• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Texaco Energy MS 5W-30 C2

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Texaco Energy MS 5W-30 C2

Analiza ufundowana ze zrzutek formuowiczów: @KamilJB , @Adam , @soszo oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A1/B1
  • ACEA C2
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • Renault RN 0700

texaco-energy-ms 5w-30-c2-pierwiastki.jpg



Opis:
  1. Olej spełnia kryteria dla SAE 30, lepkość jest dolnym przedziale (9,3<12,5 cSt).
  2. Index lepkości 162 jest dla oleju 5W-30 wartością typową.
  3. Pakiet dodatków standardowy, nie widać żadnych odstępstw od normy dla ACEA C2. Dość wysoki poziom wapnia, nie widać dodatkowych metali antyzużyciowych. Bor najprawdopodobniej pełni rolę dyspergenta zanieczyszczeń. W porównaniu do badanych wcześniej olejów w tej normie takich jak Castrol Magnatec, Orlen XJ czy Eneos Ultra S nie ma tytanu czy molibdenu, ilość boru także podstawowa.
  4. TBN 7,6 jest wartością normalną dla tej normy.
Podsumowanie: jest to standardowy olej w tej lepkości i normie ACEA, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Warte zainteresowania jest jedynie równoczesne spełnianie norm A1/B1 i C2, jednak w obu normach można znaleźć równie dobre, albo lepsze oleje. Na korzyść tego Texaco przemawiać może tylko cena - w porównaniu do Castrola z pewnego źródła czy Eneosa jest prawie 50% tańszy.
Post automatically merged:

@wlyszkow - jesteś pewien że wyniki badania TAN są spowodowane dodatkami, a nie błędem labu czy kalibracją ich maszyn? Bo coraz wyższe te wyniki. Dla porównania inne C2 które mają oznaczony TAN mają go w okolicy 1-2, a tutaj ponad 3?
 

Attachments

  • texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie1.jpg
    texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie1.jpg
    115,6 KB · Odwiedzin: 55
  • texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie2.jpg
    texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie2.jpg
    94,9 KB · Odwiedzin: 53
Last edited:
D

Deleted member 2321

Gość
Nastała moda na kwaśne, jesień.. zima trochę witaminy C sie przyda 😁

@jerseyAdmin trzeba wysłać ponownie jakiegoś full sapsa typu Eurol SL jak TAN przekroczy 5 to wiedz że coś się dzieje :D

4Fun ;)
 

KamilJB

Użytkownik
Samochód
Citroen Xantia X2 1.8i 16V + LPG
Nie ukrywam, spodziewałem się lepszej oliwy.
To zwykły przeciętniak jest. 4L/100 zł - czy warto?
 

soszo

Użytkownik
Nie określaj "jakości" oliwy po takiej analizie. Ja już z tego "wyrosłem". Biedny Total NFC zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Tzn najpierw olej znalazł się w silniku, a potem dopiero trafił do analizy i okazał się bardzo biedny w dodatki.
PS Może jakość to złe określenie, bo ja oceniam olej na ucho i zamrażarkę, a analizy ta taka ciekawostka ;)
Może posłużyć jako wzór, punkt odniesiesienia w razie zrobił byś uoa tego oleju.

Wracając do C2 jest analiza Neste Pro C2, wg analiz to oleje 1:1. Wg cen 1:1.5

Na pewno ciekawszy pakietowo będzie Total Ineo ECS czy Castrol Magnatec C2
 
Last edited:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Nie ukrywam, spodziewałem się lepszej oliwy.
To zwykły przeciętniak jest. 4L/100 zł - czy warto?
Olej konkuruje raczej ceną niż fikuśnymi dodatkami. Jeżeli szukasz takich to celuj w Castrola czy inne podobne oleje. Czy warto za 100 to już musisz sam sobie odpowiedzieć.
 

Hlava

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla Verso R1
Takiego info nie mam, jednakże cenowo Eurol wypada jeszcze lepiej niż Texaco (niecałe 100 zł za 5l). Może byliby chętni na analizę tego oleju?
 

soszo

Użytkownik
Załóż wątek w odpowiednim dziale. Ja podbije strzałkę w górę. Może znajdą się chętni. Eurol ma wielu fanów na forum.
 
Top