Jeśli AR9200 V2 zmienia kolor oleju ......
Nie mów ,że robisz interwały producenta .
To silnik nie uturbiony , zgodnie z zasadą eksploatacja w umiarkowanych warunkach to wymiana wg wskazań komputerka , a w ciężkich warunkach lub z turbo skrócona o połowę.
Komputer w Hondzie przelicza wg algorytmu , głównie obciążenia jednostki, prędkości, ilości startów i czadu od wymiany oraz jazdy Eco na podstawie danych z tysiąca kilometrów . Gdy jadę autostrada 1300 km ubywa 20 dni , gdy dojeżdżam do pracy Eco potrafi wydłużyć o 40-80 dni , ale muszę z miesiąc jeździć Eco.
Wymieniam średnio co 18 tys km .
Jednak teraz chce skrócić interwał, jest 7 tys od wymiany , na święta zjadę z Niemiec to będzie +4 tysiące .
Komputer pokazuje teraz 130 dni do wymiany .
Przy wymianie mam zamiar zmienić okej z Ravenol 0w20 na Amsoil Sygnature 0w30 + dodatki.
To że dodatki działają , świadczy brak zapachu benzyny w oleju .wogule nie poczułem benzyny .
Dla mnie to oznacza , że rowki pierścieni są oczyszczone i nasmarowane co daje lepsza szczelność pierścieni, oraz prawidłową pracę wtryskiwaczy - bezpośredni.
Razem skutkuje to , że silnik przestał szarpać i lepiej cięgnie z dołu , zminimalizowałem LSPi.
Na Ravenol SSO 0w30 bardzo szarpał i zamulał .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka