• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W-40

wszystko o produkatach Lotos
O jej, widzę ile trzeba włożyć wysiłku, żeby zakrzyczeć fakty!
Eurol to po prostu olej słaby, jak na dzisiejsze standardy - zdecydowanie niższa półka.
Albo i dwie.
Nie wspominając, że w 2022r/2023r A3/B4 to pieśń przeszłości i szkoda marnować $$$ takie analizy.
bo coś nie widzę?
Wielu faktów nie chcesz dostrzec ...
1671347346101.png
 
Ale w sumie czemu niby oleje maja nadal drożeć, ropa już wróciła do pierwotnej ceny.
Olej to nie sama ropa. Cena baz olejowych uzalezniona jest m.in od kosztów energii a inflacja powoduje, ze wszystkie pozostałe koszty też ida w górę. Ceny dodatków też cały czas idą w górę. W uproszczeniu masz koszty bezpośrednio produkcyjne i koszty pośrednie. I jedne i drugie wpływają na cenę finalną produktu. Kolejna sprawa obecnie na Rynku większość sprzedawanych olejów jest w cenach nie uwzgledniajacych ostatnie podwyżki wiec nawet jak by teraz ceny u importerów przestały rosnąc to i tak ceny detaliczne pójdą ze 20% do góry jak dystrybutorom skończą się zapasy olejów kupowanych w niższych cenach.
 
Spadająca cena ropy powinna równoważyć wzrost ceny dodatków.
 
To oznacza, że olej nie podrożeje. Ale zostaje reszta przetwórstwa, energia, inflacja i na samem końcu złotówka w cenie miernej i mizernej. Nawet jeżeli ropa tanieje, to za całą resztę nadal płaci się w dewizach. Jak to mawiał wieszcz od słomianego misia: nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych.

Na pewno rafinerie i poddostawcy korzystają ile mogą, nie na darmo zaczyna się w całej UE kombinować z podatkami od nadmiernych zysków. Ale też nie ma co przesadzać że każda złotówka wzrostu cen wynika z pazerności koncernów. Najwyżej co druga ;)
 
Kasy nie szkoda tym bardziej, że marka jak i olej się obroniły. A czego szkoda to utraty tej marki 😥
 
Szkoda ci czyjejś kasy? Czy o co chodzi?
Nie zrozumiałeś...
Generalnie to tak, jakby dalej prowadzić badania nad silnikami parowymi, gdy mają swojego następcę, który już osiągnął szczyt technologicznych możliwości(ii widać jego koniec), a na horyzoncie jest zupełnie inna generacja napędów.
Co jak co, ale Bolesław nie powinen skąpić 20-stek na analizy.
Chętnie bym nawet 100 wpłacił, ale na analizy coś wnoszące.
Tymczasem mamy badanie oleju starego jak paseratti B5, a wokół sprzeczka dzieci bawiących się w piaskownicy (czyja łopatka lepsza)
😉😉
 
Możliwe, ale nadal ma największy popyt, najnowsze normy jakości(Shell API SP), więc czy przestarzały?
 
O jej, widzę ile trzeba włożyć wysiłku, żeby zakrzyczeć fakty!
Eurol to po prostu olej słaby, jak na dzisiejsze standardy - zdecydowanie niższa półka.
Albo i dwie.
Nie wspominając, że w 2022r/2023r A3/B4 to pieśń przeszłości i szkoda marnować $$$ takie analizy.

Wielu faktów nie chcesz dostrzec ...
View attachment 14793

Spadająca cena ropy powinna równoważyć wzrost ceny dodatków.
Ropę mamy obecnie gdzieś w graniach 80,00 USD za baryłkę jak się nie mylę a mimo to cena netto jest nawet 30-40% wyższa od tej, która była kiedyś przy tej cenie baryłki. Kurs walutowy to następny element układanki. Moim zdaniem nie ma nawet liczyć na utrzymanie dotychczasowych cen i jak wzrosty nie będą wyzsze niż 20% to już będzie bardzo dobrze.
 
Generalnie to tak, jakby dalej prowadzić badania nad silnikami parowymi, gdy mają swojego następcę
Generalnie kto płaci ten bada co chce. Nawet Selektola. Mnie interesują oleje A3/B4 i chętnie się udzielam w zrzutkach.
 
Mamy specjalistę ! :D Wyjaśnij mi ;) Z tego co widzę to w dużej mierze te same cyferki. Albo należysz do loży VIP forumowej i tego nie widzisz ;)
 
@jan.janko ale jakie cyferki? ACEA A3/B4 wprowadzono w 2004 roku, od tego czasu minęło prawie 20 lat, czasy Passatów B5 jak pisałeś, albo twój kolega Bolesław.
Najnowsze specyfikacje jak ACEA A7/B7 i C6 to świeża kwestia 2021 rok.
Zarówno w jednej, jak i drugiej cyferki w głównej mierze są te same między produktami, bo to gotowe pakiety.
Podniecać się, dyskutować różnicę 3 ppm między najnowszą wersją molibdenu, antymonu, boru, obniżonym wapniem pod LSPI czy który olej ma niższy NOACK - Lotos 229.5 SAE 5W-40 czy Eurol SL SAE 5W-40? Czym podniecać się można, czym warto, a czym nie można?
 
Jeśli kogoś nie interesuje jakieś badanie niech nie czyta. Niech zaproponuje analizę która "coś wniesie". Zbierze, najpierw głosy, potem fundusze.
 
Back
Top