jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza Została rozszerzona przez nową, dla oleju z normą API SP: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-504-507-5w-30-api-sp.4544/
Lotos Synthetic 504/507 5W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
rekomendowany przez Lotos Oil do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00. Sam olej jest bardzo podobny do Lotos Aurum 504/507 pod względem parametrów fizykochemicznych. Jeżeli chodzi o pakiet dodatków, podobieństw zasadniczo brak. Niższy TBN, brak Mo. Zastanawiające są niewielkie ilości Al, Pb, Si, Ti oraz Li. B w ilosci 1ppm nie stanowi raczej żadnego dodatku (najczęściej dyspergatora). Wymienione metale mogą być wynikiem błędu laboratorium lub zanieczyszczenia oleju.
Olej błędnie opisany na stronie Lotos Oil pod kątem posiadanych aprobat. Sprawdzając wykaz aprobat VW i MB, można się dowiedzieć, że nie posiada aprobaty MB, posiada natomiast aprobatę VW. Nie wiadomo, czy został przebadany pod katem spełnienia normy MB 229.51.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Lotos Synthetic 504/507 5W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA C3
- VW 504/507
- MB-Approval 229.51
- Porsche C30
Opis:
- Olej spełnia standard SAE30, lepkości w 40 i 100C mają wartości raczej wyższe
- Pakiet dodatków oparty tylko o ZDDP. Za "właściwości myjące" odpowiadają związki wapnia z nieznaczną domieszką magnezu. Jest to typowy pakiet dla olejów "nisko popiołowych".
- TBN 6.3, wartość nietypowo niska, aczkolwiek spełniająca wymagania ACEA C3 (minimum 6)
- VI (indeks lepkości) 167 - typowy, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
- Widmo FITR wskazuje niewielką ilość olejów bazowych IV grupy (PAO). Możliwy dodatek olejów grupy V, które odpowiadają za podwyższone utlenienie/sygnał na widmie.
Podsumowanie:
rekomendowany przez Lotos Oil do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00. Sam olej jest bardzo podobny do Lotos Aurum 504/507 pod względem parametrów fizykochemicznych. Jeżeli chodzi o pakiet dodatków, podobieństw zasadniczo brak. Niższy TBN, brak Mo. Zastanawiające są niewielkie ilości Al, Pb, Si, Ti oraz Li. B w ilosci 1ppm nie stanowi raczej żadnego dodatku (najczęściej dyspergatora). Wymienione metale mogą być wynikiem błędu laboratorium lub zanieczyszczenia oleju.
Olej błędnie opisany na stronie Lotos Oil pod kątem posiadanych aprobat. Sprawdzając wykaz aprobat VW i MB, można się dowiedzieć, że nie posiada aprobaty MB, posiada natomiast aprobatę VW. Nie wiadomo, czy został przebadany pod katem spełnienia normy MB 229.51.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Last edited: