• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
1 C
2 A
3 B
4 D
 
1D
2C
3A
4B
 
Uwaga! Podaję odpowiedzi i dopisuję moje subiektywne odczucia ;)
1: BMW e36 - olej wymieniany często (średnio co 5-6k km), ostatnio zrobiona płukanka millersa. Podejrzewany o picie płynu chłodniczego, jednak patrząc na tę kroplę raczej winna jest chłodnica. Auto użytkowane codziennie.
2: Isuzu Trooper - auto od kilku miesięcy stoi ze względu na pojawienie się paliwa w oleju (może ktoś chętny odkupić? ;d), przyglądając się kropli faktycznie widać dość spory fragment "zewnętrznego kółka"
3. Mitsubishi Outlander - auto prawie nowe, olej lany w ASO, wygląda jakby był do niego dodany jakiś barwnik
4. Mercedes W123 - Stał od 6 lat, dopiero w tym roku przejechał 130 km. Olej od razu po wymianie był czarny. Niepokojące jest pojawienie się dość sporego (ale nadal mniejszego niż w Isuzu) kółka zewnętrznego, które dopiero później było lepiej widać, mogę dodać kolejne zdjęcie. Olej jak widać skapywał z bagnetu jak szalony: nie udało mi się trafić obok pozostałych kropli.

Jeżeli spodobała wam się zabawa proszę dać znać, być może zrobię kolejną edycję :)
 
Mamy dwóch zwycięzców.
 
Ciekawe jaka jest nagroda i czy podwójna :p
Może sam taki konkurs zrobię , olej z kosiarki ,piły łańcuchowej ,Rometa i aut ;).
 
Tylko żeby mi tych moich 2 lub 3 "fanów" 🤔nie napisało ,że ściągałem z admina . Rozwiązanie robiłem na szybkiego ,po przebudzeniu się , pisałem pod stroną wcześniejszą ,widząc tylko odp. Dariusch . Nie wiedziałem i nie zaglądałem dalej wówczas .
 
Zrobiłem tu również test strumieniowy z zainteresowania.
Olej pracuje 3000km, średnia prędkość 65kmh czyli 46h.
W tym samym czasie wysłałem też analizę do laboratorium.
Jestem ciekawy waszych komentarzy na temat testu płynnego, zobaczmy, czy i jak to jest poprawne z analizą.
 

Attachments

  • IMG_20201206_190913.jpg
    IMG_20201206_190913.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 178
  • IMG_20201206_191152.jpg
    IMG_20201206_191152.jpg
    802 KB · Odwiedzin: 167
  • IMG_20201206_191216.jpg
    IMG_20201206_191216.jpg
    895,8 KB · Odwiedzin: 168
@Aless to jest jedna kroplka? Olej pobrany z zimnego silnika? Jakie przebiegi robi w ciągu jednego wyjazdu?

//Edit. Ogólnie jak się przyjrzałem to wszystko wygląda w porządku na moje oko ;)
 
Last edited:
@Karopir
Tak, to z jednej kropli. Olej jest pobierany z ciepłego silnika po około 15-20 minutach postoju. Samochód ma 286kkm, przeważnie trasy to około 60km.
 
@Aless , nie wiem czy na rozgrzanym nie będą wychodzić "lepsze" wyniki, ale z tego co mówisz to olej jakoś mocno wilgoci raczej nie wciąga, bo jeździ rozgrzany. Na zdjęciu co wcześniej wysyłałem dobrze widać, że olej w mercedesie jest mocno zawilgocony, bo auto jeździ niedogrzane i "próbka" była pobrana po długim postoju. Jak pobierałem później próbkę na rozgrzanym silniku to, aż tyle wody nie było. Jednak jak wcześniej mówiłem w twoim silniku to raczej nie stanowi problemu, bo wydaje mi się, że twoje auto jest zdecydowane częściej i dłużej wykorzystywane od mojego mercedesa.
 
Toyota CV 1,6 vvti, przebieg 258600. Krople oddane po przebiegu oleju ok.3000 i 5000 km. W większości auto śmiga w trasach. W silniku oprócz samego oleju jest też ar2300
 

Attachments

  • WP_20210117_21_38_01_Rich_LI (2).jpg
    WP_20210117_21_38_01_Rich_LI (2).jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 193
  • WP_20210119_11_07_11_Rich_LI (2).jpg
    WP_20210119_11_07_11_Rich_LI (2).jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 189
@Karopir no ja też mam takie wrażenie 😉
 
Co prawda ja tego typu testy nie robiłem na papierze z drukarki. Ale mi z Toyoty (sam olej) wychodziło jednolite koło, bez środkowego pierścienia. Natomiast z Nissana z 2300, to już podobnie jak u ciebie @Hlava . O ile z 2300 ten środek mi pasował, to z Toyoty jednolita plama jakoś dziwnie wyglądała. Może tak się objawia czystość w silniku. Panowie zerknijcie tu na początek, bo jak pamiętam, nie ma mowy o pobieraniu zimnego oleju do takiego testu. Test jak test, ale dla prawidłowości standard powinien być.
 
Ja zawsze zgodnie z instrukcją sprawdzam olej na gorąco po 5 minutach postoju. Zdjęcia robione ok. godziny i doby po pobraniu (oczywiście ta druga próba przy prawie 5k).
 
Co do pierwszego, sprawdzam poziom przy zimnym silniku. Można tak i tak, tylko przy ciepłym trzeba pamiętać o rozszerzalności cieczy. Ogólnie jak zawsze się sprawdza w takich samych warunkach to będzie OK. Sam sprawdziłem różnice ciepły/zimny, latem wyszło mi 1mm, a zimą prawie 2mm.
Co do drugiego to prawidłowo foty, osobiście jednak nie spinam się na to, bo taki test robię tylko właściwie, aby widzieć różnice czystości oleju. Pobranie oczywiście zaraz po jeździe i zgaszeniu silnika.

W analizie oleju z Toyoty było paliwo i woda, po takim teście nie widziałem tego jakoś, może to wina tego na czym test robiłem, albo za małe ilości były by tak to wyłapać na oko.

@Hlava kropla po 2848 na obydwu fotkach jest po dobie raczej, bo nie widać zmian takich jak w przypadku kropli po 4924 ?
 
@Skiper uściślam, bo widzę, że są wątpliwości.
Próbka po 2848 km przebiegu na tym zdjęciu ma prawie dwa miesiące, więc można pominąć jako ciekawostkę.
Zdjęcie po dobie dla pierwszej próbki z 22 listopada wrzucam oddzielnie.
Z drugiej strony wiadomo, że wraz z kolejnymi kilometrami lepiej nie będzie (stopniowa degradacja oleju). Zobaczymy jak to wyjdzie przed planowaną wymianą oleju (ok. 8 tys.).
 

Attachments

  • WP_20201123_22_08_02_Rich_LI (2).jpg
    WP_20201123_22_08_02_Rich_LI (2).jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 162
To dla porównania, 5W40 Gold + Oilem LL po 1036km z Dzika. Kropla ta sama, jedynie warunki foto inne. Tak jak pisałem na czas nie zwracam uwagi, na pewno więcej niż doba.
 

Attachments

  • 1036km  (1).JPG
    1036km (1).JPG
    104 KB · Odwiedzin: 179
  • 1036km  (2).JPG
    1036km (2).JPG
    156,1 KB · Odwiedzin: 168
Back
Top