• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tani olej 5W40 "na przepał"

W&Wit

Użytkownik
Samochód
Opel Zafira A OPC z20let, Toyota Yaris I 1.0, Nissan Almera 1.5 dCi
Marka samochodu
Opel Zafira A OPC
Budżet/ile litrów
Jak najtaniej w branicach rozsądku, mx. do 90 zł za 5L
Styl jazdy
Silnik
Z20LET
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
ok 600 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Cześć.
Zakładałem już drzewiej temat z rozterkami...
Prosżę Was o podpowiedź w doborze oleju wymienianyego dynamicznie... Silnik nie dymi nic a nic w żadnych (!) warunkach a i tak dolewa bańkę oleju co wymianę, więc w zasadzie olej jest zawsze świeży... W związku z tym dopóki nie wyremontuję nie ma sensu przepłacać wd mnie.
Jaki olej polecicie?
Myślę nad (na podstawie lektury forum) Lotosem, Orlenem, Mannolem, Specolem, Eurolem - jakie inne warte uwagi?
 
Ja bym szedł w to co Ci się uda kupić najtaniej. Kauflandy weź też pod uwagę, jeśli są w promocji
 
Kaufland My Project się nazywają. Czasem mają też Venola.
Ale dawno nie byłem, więc nie znam cen
 
W związku z tym dopóki nie wyremontuję nie ma sensu przepłacać wd mnie.
Jaki olej polecicie?
Cokolwiek 10W40\5W40 co tylko wyjdzie najtaniej. Bez znaczenia.
 
Jedne z tańszych 10W40 ma GM, na a..gro bańka 5l 50 parę złociszy. Opinie o tych olejach są różne, ale jak nie zależy Ci na jakości to chyba wybór masz prosty. Są jeszcze Mannol, Qualitum albo jakieś marketowe typu My Project z Kauflandu, ale i tak bym wolał tego GMa
 
Fakt, 10W40 GM to chyba najtańsza opcja z możliwych. Chyba nawet tańsze od K2 i Mannola.
 
Ja np. zasugeruję LOTOS 10W40, bardzo dobrze dysperguje i usuwa lekkie skrzepy z wnętrza silnika. Ze względu na klasę jaką reprezentuje tj półsyntetyk, z automatu więcej dodatków musi w nim być co wydaje się być dobrym początkiem do doczyszczania silnika w dobrej cenie. I nie przejmuj się jak po 1000 km zrobi się czarny. TO będzie oznaczało, że działa :)
 
Posprawdzałem Allegro i nie - nie jest najtańszy :D
Najtańszy (z 5W40) jest Qualitium PROTEC.
Czy to w porządku pomysł przechodzić na półsyntetyk 10W? Na zimę? Bywam na Podkarpaciu ;)
 
Jeśli masz możliwość to jasne, że lepiej 5W40. Pytanie co powoduje ubytek bo to jest istotne. Czasami dobra płukanka pomoże ale generalnie olej nie leczy:)
 
Jeśli masz możliwość to jasne, że lepiej 5W40. Pytanie co powoduje ubytek bo to jest istotne. Czasami dobra płukanka pomoże ale generalnie olej nie leczy:)
Myślę, że turbo. Ale to wróżenie z fusów.
Nie leje się spod niej. Odma - wymieniana, po wymianie sprawdzana. Zero, absolutnie zero niebieksiego dymu. Praca równa na każdym cylindrze. Aż dziwne. Zero niepokojących odgłosów. Więcej pije przy cięzkiej nodze, przy leciutkiej wyraźnie mniej (ale tochyba nic dziwnego)
Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że nie ma możliwości, żeby olej przedostawał się do komór spalania skoro nie kopci na niebiesko?

A ten hiper budżetowy Qualitium - co sądzicie?
 
Ostatnio widziałem na promce Mannola 5w40 c3 w Aszo za jakieś bardzo śmieszne pieniądze typu 5dych z hakiem, dokładnie nie pamietam.
 
Jeśli oleju ubywa to oznacza w miejscu ubytku może gromadzić się popiół i początkować syf w silniku.

Często tak się robi np na pierścieniach, skorupa nie do ruszenia. Mimo wszystko zerknij sobie na wątek o płukankach- potrafią poprawić parametry jeśli zabrudzenie nie posunęło się zbyt daleko.

Jest szansa, że mniej będzie zjadał oleju.
Post automatically merged:

A ten hiper budżetowy Qualitium - co sądzicie?
Tu masz podstawie parametry na papierze


Jako tymczasowy plaster na te rany nie jest najgorszy.
 
Last edited:
Jest analiza na forum ;)
 
Pytanie co powoduje ubytek bo to jest istotne.
Przecież to Oplowski Z20LET, tam są m.in. pierścienie z gównolitu i pobór rzędu 1l/1000km to tam norma, te silniki wymagały czasami remontu już przy nawet 150.000km przebiegu ;). Miałem Astrę z takim silnikiem, znam go na wylot. Tam trzeba robić generalkę, płukanka tu nic nie da.

Ewentualnie swap na Saabowski Z20NET z Signum, Vectry, czy 9-3. Są bardziej podatne na modyfikacje i zdecydowanie bardziej pancerne. LET to specyficzny silnik, bardzo fajny, ale trochę upośledzony.

@W&Wit sprawdź sobie jeszcze odmę i czy spływ oleju z turbo masz drożny.
 
Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że nie ma możliwości, żeby olej przedostawał się do komór spalania skoro nie kopci na niebiesko?
Jest. Te silniki tak mają, nie wydają z siebie żadnych niepokojących dźwięków, nie kopcą na niebiesko, a żrą po litr na tysiąc. Wpisz sobie Z20LET w Google, poczytaj fora Opli, to jest wada konstrukcyjna tych silników.

TFSI też biorą po litr oleju i nie zostawiają dymka.
Post automatically merged:

Może nie spływ oleju, tylko poprostu uszczelnienia turbo puszczają.
O to chodzi, równie często jak pierścienie, zatyka się tam spływ z turbo i wali przez uszczelnienia w dolot :)
 
0.6l/1000km to jeszcze nie tragedia. Ja bym się mimo wszystko pobawił w jakieś plukanki i kombinował z olejem. Może cos się uda poprawić. Z tym, że jak autor chce tu lac coś byle taniego to raczej efektu nie przyniesie. Z tym remontem to raczej sprawa nie opłacalna znam dużo przypadków opli i to różnych silników gdzie po remoncie spalanie oleju spadło ale nie do zera. Ja bym tu z olejem nie schodził poniżej poziomu np polecanego tu lotosa 5w40 + jakaś dobra plukanka. Pojeździć z 4-5 tys i znowu plukanka i wymiana oleju
 
O to chodzi, równie często jak pierścienie, zatyka się tam spływ z turbo i wali przez uszczelnienia w dolot :)
Nie znam się na tych silnikach szczerze mówiąc ;)
Ale ogólnie rzecz biorąc, to turbo po prostu też może się zużyć eksploatacyjnie i będzie puszczać mimo sprawnego spływu.

Z mojej skromnej wiedzy, nt. zasilania i odpływu z turbin. to w volvo 1,6D (w sumie też HDI czy tam TDCI o tej pojemności) zatyka się dopływ oleju do turbiny i traci ona smarowanie.
 
Back
Top