• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tiguan 2.0 TSI 180KM (CCZD) 2011r

pandaLBN

Nowy użytkownik
Samochód
VW TIGUAN 2.0 TSI
Marka samochodu
VW TIGUAN
Budżet/ile litrów
300zł/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TSI
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,7-1L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5w30
Witam. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego oleju do Tiguana który bierze dużo oleju do 1L na 1000km, wiem najlepiej zrobić remont silnika jak narazie nie posiadam takich funduszy. Ostatnio zaczął występować objaw suchej sadzy na klapie bagażnika podejrzewam ze to ze spalaniem oleju. Do tego prosił bym o polecenie dobrej płukanki. Z góry dzięki.
 
Shell HX8 ECT 5w30, Lotos Aurum 504/507, Lotos Syntetic C2/C3 5w30.
Nic więcej tam nie potrzebujesz przy takim przepale oleju. To są dobre oleje i przede wszystkim tanie.
 
Tutaj nie ma co dobierać - dowolny 5w30 C3.
Najtaniej można kupić Jasol (67pln/4L i to z normą 504/507!), Lotos Aurum C3 (77PLN/4L), Orlen od 98PLN/4L,
 
Czyli rozumiem że przy takim poborze oleju, nie ma sensu kombinować coś ze zmianą lepkości itp tylko pozostać przy jakimś tanim 5w30 który jest w normie. A co do nagaru i innych syfów które się zbierają z przepalonego oleju to ma na to wpływ rodzaj oleju? Prosił bym jeszcze o polecenie dobrej płukanki przed wymiana.
 
Oleje C3 trochę czyściej się spalają.
Płukanka dowolna.
Oilem, archoil, liqui moly, xado, ...
 
Last edited by a moderator:
Ile ma te auto przejechane?
 
To jest loteria w tych motorach. Kolega ma ponad 300kkm pobór około 300ml na 1000 km.
(A4B8).
 
Last edited:
To silniki 2.0 tsi 2 generacji z wadliwymi tłokami i pierścieniami.
 
EA888 gen2 jak napisał @Kaczorek79 zmorą są pierścienie i tłoki jak i rozrząd.
 
Kupując tę generacje TSI trzeba od razy doliczyć sobie wymianę tłoków i pierścieni na poprawione. Każdy będzie brać olej jeśli tego nie zrobimy
 
Dokładnie wina w pierścieniach i tłokach. Ja jestem laikiem w tych tematach i przy kupnie samochodu pół roku temu miałem takich doradców ze to rocznik 2011 wiec już silnik po poprawkach ale niestety okazało się inaczej..
 
Jak by co to po 2011r
 
końcówka 2011 był już EA888 gen3 a w 2016 EA888gen3B.
 
To zależy od modelu auta, bo gen2 był do 2015r. Po prostu modele starsze miały dłużej silnik z wadami. Taki Golf 7 już nigdy nie otrzymał gen2.
 
Back
Top