• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Syntrans B 75W

Castrol Syntrans B 75W

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @lantar8 , @Adam , @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API GL-4
Aprobaty:
  • ZF TE-ML 11
Strona oleju:


castrol-syntrans-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE J306 dla olejów przekładniowych w lepkości 75W (min. 3.8 cSt)
  • Pakiet dodatków dość ubogi w pierwiastki podstawowe. Widać za to sporo boru, znacznie więcej niż miał Redline MT-LV podobnej lepkości. Prawdopodobnie dodatki AW/EP oparte są właśnie o bor. Biorąc pod uwagę MSDS główny dodakiem AW/EP jest najprawdopodobniej TPPT, sam olej bazuje na PAO.
Podsumowanie: olej skierowany do nowoczesnych skrzyń biegów wymagających środków smarnych o niskich lepkościach w pełnym zakresie pracy. Wg karty produktu olej ma wysoki indeks lepkości, powinien więc zapewnić odpowiednią ochronę także podczas pracy z wysokim obciążeniem. Posiadanie oficjalnej aprobaty ZF oznacza spełnianie wymagań tego producenta co do pracy w pełnym zakresie obciążeń.

Niestety przy podstawowej analizie trudno powiedzieć coś więcej, olej jednak wydaje się nowoczesnym środkiem smarnym który spełni swoją rolę w ciasno pasowanych nowoczesnych przekładniach.

Olej po mrożeniu:
20210504_163208.jpg20210504_163419.jpg

Opakowanie:
20201206_120907.jpg20210504_163255.jpg
 
Last edited:
Ale bida w metalach ;) Myślałem , ze bliżej mu będzie do V FE 75W80. No i w analizie miał być VI, a nie "mój ulubiony" TAN.

Zdjęcia z mrożenia

20210504_163208.jpg20210505_095519.jpg20210505_095653.jpg

Olej zalecany jest do skrzyń BMW szczególnie zamontowanych wzdłużnie. Ale wg dobieraczki Castrola również do Mini. Od soboty jest w skrzynce mojego Hyundai ix20. Nie wiem czy nie powinienem był wybrać Syntrans FE 75W :rolleyes:
Lepkość KV100 7.6 jest dość wysoka jak na 75W. Wg SAE J306 (tego starszego) powyżej 7.0 to już SAE 80,
 
Last edited:
Jak w opisie to prawdopodobnie TPPT, skuteczny AW, odporny na rozpad chemiczny (powstaja nierozpuszczalne zwiazki w oleju), ale prawde piszac malo znam formulacje do skrzyn biegow. Rowniez nalezy pamietac, ze sa rozne zwiazki chemiczne, ktore juz sa skutecznie w malym stezeniu, tak jak w tym przypadku. Mozliwe, ze jest jakis ester dodatkowo, ktory dodatkowo wspiera AW. Rowniez widzimy obenosc B.
 
Baza pewnie PAO 6 cSt (mozliwe od Chevrona) oraz dodatkowo Isodecyl methacrylate czyli wiskozator od Evonika.
 
To dziś Castrol mnie zaskakuje ilością pierwiastków metalicznych w olejach - raz w jedną stronę, raz w drugą :rolleyes:
 
Po prostu nalezy to w inny sposob interpretowac. Znac konkretne zwiazki chemiczne, dopuszczalne stezenia itp.

Niekiedy mniej znaczy wiecej....
 
Pojeżdżę z rok, a jak "Smooth Shift" będzie działać to pewnie dłużej.
 
Back
Top