• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fuchs Titan Sintofluid FE 75W

Fuchs Titan Sintofluid FE 75W

Analiza ufundowana dzięki: @frodsen , @Kaczorek79 , @artunero , @Marcin , @jerseyAdmin , @DWojtek , @Maro99 , @Leo , @bluebox , @soszo , @suchy89 , @harry , @keeper18 , @plpawzaw , @magic27

Jakość:

  • API GL-4
Spełnia wymagania:
  • VW G 055 512
  • VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
  • VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
  • VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
  • VW TL 525 27 (G 052 527 A2)
  • VW TL 726 (G 052 726 A2 / G 055 726 A2 / G 060 726 A2 / G 070 726 A2)
Strona produktu:


fusch-75w-pierwiastki.jpg


fuchs-75w-4ball.jpg


Opis:

  • Ciekawy pakiet dodatków. Poza fosforem praktyczny brak "standardowych" dodatków. Najprawdopodobniej zastąpione zostały przez sulfoniany boru (inhibitory korozji) oraz molibdenu (dodatek EP). Niewielka zawartość krzemu pełniącego rolę dodatku antypiennego.
  • Test 4ball wypadł lepiej niż w wypadku Meguina (pierwszego oleju który badaliśmy), jednak dwie próbki to nadal zbyt mało, żeby porównać ochronę przed zużyciem. Opis uzupełnimy gdy pojawi się analiza trzeciego oleju w tej lepkości. Na tą chwilę Fuchs ma przewagę nad Meguinem jeżeli chodzi o poziom ochrony przed zużyciem, nie wiemy jeszcze tylko jak dużą.
Podsumowanie:
ciekawy, zwłaszcza w porównaniu do Meguina olej o niskiej lepkości. Dedykowany do nowoczesnych przekładni wymagających niskich lepkości w pełnym zakresie temperatur pracy przekładni. Pakiet dodatków nie tak nowoczesny jak w wypadku Meguina czy Redlina (brak dość drogiego sulfonianu wapnia), niemniej jednak patrząc na wyniki testu 4ball spełnia swoje zadanie.

Olej można stosować w skrzyniach wymagających lepkości 75W oraz normy GL-4 i wcześniejszych. Także w okresie gwarancyjnym, jeżeli producent nie wymaga konkretnych aprobat.
 
Last edited:
Chciałbym się tylko upewnić, to tylko częściowe wyniki, prawda ? Prócz 4ball będą też pozostałe wyniki analiz ?
 
Jest jeszcze ICP w gratisie od @wlyszkow , ale musimy przygotować opis.
 
Będzie och ach ?
 
Skład na pewno "pomniejszej" jakości niż w wypadku Meguina i Redline'a które bazują na innych dodatkach EP, ale 4ball wypadł spoko. Olej bardzo dobry, czy och ach to nie wiem.
 
@jerseyAdmin Wynik spoko? Przecież to w dalszym ciągu "slabszy" obszar. Tutaj więcej AW z tego co widać, ale S nie żałowali. Jedynie pewnie się wyróżni Redline, który bazuje na ZnDTP i osiągnie prawdopodobne < 0,40 mm. To wtedy bys mógł określić: Bardzo dobry. Więc +/- 0,10 mm, to mała różnica.
 
@poziom1989 - spoko nie znaczy bardzo dobrze, tylko właśnie spoko. Ani źle, ani dobrze. Powtarzalność w tym teście to chyba 0,12mm (nie wiem na ile norma PN różni się od ASTM) więc różnica realna między oboma olejami jest na poziomie 0,03mm? Ale jakaś jest i byłoby niesprawiedliwe gdyby tego nie zaznaczyć.
 
4-Ball mnie tak nie interesuje...ale, bierz pod uwage (to rowniez kieruje do @soszo ). Jezeli wezniemy pod uwage oleje przekladniowe, ale stosowane w przemysle i tutaj musimy uwzglednic obciazenie zespawania, w ktorym wystepuje z tego co pamietam >2000 N. Nie sadze, ze nasze skrzynie manualne wymagaja konskich dawek AW/EP, gdzie wystepuja wysokie obciazenia i cisnienia. Traktujemy te testy hobbystycznie! Niektorzy tego nie rozumieja, nasze skrzynie dzialaja pod mniejszym obciazeniem i dluzszy czas.
 
Przekładnie w samochodach osobowych, o ile nie są obarczone błędami na poziomie konstrukcyjnym, nie szczególnie będą odczuwały takie różnice w wynikach. Tych z wadami konstrukcyjnymi olejem nie uleczymy. Co innego przekładnie przemysłowe w przemyśle ciężkim, ale tam to oleje są specjalne, bo i obciążenia podczas wielogodzinnej, lub wielodniowej nieprzerwanej pracy są niebotyczne w porównaniu do zastosowań czysto cywilnych.
 

Attachments

  • IMG_20190912_183925.jpg
    IMG_20190912_183925.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 141
Pomijając to czy test ma to realny wpływ na ochronę elementów skrzyni to po prostu Fuchs (40zł/1L) wypadł lepiej niż Meguin.
Oczywiście badanie hobbystyczne więc tym bardziej nie wiem po co naciągać tolerancje żeby zrównać wyniki.
4-balls miał pokazać coś więcej o oleju niż cyferki ICP ale jak faworyt uzyskał gorszy rezultat to rola testu nagle spada.
 
Faworytem jest Redline, a nie przy tak surowej metodzie, ktorej poczatkowo nie uwzglednilem. To tlumaczy dlaczego niektore firmy testuja tego typu oleje stosujac 20 kg oraz 1800 RPM.
 
Zle to interpretujesz. Wiec wszyscy musimy miec olej przekladniowy z konska dawka AW/EP, bo w przeciwnym razie skrzynia sie rozpadnie. Musisz zrozumiec, ze tego typu badanie sie stosuje do kontroli jakosci. A dla nas to glownie rozrywka.
 
@soszo, bo robimy testy 4ball, ale do końca nikt za bardzo ich nie rozumie.
Skoro w teście można zadać różne:
- obciążenie
- czas testu
- prędkość obrotową,
to łatwo o pracę oleju w nieodpowiednich warunkach, a stąd tylko krok do błędnego rezultatu.
Pozostaje jeszcze interpretacja wyniku, która podejrzewam, też nie jest jak "1+1".

Ja na przekładniach za bardzo się nie znam, ale istnienie choćby klas GL4 i GL5 dla różnych ich rodzajów i krótki opis właściwości olejów, pozwala na wyciągnięcie pewnych wniosków.
GL4 to oleje do przekładni o zębach prostych lub skośnych.
GL5 - przekładnie hipoidalne i koła stożkowe.
Inny rodzaj współpracy w węźle tarcia, inne naciski jednostkowe, inne materiały przekładni i ich obróbka itd.
 
@SACZI dokladnie, kazdy kto ma zrozumienie "techniczne", wysunie odpowiednie wnioski.
 
Nie wyciągam wniosków po za tymi, że Fuchs osiągnął lepszy wynik niż Meguin. Bawi mnie za to kolejna 'obrona Częstochowy".
Aż jestem ciekaw jak jakiś Meguin wypadł by w teście SSI i co by było gdyby osiągnął gorszy wynik niż Lotos :rolleyes:
 
Nikt nie broni, tutaj chodzi o wlasciwa interpretacje i widze, ze masz z tym problem. Jak masz jakies obawy to zmien na Redline lub kup dodatek (moze dojdzie do synergii).

Aż jestem ciekaw jak jakiś Meguin wypadł by w teście SSI
Sami stosuja VMs od dostawcow pakietu dodatkow, w przeciwnym razie nie otrzymaja oficjalnych aprobat. Jak w przypadku Lotosa tzn. od Infineum. Ale to nie temat naszej rozmowy i zaczynasz szukac kwadratowych jaj.
 
Ode mnie serdecznie dzięki za analize, zwłaszcza dla mnie istotne jest ICP i porównanie składu z wisząca gdzieś tam na wschodzie tam analizą OEM.

W czerwcu razem z silnikowym robi wypad
ten nieszczęsny Total 75W80 i zastąpi go Fuchs.

Myślałem nad meguinem ale Fuchs przemawia składem bardzo zbliżonym do OEM a meguin ma inny.
 
Back
Top