• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic C2+C3 5W-30

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Synthetic C2+C3 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA C2, C3
  • API SN
Aprobaty:
  • MB-Approval 229.51
Spełnia wymagania:
  • VW 502.00/505.00/505.01
  • GM Dexos 2
  • PSA B71 2290
Strona produktu:


lotos-5w30-c2c3-pierwiastki.jpg


lotos-5w30-c2c3-pierwiastkiLOTOS.jpg


Opis:
Jeżeli chodzi o parametry olej nie wyróżnia się znacząco. Lepkości, TBN oraz VI w normie dla oleju z normą C3 spełniającego dodatkowe wymogi dla ACEA C2.

Ciekawostką jest dostarczona nam przez Lotos analiza pełnego składu pierwiastkowego oleju z aktualnej (na czas tworzenia analiz) linii produkcyjnej. Widać różnice w stężeniu niektórych pierwiastków w porównaniu do analizy Polarisa - w nowszej próbce Lotosa poziomy podstawowych pierwiastków są podniesione w stosunku do starszej receptury.

Natomiast ciekawa jest zawartość baru którego związki są dobrymi detergentami oraz inhibitorami korozji jednak w niektórych krajach ich stosowanie jest zakazane ze względu na toksyczność. Także obecność rtęci jest zagadkowa ze względu na jej właściwości toksyczne jednak możliwe iż jest to pozostałość z procesu rafinacji który nie usunął całej rtęci z ropy.

Olej spełnia wszystkie wymagania i poza ciekawostkami wymienionymi wyżej nie różni się od konkurencyjnych protuktów w tej lepkości i z tymi normami. W naszej opinii można je bezpiecznie stosować w silnikach zarówno benzynowych jak i dieslach.

Opakowanie:
lotos-5w30-c2c3-opakowanie1.jpg lotos-5w30-c2c3-opakowanie2.jpg

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
lotos-5w30-c2c3-mrozenie1.jpg lotos-5w30-c2c3-mrozenie2.jpg
 
No to możemy pisać bez zamieszania :)
Odwieczne pytanie: to czy orlen XD? Czy nie ma różnicy?

Najważniejszy parametr: te nowe etykiety lotosa są ładniejsze niż orlenu 😄
 
Jeździłem w Kijance na tym i na XD i szczerze mówiąc nie widziałem różnicy. Fakt, że Lotos pod koniec zmienił trochę dźwięk, ale to było po płukance Oilem do paliwa więc tutaj bym szukał winnego. Poza tym nie mam pojęcia, dla mnie to równoważne jakościowo oleje.

Gdyby ktoś mi kazał wybrać to chyba Lotos, choćby dlatego że butelka ładniejsza, mieszkam w Trójmieście, no i firma się fajnie zachowała po naszych informacjach o problemach czego dowodem dostarczenie nam analizy kontrolnej. Mają przez to wizerunkowego plusika u mnie :)
 
C2+C3 z pierwszej analizy do teraz chodzi w kosiarce i przepłukał mi Volvo także to musiałabyć zdecydowanie wadliwa analiza 😎
 
Obecnie pływa u mnie w 1.6 THP od dwóch tygodni, wcześniej był Total Ineo First 0w30. Różnic w kulturze pracy ani spalaniu nie ma, tylko w cenie.
 
Teraz pytanie c2+c3 czy 504/507
 
Hmm, chyba zaleję do i30, miało być coś ekstra i w sumie to będzie - nowa analiza, nowe opakowanie, dla mnie ekstra :D Doleję Very Lube Turbo i będzie gitara :)
 
Zamówiłem ten Lotos, ale w sklepie ten ze starą naklejką był 15zł tańszy niż ten z nową, cóż prestiż kosztuje 🙃
 
Back
Top