• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Warto kontrolować jak tam wygląda sytuacja po prostu
 
Źle nie wygląda. Tj. pisano wyżej wygląda jakby dodatek działał. A robiłeś taki test bez tego dodatku wcześniej?
 
No właśnie nie, ale ma co tam robić ta płukanka. Tzn. tragedii nie ma, ale do ideału jeszcze daleko. Niedawno wymieniałem miskę olejową to trochę było syfu. To co mogłem to doczyściłem. Jeszcze wcześniej uszczelniałem pokrywę zaworów, to było jeszcze gorzej jak na dole. Też wyczyściłem, a teraz próbuję chemią zwieńczyć dzieło.
 
Wczoraj zrobiłem po kropelce przekładniówek z Hyundaia i z silnika Berlingo 1.6Hdi po ok 1000km. Przekładniówki na papierze nie wyglądają tak żle jak w bańce ale olejek z dizla czarny mimo podwójnej wymiany, Czyli użycia garażowych resztek olejów jako płukanki :confused:

20211212_174025.jpg
 
Przesyłam zdjęcia oleju z VW Polo, silnik benzynowy 1,2 12V BME przed wymianą. Olej pobrany z silnika rozgrzanego do temperatury roboczej. Dwa pierwsze zdjęcia wykonane po 1 h (światło naturalne), trzecie po ok. 24 h (światło sztuczne). Olej nieznany, 5W30 LL (Mobil lub Castrol?). Jest tragedia?

olejVW1godzina_01.jpgolejVW1godzina_02.jpgolejVW24godziny.jpg
 
Last edited:
Golf mk2 1,8. Meguin 0W40 po 900 km od wymiany. Jeep Grand Cherokee 5,2 . Shell Helix HX8 5W40 po 1200 km. Testy po upływie 1 h na bibule filtracyjnej średniej.
IMG_20211223_143721_1.jpg
IMG_20211223_144733.jpg
 
Przedstawiam 3 próbki tego samego oleju z kapnięte w odstępach 24 godzin. Olej w butelce, ciepły pobrany przez bagnet do analizy. Wygląd każdej kropli inny! Jak tu ufać wynikowi?
Tak na marginesie udostępnię niedługo UOA Specola 0w20!
 

Attachments

  • 1641122629581.jpg
    1641122629581.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 179
A ten z zdjęcia to 0w20?
 
Ale ja tu widzę jedno zdjęcie ;) A 3 próbki pobrane
 
Najlepiej robić to osobno. Z czasem próbka zmienia kolor/blaknie
 
5min.jpg
10min.jpg
30min.jpg
60min.jpg


Moja próbka po 5, 10, 30 i 60minutach. Papier drukarkowy. Kółko testowe wielkości 5złotówki ;)
Proszę o opinie ekspertów - jak to wygląda ?
 
Last edited:
Wygląda jak plama oleju, sorry musiałem heh
 
hehe... no to nawet w porządku :D gorzej gdyby przypominało ptasie ekskrementy ;) Ale jak to się ma do interpretacji wyników tej metody testowej ?
 
Ja jestem starej daty - sprawdzam czy olej jest, wącham go czy nie czuć benzyny, sprawdzam pocierając kroplę między paluchami czy jest jednolity i ma "właściwą" konsystencję i jeśli nic mnie nie niepokoi, to wymieniam zgodnie z założonym interwałem - najczęściej 15tyś km (tak wiem - to metody nie naukowe i trudne do obiektywnego zweryfikowania).
W teście kropelkowym mojego oleju - po 60minutach od "zakropienia" nie widzę niczego niepokojącego wg wzorca, ale mam wątpliwości ponieważ zgodnie ze sporą częścią wypowiedzi osób które pewnie się lepiej znają, olej powinien być już 2 razy wymieniony. Pierwszy raz po 1500km i teraz drugi raz po max10tyś a jak widzę często zalecane jest nawet 7.5tyś. Tymczasem ten olej jest od nowego i ma ok. 12.5km i 6 miesięcy.
Dlatego pytam ekspertów bo ja jestem amator może czegoś nie dostrzegam ?
 
tak wiem - to metody nie naukowe i trudne do obiektywnego zweryfikowania
Bo tak jest, to jak wrozenie z fusow bez ICP/FTIR. Chyba, ze olej juz w duzym stopniu utleniony, ze lepkosc i gestosc wzrosla itp.

Nie widze nic niepokojacego.
 
Back
Top