• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Centrum to kondycja silnika generalnie. Drugi to stan oleju. Im ciemniejsze barwy tym gorzej. Trzeci to paliwo w oleju. Im większy tym paliwa więcej. Gdy granice drugiego kręgu mają widoczne szczyty to jest woda w oleju (często będzie to podejrzenie chłodziwa). Warto to śledzić od zalania nowego oleju to wtedy można sobie wyrobić jakiś pogląd
 
Miałem taki plan ale jakoś nie pykło. Może powrócę do pomysł i mam w miarę świeży olej.
 
Honda 1,5 i-vtec, 7 tys km , okej Shell 0w20 SP + 100ml Arhoil9100.
Próbka po 12h

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

Nie napisałeś nic o trybie eksploatacji. Wg mnie robisz trochę tras, bo paliwo w oleju w normie, silnik generalnie w dobrej kondycji, bo jądro jest ciemniejsze niż pierwszy pierścień . Brak obecności wody, kondensacji - granica nie jest mocno poszarpana. Aczkolwiek widać też, że olej zebrał trochę zanieczyszczeń już po tym przebiegu, chociaż wszystko jest prawidłowe - nie jest zbytnio zdegradowany, bo jądro pozostaje mniejsze niż pierwszy pierścień .
Nie wiadomo jaki jest wpływ dodatku.

Wiele zdjęć jest gównianej jakości (np. ze względu na światło) i nie widać np. przejść między pierścieniami, które czasami ciężko wyłapać.

Zdjęcie które przesłał @xtremesystems , @Kuba totalnie bez sensu - nic z tego nie wynika.
 
Last edited:
@paba , auto wozi mnie do pracy do Niemiec 1200km w jedną, na miejscu 7 km do zakładu Claas . Jazda z przepisami , ale lubię wykorzystywać pełen zakres obrotów , czasem do odcinki 7200rpm , ale na codzień jazda ekenomiczna , tu bena 2,02€ .
Ostatnio ze 2 mce troche szarpał chyba wtryskiwacze sie zaklejają (dolałaem archoil 6900Pmax) , teraz nie szarpie.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Tu mam próbkę po ok tysiącu kilometrów z 1.6hdi.

To jest próbka z diesla, więc tabela załączona na 1 stronie wątku nie ma zastosowania (dodatkowo zdjęcie ciemne), ale zwrócił moją uwagę nieco poszarpany pierścień, sprawdziłbym czy nie ma problemu z zanieczyszczeniem wodą/chłodziwem.
 
Last edited:
Płynu nie ubywa ale auto używane na krótkich odcinkach. To stara próbka, tzn z poprzedniego interwału. Jak będę miał okazję to zrobię kroplę ponownie.
 
Wrzucam wynik testu dla generatora prądu. Olej ma 13-15 h nalotu. LM Molygen 5W40. Jest to 3 wymiana oleju, 2 poprzednie poprzedzone płukanką. Olej pobrany do analizy po 1 h pracy generatora. Co sądzicie?
 

Attachments

  • IMG_20221107_161155.jpg
    IMG_20221107_161155.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 83
Trochę brudu jest. No i paliwa
 
Wrzucam teścik JEDNOkroplowy. Olej Specol Spec Gold 5W-40 z płukanką Oilsyn LL od początku interwału - 1 rok i ok. 6500 km, głównie po mieście. Silnik BME 1.2, VW Polo po serwisie long life. Olej na bagnecie gęsty i czarny. Wkrótce wymiana oleju na Eurol Super Lite 5W-40, ponownie z płukanką Oilsyn LL. Pierwsze zdjęcie po 2 h, drugie po 5 h, trzecie po 8 h. Co powiecie?

1.Olej_Polo_2h_.jpg 2.Olej_Polo_5h_.jpg 3.Olej_Polo_8h_.jpg
 
Last edited:
Wrzucam wynik testu dla generatora prądu. Olej ma 13-15 h nalotu. LM Molygen 5W40. Jest to 3 wymiana oleju, 2 poprzednie poprzedzone płukanką. Olej pobrany do analizy po 1 h pracy generatora. Co sądzicie?
Według mnie wszystko w porządku. Jest trochę zanieczyszczeń i osadów w maszynie, które zalany olej związał. Olej nie wykazuje zbytniego rozrzedzenia paliwem, płynem chłodniczym. Generalnie wg. mnie normalna eksploatacja w zdrowej maszynie.

@DWojtek lepiej jakbyś zrobił test na papierze, a nie na srajtaśmie. Wg. mnie olej nie wykazuje dużego zużycia, ale podlany jest paliwem.
 
Orlen Dex1+ ar9100. Już niedługo wymiana. 10k km to jednak zdrowy interwał w moim przypadku. Miasto/trasa to jakieś pół na pół
 

Attachments

  • 20221218_215436.jpg
    20221218_215436.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 98
  • 20221218_211535.jpg
    20221218_211535.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 99
  • 20221218_205131.jpg
    20221218_205131.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 93
10kkm z AR to może jeszcze trochę go pociągnąć. Bez ar 10 z AR 10 to po co ten AR? ;)
 
Niby tak, ale wolę trochę wcześniej niż odrobinę za późno. A do tego na zimę wolę mieć świeży 😀
 
Mannol 0w20 z mojego Forda, przebieg oleju 4000 km.
Ktoś się podejmie coś powiedzieć? @paba ?
 

Attachments

  • Screenshot_2023-01-04-08-32-55-132_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-04-08-32-55-132_com.miui.gallery.jpg
    978,7 KB · Odwiedzin: 51
  • Screenshot_2023-01-04-08-33-17-043_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-04-08-33-17-043_com.miui.gallery.jpg
    678,7 KB · Odwiedzin: 53
  • Screenshot_2023-01-04-08-33-32-773_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-04-08-33-32-773_com.miui.gallery.jpg
    868,1 KB · Odwiedzin: 52
Zainwestuj w kratkę z drukarki , inna gęstość papieru filtruje lepiej i wyraźniej widać osad , a ta chusteczka przepuscila wszystko

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
uu to nic z tego nie będzie tym razem bo olej poszedł już w kanał. Jak zrobię parę km na nowym to wtedy zrobię test.
 
Golf. Shell HU 5W30 po 1500 km.
 

Attachments

  • IMG_20230211_135129.jpg
    IMG_20230211_135129.jpg
    2,6 MB · Odwiedzin: 78
Back
Top