jest 10W40.
Jaka jest naprawdę różnica pomiędzy tymi olejami?
Czy mogę spodziewać się jakichkolwiek problemów po wymianie?
Liczę na Waszą pomoc, Dziękuję i Pozdrawiam.
 
Syntetyki 4T to temat >60zł/litr, także ten w kwestii syntetyczności Valvoline.

Nic nie mam do tego oleju, bo jest przede wszystkim tani, niedrogi i mało kosztuje, ale polecił bym Ci spróbować Shell Advance Ultra 4T 10W40.
 
Właśnie dokopałem się do opinii na temat tego oleju - chwalą sobie go.
Pytanie: Czy przy przejściu z półsynetyka na synetyk ale obydwa 10W40 może się coś stać z silnikiem ? Rozszczelnienie?
 
Lałem do SV 650 czyli tego samego silnika nawet pół na pół Motula 5100 i Synpowera na raz, bo takie miałem resztki w garażu. Nic się nie rozleciało, rozszczelniło, anie różnicy żadnej nie zauważyłem w pracy.
 
Czyli mogę spokojnie wymieniać?
A tak na poważnie to czym się różni od siebie półsynetyk 10W40 od syntetyka 10W40?
Pytam Was jako ekspertów :)
Chce spróbować tego Shell Advance Ultra 4T 10W40.
Olej ten jest dostępny na stacjach benzynowych czy może macie sprawdzone sklepy internetowe?
 
Na stacji przepłacisz, Shell ma swój sklep na allegro i tam dostaniesz orginał.
 
No to nie lej, lej półsyntetyk jak lałeś, śpij sppkojnie, bo później jak coś będzie nie tak z silnikiem z zupelnie innego powodu, to będą żale na forum, że to przez olej.
 
Ale Ty kombinujesz, zalewaj tego Advance Ultra i tyle. Mój Fazer u poprzedniego właściciela jeździł na Motulu 5100, teraz przed sezonem zalałem tego Shella i ja odczułem zmianę na plus :) oczywiście są inne oleje, jest Eurol, Repsol, Castrol Power 1 Racing jest w czym wybierać, ale ww. Shella mamy analizę na forum i wypadła solidnie.
Tak żebyś miał jasno napisane: nic się nie rozszczelni, to mity, bajadurzenie, i rozpowszechnianie głupot. Wyobraź sobie, że ja nawet zalałem do motocykla płukankę i dalej jeździ! :D
 
Lać...
Jak nie zalejesz to silnik zatrzesz ;-)
 
Back
Top