jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Synthetic Plus 5W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!
Badanie NOACK ufundowane przez: @jerseyAdmin , @plpawzaw , @orzeszpole , @looker29 , @Noel , @Kuba , @DWojtek , @jan.janko , @Hubert1 , @artunero @soszo , @przemkowal , @sprajt2 oraz anonimowym . Dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Olej standardowy, nie wyróżniający się niczym względem rynkowej konkurencji.
Biorąc pod uwagę posiadane aprobaty może być stosowany w samochodach grupy VAG wymagających normy 502/505 także w okresie gwarancyjnym - jeżeli ktoś szukałby taniego oleju jako zamiennika dla OEM. Zalecamy także jako olej do wszystkich starszych silników wymagających normy A3/B4 lub API SN/CF.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Link do poprzedniej analizy:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!
Badanie NOACK ufundowane przez: @jerseyAdmin , @plpawzaw , @orzeszpole , @looker29 , @Noel , @Kuba , @DWojtek , @jan.janko , @Hubert1 , @artunero @soszo , @przemkowal , @sprajt2 oraz anonimowym . Dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- VW 502/505
- BMW LongLife-01
- MB-Approval 229.5
- GM LL-B-025
- Porsche A40
- RN 0700/0710
- PSA B71-2296
Opis:
- Olej spełnia standard SAE40, lepkości są pośrodku przedziału
- Pakiet dodatków dla normy A3/B4 jest bardzo podobny jak w analizie z 28.06.2019: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/lotos-synthetic-plus-5w40.302/post-8304 Niewielka ilość uniwersalnego boru. W stosunku do badania z 2019 roku wzrosły poziomy fosforu i cynku, magnez spadł do minimum. Prawdopodobnie miała miejsce optymalizacja formulacji, jednak parametry podstawowe zasadniczo się nie zmieniły
- TBN 9,9, wartość granicznie niska, norma dla A3/B4 wynosi >= 10. Uwzględniając możliwy błąd badania olej spełnia wymagania, jednak można było spodziewać się przynajmniej formalnego spełnienia wymagań normy (TBN min 10.01)
- VI (indeks lepkości) 164 - standardowy. Olej będzie spełniał swoją funkcję w szerokim zakresie temperatur
- NOACK w normie, mieści się w wymaganiach dla spełnianych i deklarowanych norm
Olej standardowy, nie wyróżniający się niczym względem rynkowej konkurencji.
Biorąc pod uwagę posiadane aprobaty może być stosowany w samochodach grupy VAG wymagających normy 502/505 także w okresie gwarancyjnym - jeżeli ktoś szukałby taniego oleju jako zamiennika dla OEM. Zalecamy także jako olej do wszystkich starszych silników wymagających normy A3/B4 lub API SN/CF.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Link do poprzedniej analizy:
Lotos Synthetic Plus 5W40
Dzięki uprzejmości mini clubman wstawiam wyniki analizy ze stycznia 2018r.
www.oilclub.pl
Last edited: