Testy cierne Piotra Testera

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Oficjalne stanowisko forum Oil-Club.pl odnośnie filmów Piotra Testera!

Uważamy, że testy te w żadnej mierze nie oddają warunków panujących w silniku na żadnym etapie użytkowania - od startu do zgaszenia jednostki napędowej. Co za tym idzie ich rezultaty nie mogą być uważane za podstawę do oceny jakości oleju silnikowego, więcej mogą prowadzić do nieporozumień, a w następstwie niewłaściwego doboru do silnika.

Dlatego też temat ten zostaje zamknięty, a przyszłe posty promujące filmy tego rodzaju (bez względu na autora) będą kasowane.

Administracja i założyciele


Witam,

w tym temacie chce z Wami porozmawiac na temat testow Piotra Testera, gdyz my, jako ludzie, ktorzy glebiej siedza w temacie srodkow smarnych nie moze go zabraknac wedlug mnie. Otoz moje zdanie jest nastepujace, podobne konstrukcje nie maja nic wspolnego z praktyka stosowana w labolatoriach. Rowniez testy przy pomocy urzadzen producentow srodkow smarnych jak i rowniez innych producentow jednostek napedowych nie maja absolutnie nic wspolnego z tym jego testem ciernym, gdzie rowniez sa czesto symulowane rozne sytuacje, ktore laik bez wiedzy tak czy owak nie zrozumie ich sensu. Ktorych jest kilka, aby odpowiadalo konkretnej specyfikacji. To bedzie w pewnym stopniu tak jakbym chcial okreslic wlasciwosci auta, tylko i wylacznie po wlasciwosciach opon, dlatego potrzebny jest szereg roznego rodzaju testow. Prawda rowniez jest to, ze ta metoda mozemy testowac inne plyny, ktore w ogole nie maja nic wspolnego z olejem, a mimo to uzyskaja najlepsze wyniki.

Pozdrawiam
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Rozumiem, że chcesz uświadomić ludzi, że to nie są testy a zabawa? A ludzie biorą to na serio?
Tutaj jest więcej o tym teście wytłumaczone: https://www.youtube.com/watch?v=Ne7ayhPVVYY
 

pawelus

Użytkownik
oczywiscie ze ludzie sugerują sie jego testami. Jestem na kilku grupach na FB roznych marek i tam codziennie pytanie o olej i czesto testy piotra a liczba subów 36tys tez mowi ze janusze sie tematem zainteresowali.
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Pół biedy jak to jest olej który spełnia normy dla danego silnika, gorzej jak wynajdą takiego najlepszego z tych "badań" i zaleją do silnika który jest do tego nieprzystosowany.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
cytrynowiec napisał:
Rozumiem, że chcesz uświadomić ludzi, że to nie są testy a zabawa? A ludzie biorą to na serio?
Tutaj jest więcej o tym teście wytłumaczone: https://www.youtube.com/watch?v=Ne7ayhPVVYY
Otoz to!
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Zanim zacząłem się interesować poważniej tematyka olejową, jego testy były dla mnie kabaretem... Przecież nie trzeba być specjalistą inżynierem, czy chemikiem, żeby wiedzieć, że w silniku zachodzą zupełnie inne reakcje, warunki, CISNIENIE. Najgorsze jest to, że jak piszecie - idioci biorą to na serio....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.4 TDI PD
Zgadzam się z Wami calkowicie co do testów oleju ,ale juz w testach filtrów oleju jest więcej prawdy , wygrał Mann na spółkę z Knechtem.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
cytrynowiec napisał:
poziom1989 napisał:
Pomysł jak najbardziej słuszny, tylko żeby jak najwięcej ludzi ten temat czytało.
Mogę z tego zrobić ogłoszenie globalne, wtedy będzie w każdym forum na górze ;)
 
D

Deleted member 7

Gość
Robert1 napisał:
Zgadzam się z Wami calkowicie co do testów oleju ,ale juz w testach filtrów oleju jest więcej prawdy , wygrał Mann na spółkę z Knechtem.
Z tego co pamiętam to ważył te filtry, a zrobił w końcu jakiś sensowny pomiar filtracji? Bo oceniać filtr wizualnie i na wadze to trochę jak z tym testem oleju na szlifierce gdzie olej przekładniowy pokonał wiele silnikowych ;)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Plywak napisał:
Robert1 napisał:
Zgadzam się z Wami calkowicie co do testów oleju ,ale juz w testach filtrów oleju jest więcej prawdy , wygrał Mann na spółkę z Knechtem.
Z tego co pamiętam to ważył te filtry, a zrobił w końcu jakiś sensowny pomiar filtracji? Bo oceniać filtr wizualnie i na wadze to trochę jak z tym testem oleju na szlifierce gdzie olej przekładniowy pokonał wiele silnikowych ;)
A gdyby tak towotem posmarował, albo ostatnio modnym w świecie motoryzacyjnym - miodem? :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.4 TDI PD
Plywak napisał:
Robert1 napisał:
Zgadzam się z Wami calkowicie co do testów oleju ,ale juz w testach filtrów oleju jest więcej prawdy , wygrał Mann na spółkę z Knechtem.
Z tego co pamiętam to ważył te filtry, a zrobił w końcu jakiś sensowny pomiar filtracji? Bo oceniać filtr wizualnie i na wadze to trochę jak z tym testem oleju na szlifierce gdzie olej przekładniowy pokonał wiele silnikowych ;)
W przypadku filtrów rozrywał je maszynowo,sprawdzał jaka jest powierzchnia filtracyjna,jaka jest chłonność i chyba to wszystko.
 
D

Deleted member 7

Gość
Jaka jest powierzchnia to już dawno przed nim sprawdzał chyba autoświat. Ale niekoniecznie mniej wkładu oznacza gorsze filtrowanie.
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo 1.4 TDI PD
Oczywiście za filtrowanie przede wszystkim odpowiada jakość użytego wkładu filtracyjnego .
Ciekawy artykuł wyjaśniający ten aspekt zamieściłem w temacie filtrów. :)
 

Freak

Użytkownik
Samochód
-
Zgodze sie, ze nie nalezy sie sugerowac tylko i wylacznie tymi testami bo wtedy trzeba byloby lac 75w90 :)

Ale jesli wybiore kilka olejow podobnej klasy spelniajacych normy dla mojego silnika to ten z najlepszym wynikiem teoretycznie w pewnych warunkach powinien byc lepszy dla silnika poniewaz bardziej ogranicza tarcie, zgadza sie czy sie myle?
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Mylisz się. Tak samo jak wszystkie pozostałe testy na tym pseudo naukowym kanale. Dlaczego, to już wyżej zostało wytłumaczone

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Freak

Użytkownik
Samochód
-
To dlaczego te faktycznie najlepsze (rowniez najdrozsze) oleje jak np. Redline zawsze uzyskiwaly swietny wynik, a te gorsze (tansze) uzyskiwaly odpowiednio nizsze wyniki? I praktycznie wsrod najlepszych wynikow nie ma tanich i srednich oleji

Wiem ze oleje maja o wiele wiecej parametrow i wlasciwosci (i nie mozna ich zastapic szamponem), a te testy pokazuja tylko jedna ich wlasciwosc i to w okreslonych warunkach i w tych konkretnych warunkach olej z lepszym wynikiem mozna uznac za lepszy w tych wlasnie warunkach, czy nie?
 
D

Deleted member 7

Gość
Przeglądałem kiedyś wyniki i tanie mineralne 10W40 potrafi wypaść lepiej niż topowe 5W40 czy 0W40 na PAO. Olej Liqui Moly Synthoil ma wynik o wiele gorszy niż jego odpowiednik pod inną marką czyli Meguin Super wiec o jakim miarodajnym pomiarze mówimy? Te testy można sobie o kant tyłka rozbić.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Top