• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos [WADLIWA ANALIZA] Synthetic C2+C3 5W-30

wszystko o produkatach Lotos
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Lotos Synthetic C2+C3 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA C2, C3
  • API SN
Aprobaty:
  • MB-Approval 229.51
Spełnia wymagania:
  • VW 502.00/505.00/505.01
  • GM Dexos 2
  • PSA B71 2290
Strona produktu:


View attachment 8365

View attachment 8446

View attachment 8491

Ze względu na rozbieżności w analizie Polarisa oraz Lotosu i podejrzeniu podróbki badanego oleju nie zamieszczamy opisu. Jeżeli analiza zostanie przez forum powtórzona, zamieścimy stosowną aktualizację.

Opakowanie:
View attachment 8443 View attachment 8442

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
View attachment 8440 View attachment 8441
A to oleje lotosa są podrabiane ?
 
Lotos Helix Synthetic Ultra C2+C3 5W30
🤣🤣🤣
IMG_20210922_200516.jpg
 
ciągle nie rozumiem o co chodzi w oleju C2/C3.
Rozumiem, że jest to HTHS >3,5 ale wykazujący obniżene tarcie/czy tam zuzycie paliwa.

ale norma ACEA mówi, że C2 powinien mieć HTHS 2,9-3,5.
co jeśli silnik został zaprojektowany do pracy z olejem o nieco obniżonym HTHS?
 
Nie. C2 nie musi mieć hths poniżej 3.5. Ja już na tym poległem. C2 musi oszczędzać 2.5% paliwa w stosunku do oleju standardowego (15W40) w teście ACEA M111FE, a c3 tylko 1%.
 
Last edited:
Może dlatego oleje C2/C3 mają sporo molibdenu? Np. jak Lotos czy Orlen ME XD
 
Last edited by a moderator:
ciągle nie rozumiem o co chodzi w oleju C2/C3.
Rozumiem, że jest to HTHS >3,5 ale wykazujący obniżene tarcie/czy tam zuzycie paliwa.

ale norma ACEA mówi, że C2 powinien mieć HTHS 2,9-3,5.
co jeśli silnik został zaprojektowany do pracy z olejem o nieco obniżonym HTHS?
C2 musi mieć >= 2,9, nie ma wyznaczonej górnej granicy. Dlatego można łączyć normy C2 i C3 które są bardzo podobne i różnią się tylko w 3 punktach: oszczędność paliwa, HTHS i elastomery. C2/C3 jest w sumie olejem "idealnym" - łączy wymogi oszczędności paliwa, z wyższym HTHS i lepszą zgodnością z uszczelkami :) Aż dziwne że ACEA nie zdecydowała się usunąć C2.
 
Nie. C2 nie musi mieć hths poniżej 3.5. Ja już na tym poległem. C2 musi oszczędzać 2.5% paliwa w stosunku do oleju standardowego (15W40) w teście ACEA M111FE, a c3 tylko 1%.
Dokument mówi co innego.
 

Attachments

  • Screenshot_20211011-122644-205.png
    Screenshot_20211011-122644-205.png
    643,5 KB · Odwiedzin: 203
@siapek, grzyby rzeczywiście tak bylo, to oleje C2 i C3 nie miałyby punktu styku w hths.
Tymczasem istnieją oleje spełniające te dwie normy jednocześnie.
 
W dokumencie ACEA 2021 nie ma nic o maksymalnym HTHS dla C2. W 2016 też nic takiego nie ma.
Screenshot_20211011-125741_Drive.jpg
 
Last edited:
masz rację. To jest chyba nowość, bo przejrzałem stare dokumenty i tam nie ma górnej granicy HTHS, tak jak to pisał Admin
 
@siapek sorki za edycję posta powyżej ale nic takiego nie ma w ACEA
 
Eurol fs 0W30 miał C2/C3. C2 z gwiazdka (za wyjątkiem oszczędności paliwa).


Ale hitem i tak jest (był) Aveno Full Synth 5W40 który uwaga spełniał A3/B4 i C3 jednocześnie przy popiołach ponad 1,3 ;)
 
Atom Composition Technologies
 

Attachments

  • A0B83425-900E-4CF4-828C-0D3E09EF87E8.jpeg
    A0B83425-900E-4CF4-828C-0D3E09EF87E8.jpeg
    2,4 MB · Odwiedzin: 256
  • A5E19AB5-9194-4579-97AE-D72632BB18B9.jpeg
    A5E19AB5-9194-4579-97AE-D72632BB18B9.jpeg
    2,4 MB · Odwiedzin: 256
O czyżby nowa technologia ?
Atomowa?😁🤔
 
tak! Składa się z atomów👍 :D

To synonim nanotechnologii.

Ale jest tez Thermal Control 3.0 :)
 
Wracając do zobrazowania problemu C2/C3 chyba najprościej pokazać to na pająku Librizola:

10DB11DE-7B2B-441E-9D1E-D2013E378516.jpeg
FBB063B8-2691-4AEA-9C7F-51C471763B92.png


Różnice dotyczą głównie obniżenia oporów przedkładających się na niższe spalanie. To teoretycznie.


W praktyce jest często producenci robią po prostu Formułę C3 i opisują ja jako również C2 (za wyjątkiem „fuel economy”)


To taki Psikuta bez S ;)
 
W praktyce jest często producenci robią po prostu Formułę C3 i opisują ja jako również C2 (za wyjątkiem „fuel economy”)
Jakiś przykład oleju z takim zapisem?
 
4FB979E5-E357-444B-9E01-9EDCCCB04294.jpeg
Eurol FS 0W30



Post automatically merged:

Świeży update w Bevo

 
Last edited:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top