• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W-40

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Synthetic Plus 5W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Badanie NOACK ufundowane przez: @jerseyAdmin , @plpawzaw , @orzeszpole , @looker29 , @Noel , @Kuba , @DWojtek , @jan.janko , @Hubert1 , @artunero @soszo , @przemkowal , @sprajt2 oraz anonimowym . Dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A3/B4
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • VW 502/505
  • BMW LongLife-01
  • MB-Approval 229.5
Spełnia wymagania:
  • GM LL-B-025
  • Porsche A40
  • RN 0700/0710
  • PSA B71-2296
Strona oleju:


lotos-5w40-plus-pierwiastki.jpg


lotos-5w40-plus-noack.jpg


Opis:
  • Olej spełnia standard SAE40, lepkości są pośrodku przedziału
  • Pakiet dodatków dla normy A3/B4 jest bardzo podobny jak w analizie z 28.06.2019: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/lotos-synthetic-plus-5w40.302/post-8304 Niewielka ilość uniwersalnego boru. W stosunku do badania z 2019 roku wzrosły poziomy fosforu i cynku, magnez spadł do minimum. Prawdopodobnie miała miejsce optymalizacja formulacji, jednak parametry podstawowe zasadniczo się nie zmieniły
  • TBN 9,9, wartość granicznie niska, norma dla A3/B4 wynosi >= 10. Uwzględniając możliwy błąd badania olej spełnia wymagania, jednak można było spodziewać się przynajmniej formalnego spełnienia wymagań normy (TBN min 10.01)
  • VI (indeks lepkości) 164 - standardowy. Olej będzie spełniał swoją funkcję w szerokim zakresie temperatur
  • NOACK w normie, mieści się w wymaganiach dla spełnianych i deklarowanych norm
Podsumowanie:
Olej standardowy, nie wyróżniający się niczym względem rynkowej konkurencji.
Biorąc pod uwagę posiadane aprobaty może być stosowany w samochodach grupy VAG wymagających normy 502/505 także w okresie gwarancyjnym - jeżeli ktoś szukałby taniego oleju jako zamiennika dla OEM. Zalecamy także jako olej do wszystkich starszych silników wymagających normy A3/B4 lub API SN/CF.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210909_131255.jpg20210910_081010.jpg

Opakowanie:
20210818_083650.jpg 20210818_083655.jpg

Link do poprzedniej analizy:


 
Last edited:
Czyli nadal dobra oliwa w rozsądnej cenie ,jak narazie .
 
Patrzcie, a jednak niewielka ilość ołowiu jest, 3ppm.
Czyli C2+C3 nie wszystko wypłukał, jakieś resztki są w tym.

Moim zdaniem to pech Lotosa i akurat trafiliśmy na jakąś serie po rozruchu linii produkcyjnej po remoncie.
 
No i ja zwrócilem na to uwagę. Poczekajmy na wyjasnienie Lotosu. Może wyjaśni. A tak spytam a może być to wina Laboratorium?
 
Patrzcie, a jednak niewielka ilość ołowiu jest, 3ppm.
Czyli C2+C3 nie wszystko wypłukał, jakieś resztki są w tym.

Moim zdaniem to pech Lotosa i akurat trafiliśmy na jakąś serie po rozruchu linii produkcyjnej po remoncie.
Moim zdaniem gdyby wyszło że faktycznie to wina lotosu i jakichs remontów to średnio świadczy to o firmie.
 
Moim zdaniem gdyby wyszło że faktycznie to wina lotosu i jakichs remontów to średnio świadczy to o firmie.
Moim jeśli tak byłoby to też takie mam zdanie tylko pytanie jest też jedno... Czy inni producenci po remontach czy aby na pewno nie mają podobnych historii?? Czy np pierw przeplukują uklady i czekają aż do wyschniecia ich?? Tak tylko rozważam. Czy idać w stronę maksymalizacji zysków odrazu idą na żywioł. Niech ktoś się wypowie kto ogarnia ten temat. Temat produkcji chemii itp
 
Oznaczałoby to, że jednak produkcję olejów mają w d.. skoro taki babol wyszedł. To pokazuje, że jednak lotos to taki bardzo średniak w cenie dobijającej do zachodnich produktów. Nie wiem miałem testować u siebie tego synthetic plusa ale teraz czort wie co robić.
 
Olej „wyszedł” zgodnie z oczekiwaniami i jak na tańszy reprezentuje moim zdaniem bardzo dobry poziom. Spełnia 229.5 MB co rzadko zdarza się w tanich olejach a przypomnijmy że ta norma rozciąga kluczowe parametry oleju ponad wymagane 502.00.
 
Dodałem zdjęcia z mrożenia. W rzeczywistości jest jak na zdjęciach - utrata klarowności jest minimalna, olej zgęstniał ale nic ponad normę dla 5W, widziałem gorzej lejące się 0W. Ciekaw jestem FTIR tego oleju, może tam jakieś PAO czy coś siedzi? Chyba że HC od Neste jest taki dobry.
 
To oni tego nie robią na własnych bazach?
 
Last edited by a moderator:
Nie pisałbym że wyszedł bardzo dobrze lub dobrze, w sytuacji gdy TBN nie spełnia normy. Moim zdaniem mocno przeciętny, cena go ratuje, bo to jeden z tańszych 5W40 w ogóle
 
@W&Wit Lotos był na Next Base od Neste ale podobno Lotos robi już swoje bazy. Czy to Plota nie wiem. Tak czy siak Lotosik wg mnie jest swietny. Kultura pracy zaraz po zaskoczeniu silnika miód malinka. Zero cykania. W zime poprzednia na minusie okolo 20 stopni silnik nawet nie zajeczał. Taka zerowka w wydaniu 5w hehe. Podobno ccs i mrv ma Lotos wybitnie dobry jak na tą klase lepkości. Nie pamiętam ale chyba ccs w 30 stopniach był na poziomie 5400.
 
Uważam że forum powinno zmienić laboratorium, zbyt dużo znaków zapytania pojawia się co do polarisa
 
@SaNIB 96 - przedstaw propozycje innych laboratoriów. Mile widziana konkurencja cenowa względem Polarisa.
 
Z tego co wiem to jest tylko jeden lab po za polaris który w ogóle chce się bawić w takie rzeczy. Analizy UOA są na forum. Wykryto olej napędowy w oleju z silnika benzynowego? 😉
Myślę, że nie ma opcji zmiany, natomiast można by przy uzyskaniu dziwnych wyników jak VI 98 czy ołów w świeżym oleju skorzystać z lab venturo. Cenę można ustalić indywidualnie ponieważ nie ma gotowej oferty na analizę VOA.
 
Uważam że forum powinno zmienić laboratorium, zbyt dużo znaków zapytania pojawia się co do polarisa
Powiedz jakie masz doświadczenie w wykonywaniu takich analiz? To że komuś nie pasuje wynik to od razu wina urządzenia pomiarowego albo labu? Przecież tych analiz nie wysyłamy do jakiegos domorosłego chemika ktory w swoim domowym"laboratorium" cos tam sprawdza, tylko do laboratorium gdzie siedzi sztab magistrów i innych doktorów którzy pod badaniem się podpisują. Smieszy mnie podważanie wyników przez osoby które oceniają olej po dżwięku silnika albo po wyglądzie po zamrożeniu.
Jak robisz wyniki krwi to też zmieniasz lab jak wyjdą one żle czy idziesz do lekarza i szukasz przyczyny?
 
Panowie. Poczekajmy co odpisze Lotos jak zbada próbkę oleju którą wysłał Admin, jak wyjdzie ok to będziemy się zastanawiać co dalej robić z Polarisem, może polaris bedzie chciał jeszcze raz przebadać olej, więc poczekajmy na rozwój sytuacji i nie wieszajmy psów na lotosie i polarisie.
 
Powiedz jakie masz doświadczenie w wykonywaniu takich analiz? To że komuś nie pasuje wynik to od razu wina urządzenia pomiarowego albo labu? Przecież tych analiz nie wysyłamy do jakiegos domorosłego chemika ktory w swoim domowym"laboratorium" cos tam sprawdza, tylko do laboratorium gdzie siedzi sztab magistrów i innych doktorów którzy pod badaniem się podpisują. Smieszy mnie podważanie wyników przez osoby które oceniają olej po dżwięku silnika albo po wyglądzie po zamrożeniu.
Jak robisz wyniki krwi to też zmieniasz lab jak wyjdą one żle czy idziesz do lekarza i szukasz przyczyny?
Od samego początku zdarzają się nie jasne analizy od polarisa ;)
A najbardziej zadziwia mnie TAN z tego laboratorium ;)
 
Smieszy mnie podważanie wyników przez osoby które oceniają olej po dżwięku silnika albo po wyglądzie po zamrożeniu
Wstrzymaj się z tym śmiechem.
Popatrz na analizę VOA specol gold 5W20. Żenada, że to jeszcze wisi na forum.
 
Back
Top