• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic TurboDiesel 5W-40

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Synthetic TurboDiesel 5W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • MB-Approval 229.51
Spełnia wymagania:
  • MB 229.31
  • BMW Longlife-04
  • GM Dexos 2
  • Renault RN 0700/0710
  • Ford WSS-M2C-917
  • VW 502.00/505.00/505.01
Strona oleju:


lotos-5w40-turbodiesel-pierwiastki.jpg



Opis:

  • Olej spełnia standard SAE40, lepkości są pośrodku przedziału. Zmierzona lepkość kinematyczna w 100C jest identyczna, jak dla swojego "brata bez dopisku diesel"
  • Pakiet dodatków dla normy A3/B4 jest zasadniczo identyczny, jak dla wersji "uniwersalnej", przez co opisywać go nie będziemy. Jest "anomalia" widoczna w postaci mniejszej ilości Ca w stosunku do wersji "benzynowej", ale mamy do czynienia z olejem klasy C3 (midSaps)
  • TBN 7.7 mgKOH/g - wartość spełnia wymagania normy - min 6 mgKOH/g
  • VI (indeks lepkości) 170 - standardowy. Olej będzie spełniał swoją funkcję w szerokim zakresie temperatur
  • Olej najprawdopodobniej oparty o oleje bazowe grupy III (hydrocrack).
Podsumowanie:
Olej standardowy, nie wyróżniający się niczym względem rynkowej konkurencji, choćby w postaci Orlena ME 5w40. Porównując pakiet dodatków wykorzyatsny w tych dwóch olejach, można dojść do wniosku, że są identyczne. Olej posiada aprobatę MB 229.51, co czyni go z automatu olejem o wysokiej jakości.
Może być stosowany w samochodach grupy VAG wymagających normy 502/505. Zalecany także jako olej do wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych, gdzie producent dopuszcza stosowanie oleju z lepkością 5w40 i normami ACEA C3 lub API SN/CF.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210914_152728.jpg 20210916_090143.jpg

Opakowanie:
20210818_083534.jpg 20210818_083544.jpg
 
Last edited:
Jest błąd w końcowej części opisu.
Nie C4 tylko C3.
Post automatically merged:

Pakiet to to samo co ME C3
Robiony pod podobne normy.
Co ciekawe na stronie Lotosa jest 502/505/505.01, a na mojej butelce tylko 505/505.01.
Ale może mi nie rozsadzi silnika 😝
 
Dla osób które szukają lub korzystają z C3 w tej lepkości jak najbardziej dobry olej przy rozsądnych interwałach, w zamian za inne oleje bardziej renomowanych producentów.

Ciekawy jestem jeszcze jal wygląda po zamrożeniu.
 
Dodałem zdjęcia z mrożenia. Ze wszystkich olejów ten najbardziej zgęstniał, ale nadal wg mnie był na akceptowalnym poziomie dla 5W.
 
Z tego co widzę to zaskakująco przejrzysty, myślicie że jest coś tam z innych baz poza hc?
 
Z tym olejem to nie aż tak źle, to nie jest jakaś kosmiczna nauka, zawsze są zalecenia i normy producenta, markę możne sobie wybrać samemu, np. na podstawie własnych doświadczeń. To że są różnice w jakości to jak ze wszystkim, na leniucha można się trzymać największych producentów, są dobieraczki oleju itd..
 
W tym okresie producent gwarantuje stabilny skład. Co nie jest tożsame ze po tym okresie olej traci.

1. Składniki użyte do produkcji maja okres trwałości oznaczony i dziedziczy się to na produkt końcowy.
2. Prawo. Wymóg prawny dotyczy objęcie odpowiedzialnością za produkt w okresie jego przydatności.
3. Zabezpieczenie sobie rynku zbytu. Ale to temat rzeka.
 
Wymóg prawny dotyczy objęcie odpowiedzialnością za produkt w okresie jego przydatności.

Sorki za OT. Janusz Weiss dzwonił kiedyś w bardzo nietypowej sprawie - po co na soli kamiennej jest data ważności ;)

Nadruk na opakowaniu oleju uprzedza pytania - ile można przechowywać olej. Sprawa jasno przedstawiona - 5 lat.
 
Tutaj jest ciekawa kwestia.
Shell twierdzi, że ważność to 4 lata.
Lotos, mannol - 5 lat
Mitan z Kauflanda - aż 8 lat
 
A Yacco 9 lat. Te rozbieżności mogą brać się z punktu nr 1.
1. Składniki użyte do produkcji maja okres trwałości oznaczony i dziedziczy się to na produkt końcowy.
 
To dotyczy części handlowej i obrotu takim towarem. Trwałość materiałowa to zupełnie inna kwestia oczywiście może być zbieżna z eksponowana data ale przeważnie jest to typowe umycie rączek od odpowiedzialności po tym czasie.

Oczywiście trwałość substancji chemicznych jest zmienna w czasie i nie można udawać ze stary olej jest taki sam jak nowy.
Post automatically merged:

Wystarczy ze olej ma „estry” i już higroskopijność wpływa na trwałość.

 
Ktoś kojarzy jaka jest różnica między lotosem turbodiesel a turbodiesel plus?
 
Back
Top