• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic 504/507 5W-30

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza Została rozszerzona przez nową, dla oleju z normą API SP: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-504-507-5w-30-api-sp.4544/

Lotos Synthetic 504/507 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA C3
Aprobaty:
  • VW 504/507
Spełnia wymagania:
  • MB-Approval 229.51
  • Porsche C30
Strona produktu:

lotos-5w30-504507-pierwiastki.jpg


lotos-5w30-504507-ir1.jpg


lotos-5w30-504507-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia standard SAE30, lepkości w 40 i 100C mają wartości raczej wyższe
  • Pakiet dodatków oparty tylko o ZDDP. Za "właściwości myjące" odpowiadają związki wapnia z nieznaczną domieszką magnezu. Jest to typowy pakiet dla olejów "nisko popiołowych".
  • TBN 6.3, wartość nietypowo niska, aczkolwiek spełniająca wymagania ACEA C3 (minimum 6)
  • VI (indeks lepkości) 167 - typowy, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
  • Widmo FITR wskazuje niewielką ilość olejów bazowych IV grupy (PAO). Możliwy dodatek olejów grupy V, które odpowiadają za podwyższone utlenienie/sygnał na widmie.

Podsumowanie:
rekomendowany przez Lotos Oil do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00. Sam olej jest bardzo podobny do Lotos Aurum 504/507 pod względem parametrów fizykochemicznych. Jeżeli chodzi o pakiet dodatków, podobieństw zasadniczo brak. Niższy TBN, brak Mo. Zastanawiające są niewielkie ilości Al, Pb, Si, Ti oraz Li. B w ilosci 1ppm nie stanowi raczej żadnego dodatku (najczęściej dyspergatora). Wymienione metale mogą być wynikiem błędu laboratorium lub zanieczyszczenia oleju.

Olej błędnie opisany na stronie Lotos Oil pod kątem posiadanych aprobat. Sprawdzając wykaz aprobat VW i MB, można się dowiedzieć, że nie posiada aprobaty MB, posiada natomiast aprobatę VW. Nie wiadomo, czy został przebadany pod katem spełnienia normy MB 229.51.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210910_081327.jpg 20210914_152401.jpg

Opakowanie:
20210818_083629.jpg 20210818_083634.jpg
 
Last edited:
Jak ma się w stosunku do "wyznacznika" VAG OEM 0w30??
 
Wobec interwału 10K, który uważam za optimum, jest ok.
Post automatically merged:

Czyli decyzja podjęta, Maxexpert V już definitywnie.
Przychylam się. Mam nadzieję, że to nie polityczne wygaszanie zakładu :/
 
Jak ma się w stosunku do "wyznacznika" VAG OEM 0w30??
Ten olej jest w starej formulacji 504/507. Wygląda identycznie jak Neste Pro City W LL z 2015r z rosyjskiej analizy. Nawet te "zanieczyszczenia" (T,Al ...) nie wydają się przypadkowe
 
Widać, że stara formulacja nie przeszkadza w zdobyciu aprobaty VW. Przynajmniej warto badać te oleje, czymś się różnią🙂 Febi w tamtym roku też miał ten pakiet u Rosjan, a kiedys Valvoline, Motul itd.
 
Przypomnę, że analiza jakościowa i liściowa w takim kształcie nie determinuje autorytarnie jakości oleju.

To jest analiza poszlakowa, co oznacza że możemy w ustandaryzowany sposób porównywać produkty a tak naprawdę taka analiza jest bazą- wzorcem do badania oleju zużytego.

Kiedyś np. podnieciłem się VI oleju i jak widziałem 180 to widziałem „złoty olej”
Tymczasem 180 wcale nie jest lepsze od np. 160, które wynika z właściwości bazy a nie z dodatków, ktore i tak potem osądzą się jako laki w silniku (gdzie olej finalnie kończy VI na 160 po 2000 km).

Kompozycja oleju to wielowymiarowa walka o parametry, ktore stroją nierzadko w opozycji do siebie dlatego wielka sztuką jest skomponować dobry olej.

To co analizujemy to taki element inżynierii zwrotnej coś na zasadzie mamy wynik równania suma= 50 i tak samo wynik może zostać osiągnięty dodając 10+40 jak i 25+25 a sprawa komplikuje się jak mamy więcej składowych jak 10+10+10+5+5+10.
To właśnie wiedza pozwala nam na szacowanie składu podpierając się powszechna praktyka producentów dodatków ale finalnie i tak najlepiej byłoby poznać know-how produkcji wówczas byśmy mieli czarno na białym co tam piszczy w składzie.

Nawet błahe parametry jak temperatura domieszania składników ma znaczenie i to kolosalne :D a tego w analizie nie widać.
 
@Pedros nie psuj zabawy. Nawet nie badamy parametrów jakościowych, (temperatura zapłonu, Noack, CCS) ponieważ za drogo to kosztuje.
 
Last edited:
Najlepsze oleje to są z Niemiec, if you know what i mean 😄😉
 
Można zamykać forum
Wręcz przeciwnie 😂 bo na postawie szczątkowych informacji możemy z dużym prawdopodobieństwem szacować wynik💪
Post automatically merged:

@Pedros nie psuj zabawy. Nawet nie badamy parametrów jakościowych, (temperatura zapłonu, Noack, CCS) ponieważ za drogo to kosztuje.
Bez przesady - to kawał dobrej roboty - przecież żaden producent nie wypruje się z receptury:)
 
Najlepsze oleje to są z Niemiec, if you know what i mean 😄😉
Przez grzeczność nie zaprzeczę, Fuchs robi bardzo dobre oleje :p

Co do analiz to w zasadzie są dla mas raczej kontrolą podstawowych parametrów z karty niż jakąkolwiek oceną jakościową. Plus pozwala znaleźć oleje oleje o nietypowych formulacjach jeżeli kogoś kreci eksperymentowanie.

Fajnie byłoby zebrać wyniki i je jakoś usystematyzować, ale nie mam za bardzo czasu na zabawy z Excelem ;)
 
Dodałem zdjęcia z mrożenia. Utrata przejrzystości jest, ale niewielka.
 
Panowie do czego zmierzacie swoimi wywodami?😉 Poważnie nie wiem o co Wam chodzi. Dobry olej czy słaby?
 
No niedobry:) nie ma molibdenu, nie ma boru, i jak tu żyć? :)
 
Moli akurat w 504/507 wystepuje niezwykle rzadko. Na pewno mobil 1 esp oraz lotos aurum. „Ubogi” pakiet dodatkow nie mowi o jakosci oleju
 
Back
Top