• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Texaco Energy MS 5W-30 C2

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Texaco Energy MS 5W-30 C2

Analiza ufundowana ze zrzutek formuowiczów: @KamilJB , @Adam , @soszo oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A1/B1
  • ACEA C2
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • Renault RN 0700

texaco-energy-ms 5w-30-c2-pierwiastki.jpg



Opis:
  1. Olej spełnia kryteria dla SAE 30, lepkość jest dolnym przedziale (9,3<12,5 cSt).
  2. Index lepkości 162 jest dla oleju 5W-30 wartością typową.
  3. Pakiet dodatków standardowy, nie widać żadnych odstępstw od normy dla ACEA C2. Dość wysoki poziom wapnia, nie widać dodatkowych metali antyzużyciowych. Bor najprawdopodobniej pełni rolę dyspergenta zanieczyszczeń. W porównaniu do badanych wcześniej olejów w tej normie takich jak Castrol Magnatec, Orlen XJ czy Eneos Ultra S nie ma tytanu czy molibdenu, ilość boru także podstawowa.
  4. TBN 7,6 jest wartością normalną dla tej normy.
Podsumowanie: jest to standardowy olej w tej lepkości i normie ACEA, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Warte zainteresowania jest jedynie równoczesne spełnianie norm A1/B1 i C2, jednak w obu normach można znaleźć równie dobre, albo lepsze oleje. Na korzyść tego Texaco przemawiać może tylko cena - w porównaniu do Castrola z pewnego źródła czy Eneosa jest prawie 50% tańszy.
Post automatically merged:

@wlyszkow - jesteś pewien że wyniki badania TAN są spowodowane dodatkami, a nie błędem labu czy kalibracją ich maszyn? Bo coraz wyższe te wyniki. Dla porównania inne C2 które mają oznaczony TAN mają go w okolicy 1-2, a tutaj ponad 3?
 

Attachments

  • texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie1.jpg
    texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie1.jpg
    115,6 KB · Odwiedzin: 324
  • texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie2.jpg
    texaco-energy-ms 5w-30-c2-zdjecie2.jpg
    94,9 KB · Odwiedzin: 290
Last edited:
Nastała moda na kwaśne, jesień.. zima trochę witaminy C sie przyda 😁

@jerseyAdmin trzeba wysłać ponownie jakiegoś full sapsa typu Eurol SL jak TAN przekroczy 5 to wiedz że coś się dzieje :D

4Fun ;)
 
Nie ukrywam, spodziewałem się lepszej oliwy.
To zwykły przeciętniak jest. 4L/100 zł - czy warto?
 
Nie określaj "jakości" oliwy po takiej analizie. Ja już z tego "wyrosłem". Biedny Total NFC zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Tzn najpierw olej znalazł się w silniku, a potem dopiero trafił do analizy i okazał się bardzo biedny w dodatki.
PS Może jakość to złe określenie, bo ja oceniam olej na ucho i zamrażarkę, a analizy ta taka ciekawostka ;)
Może posłużyć jako wzór, punkt odniesiesienia w razie zrobił byś uoa tego oleju.

Wracając do C2 jest analiza Neste Pro C2, wg analiz to oleje 1:1. Wg cen 1:1.5

Na pewno ciekawszy pakietowo będzie Total Ineo ECS czy Castrol Magnatec C2
 
Last edited:
Nie ukrywam, spodziewałem się lepszej oliwy.
To zwykły przeciętniak jest. 4L/100 zł - czy warto?
Olej konkuruje raczej ceną niż fikuśnymi dodatkami. Jeżeli szukasz takich to celuj w Castrola czy inne podobne oleje. Czy warto za 100 to już musisz sam sobie odpowiedzieć.
 
Ewentualnie Eurol Fluence FE z normami A5/B5 i C2
Na pewno ciekawszy pakietowo będzie Total Ineo ECS czy Castrol Magnatec C2
 
@Hlava Masz jakieś info , że pakiet dodatków jest inny niż w texaco MS?
 
Takiego info nie mam, jednakże cenowo Eurol wypada jeszcze lepiej niż Texaco (niecałe 100 zł za 5l). Może byliby chętni na analizę tego oleju?
 
Załóż wątek w odpowiednim dziale. Ja podbije strzałkę w górę. Może znajdą się chętni. Eurol ma wielu fanów na forum.
 
Back
Top