• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jeśli AR9200 V2 zmienia kolor oleju ,to 9100 pewnie też . Poczytaj https://www.oilclub.pl/index.php?threads/dodatki-do-benzyny.377/ bo coś mi się wydaje ,że koledzy tam pisali by nie przesadzać z podwajaniem dodatków . Czyli PB98 coś tam ma i dalej jeszcze 6900 , co nie wyklucza że w nielicznych wypadkach będzie ok . No i nie wiem czy od takiego powera nie robi się wszystko czerwono/rdzawe . Nie mów ,że robisz interwały producenta .
 
@Skiper już sam 6900 z najzwyklejszą 95 daje mocno czerwony odcień. Identycznie 1:1 tak wyglądały moje jakieś 2 lata temu jak wymieniałem, solo 95 z AR6200 a potem 6900-p
 

Attachments

  • Screenshot_2020-09-25-02-58-10-318_com.google.android.gm.jpg
    Screenshot_2020-09-25-02-58-10-318_com.google.android.gm.jpg
    820,8 KB · Odwiedzin: 220
Jeśli AR9200 V2 zmienia kolor oleju ......
Nie mów ,że robisz interwały producenta .

To silnik nie uturbiony , zgodnie z zasadą eksploatacja w umiarkowanych warunkach to wymiana wg wskazań komputerka , a w ciężkich warunkach lub z turbo skrócona o połowę.
Komputer w Hondzie przelicza wg algorytmu , głównie obciążenia jednostki, prędkości, ilości startów i czadu od wymiany oraz jazdy Eco na podstawie danych z tysiąca kilometrów . Gdy jadę autostrada 1300 km ubywa 20 dni , gdy dojeżdżam do pracy Eco potrafi wydłużyć o 40-80 dni , ale muszę z miesiąc jeździć Eco.
Wymieniam średnio co 18 tys km .
Jednak teraz chce skrócić interwał, jest 7 tys od wymiany , na święta zjadę z Niemiec to będzie +4 tysiące .
Komputer pokazuje teraz 130 dni do wymiany .
Przy wymianie mam zamiar zmienić okej z Ravenol 0w20 na Amsoil Sygnature 0w30 + dodatki.
To że dodatki działają , świadczy brak zapachu benzyny w oleju .wogule nie poczułem benzyny .
Dla mnie to oznacza , że rowki pierścieni są oczyszczone i nasmarowane co daje lepsza szczelność pierścieni, oraz prawidłową pracę wtryskiwaczy - bezpośredni.
Razem skutkuje to , że silnik przestał szarpać i lepiej cięgnie z dołu , zminimalizowałem LSPi.
Na Ravenol SSO 0w30 bardzo szarpał i zamulał .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Swoją drogą olej musi być Dolany ładnie beną żeby było czuć. U mnie przy lejących wtryskach nic nie czułem, a pracowały na granicy checka.
 
Swoją drogą olej musi być Dolany ładnie beną żeby było czuć. U mnie przy lejących wtryskach nic nie czułem, a pracowały na granicy checka.
Hondy na bezpośrednim leja benzynę jak holerą, w USA i Kanadzie aż sądy to egzekwowały i nie są to lejace wtryski bo auto nowe 2018 r.
A z bagnetu śmierdziało jak z baku.
Ten 1,5T jeszcze gożej .
Obstawiam , że to zbyt ciasne stosowania pierścieni , lekki nagar i się blokują , lub osad na końcówkach wtryskiwaczy . W końcu to nowe jednostki i jak zawsze coś wyjdzie w praniu.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Identycznie 1:1 tak wyglądały moje jakieś
A tam nie wiadomo jak ktoś stosował 6900 , u Ciebie jest pewne NON-STOP 6900 ,lepiej widać będzie .;)

To silnik nie uturbiony
Też mam nieuturbiony ,producent 15tyś.km . i tak bym robił ,ale czytając tu max 10tyś.km będzie ,co będzie w zgodzie lub lepiej z moimi interwałami .
W moim drugim aucie sam przeliczam , jak ja się zdziwiłem no nic w aucie nie zgłasza interwału . Ba nie ma odliczania dni ani km ,normalnie nic nie ma . Ta marka jest tak niezawodna ,że widocznie nie musi tego mieć .
Zaraz masz 7 tyś i dalej 130 dni ,to 11tyś zrobisz . Chyba że tak ten algorytm wyciąga , tylko jak tak jest to kiedy wymiana wielki znak zapytania/płynna materia .
Rowki i pierścienie ok ,ale warunki też wpływają na paliwo w oleju .
 
W Hondzie jest rok lub 20 tys km .
Zależy jak kto jeździ jest czasem szybciej

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Olej przekładniowy z fabrycznego napełnienia Astry K ze skrzynią M32 gen2 po 70 tys km:
16011279523907430939939146187676.jpg
 
Last edited by a moderator:
Pomimo braku interpretowania ,mam skromną prośbę do wszystkich 🙏. Jak już coś wklejacie to niech to będzie zrobione tak jak jest opisane na początku . Unikniemy dopytywań niepotrzebnych co do offtop-owych fotek :rolleyes:.
 
Czy przypominanie o zasadach tytułowego testu jest OFFTOP 😤🤔🥴
Jeśli po kolei wklejki są mało zgodne 👾 , stronniczość kolesiowa na poziomie ,pogratulować .
 
Dałeś się podpuścić @soszo . Przecież to zdjęcie przekładniówki, ich się testem jednokroplowym nie bada bo co chcesz wykryć? Tam sadzy, benzyny etc nie będzie, a osady metaliczne ze zużycia skrzyni to raczej magnesem. W sumie wszystko od zdjęcia włącznie aż do mojego postu to OT.

Ale zgodzę się, że niepotrzebnie usunięto Twój post, więc go przywracam.
 
Jeśli o poście na niebiesko dotyczy mojego postu , to spoko już przyzwyczaiłem się do usuwania:mad: . O dziwo 5 wyżej to same ott ,ale ostatni musiał być mój skasowany , przejrzyste te działania jak nic 🕵️‍♂️. W tym przypadku było przegięcie max , co dowodzi traktowaniu z automatu ,ten to zawsze OTT kasujemy ,nawet jak nie rozumiemy🤖 .
 
Chętnie wykonam ten test, mam do dyspozycji 5 różnych aut i mogą wyjść ciekawe wyniki. Na jaki materiał najlepiej "kłaść" krople w domowych warunkach? Chusteczka, ręcznik papierowy, wacik, tektura?
 
Papier do drukarki.
 
IMG_20201027_140943564_HDR.jpg

Proponuję zabawę: 4 krople z 4 różnych silników z 4 różnych aut. O co chodzi: opiszę te auta, a waszym zadaniem będzie odgadnięcie, która kropla pochodzi z którego auta.

A - Isuzu Trooper 2002 rok 3.0 DTI od wymiany przejechane około 1000 km, silnik uszkodzony: paliwo miesza się z olejem silnikowym. Olej Castrol 5w30
B - Mitsubishi Outlander 2.0 Mivec 2018 rok 27 tysięcy km przebiegu, olej wymieniany 7 tysięcy temu. Total 5w40
C - BMW serii 3 E36 1996 rok. Silnik m52b25 olej Total 9000 Extreme 5w40 przebieg 368 tysięcy, olej wymieniany 5 tysięcy km temu
D - Mercedes W123 2.4 diesel 1978 rok, przebieg na blacie 338 tysięcy km, olej motul 6100 10W40 olej wymieniany 130 km temu

Powodzenia :)
 
1 B
2 D
3 C
4 A
 
Back
Top