• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test SAE 0W-16 GF-6B

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Witam,

dzis przeprowadzilem wymiane oleju w silniku G3LA, plukanki nie stosowalem, gdyz uznalem, ze nie ma potrzeby poprzedni olej Aral SuperTronic 0W-40 mial ca. 6 miesiecy i lekko ponad 5kkm. Przeprowadzilem jazde probna, dolalem do maksymalnego poziomu i bede dalej obserwowac m.in. prace silnika, zmiane barwy oleju itd. Same dodatki typu AW potrzebuja ca. 200 km do reaktywacji. Meguin zostal wybrany ze wzgledu na cene i oficjalny certyfikat tego przepisu dla API SP/ILSAC GF-6B, tutaj kilka informacji. Bazuje w duzej mierze na mieszaninie gr. III+ 4 cSt, dostawca jest prawdopodobnie Nexbase. Ogolnie to solidny blender i podkreslam, nie otrzymalem zadnych pieniedzy od nich za reklame itp.

Ponizej kilka zdjec i filmikow:
Wymiana.jpeg

Klasycznie od lat stosuje ta elektryczna pompke, bez zastrzezen.
Meguin.jpeg


Pomiar.jpeg


Temp. pokojowa.




Ca. -20°C.

Deklarowana temp. plyniecia to ca. -45°C.
 
PIerwsze kilometry za mna. Kultura pracy silnika jest bardzo przyjemna dla "ucha", nie odczuwam zadnej roznicy pomiedzy (Rowe 0W-40) KV100°C ca. 15 cSt, a aktualnym ca. 7 cSt. Ponizej filmik po dluzszej jezdzie autostradowej, nie ma problemow z cisnieniem oleju na biegu jalowym:
 
No w końcu się doczekałem 😁

Z instrukcji wynika że, silnik masz przystosowany do lepkości KV100 min 6.9 cSt więc czemu miałbyś mieć problem z ciśnieniem.
Oleje SAE 16 i 20 mają częściowo wspólny zakres KV100 od 6.9 do 8.2.
 
To nic nie zmienia, ze sie doczekales. Silnik przystosowany ? Na praktycznie zadnym sprawnym seryjnym masowym silniku spalinowym nie bedzie z tym problemow. To juz KV100°C musi spac <5 cSt.
 
Back
Top