• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fuchs Titan Sintofluid FE 75W

Fuchs Titan Sintofluid FE 75W

Analiza ufundowana dzięki: @frodsen , @Kaczorek79 , @artunero , @Marcin , @jerseyAdmin , @DWojtek , @Maro99 , @Leo , @bluebox , @soszo , @suchy89 , @harry , @keeper18 , @plpawzaw , @magic27

Jakość:

  • API GL-4
Spełnia wymagania:
  • VW G 055 512
  • VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
  • VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
  • VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
  • VW TL 525 27 (G 052 527 A2)
  • VW TL 726 (G 052 726 A2 / G 055 726 A2 / G 060 726 A2 / G 070 726 A2)
Strona produktu:


fusch-75w-pierwiastki.jpg


fuchs-75w-4ball.jpg


Opis:

  • Ciekawy pakiet dodatków. Poza fosforem praktyczny brak "standardowych" dodatków. Najprawdopodobniej zastąpione zostały przez sulfoniany boru (inhibitory korozji) oraz molibdenu (dodatek EP). Niewielka zawartość krzemu pełniącego rolę dodatku antypiennego.
  • Test 4ball wypadł lepiej niż w wypadku Meguina (pierwszego oleju który badaliśmy), jednak dwie próbki to nadal zbyt mało, żeby porównać ochronę przed zużyciem. Opis uzupełnimy gdy pojawi się analiza trzeciego oleju w tej lepkości. Na tą chwilę Fuchs ma przewagę nad Meguinem jeżeli chodzi o poziom ochrony przed zużyciem, nie wiemy jeszcze tylko jak dużą.
Podsumowanie:
ciekawy, zwłaszcza w porównaniu do Meguina olej o niskiej lepkości. Dedykowany do nowoczesnych przekładni wymagających niskich lepkości w pełnym zakresie temperatur pracy przekładni. Pakiet dodatków nie tak nowoczesny jak w wypadku Meguina czy Redlina (brak dość drogiego sulfonianu wapnia), niemniej jednak patrząc na wyniki testu 4ball spełnia swoje zadanie.

Olej można stosować w skrzyniach wymagających lepkości 75W oraz normy GL-4 i wcześniejszych. Także w okresie gwarancyjnym, jeżeli producent nie wymaga konkretnych aprobat.
 
Last edited:
Megiun GT1 75W może być podobny do OEM i Fuchs.
 
Cóż mogę powiedzie o tym oleju :) Stosuję go w golfie VI '09 teściowej, auto od nowości w rodzinie. Jeździliśmy nim najpierw z żoną, przy 50kkm przebiegu dziwne szumy podczas skręcania z okolic dyferencjału > w ASO zalecono wymianę oleju w skrzyni (chociaż instrukcja nie zakłada wymiany). Pomogło, problem ustał. Przy około 100kkm przebiegu znów to samo - poczytałem, że Fuchs dostarczał oleje dla VAG w okolicach roku produkcji mojego golfa, wlałem właśnie Sintofluid FE 75W - problem ustał, ale przy 150kkm znów to samo i znów wymiana na FE 75W i znów spokój, aktualnie problem znów powrócił - zgadnijcie przy jakim przebiegu? :) Tak, zgadza się - około 200tys. :) Fuchs zakłada wymianę tego oleju coś w okolicach 60tys. przebiegu, VAG nie zalecał wymiany, ale praktyka pokazuje kto miał rację :) Stosowałem ten oklej również z dodatkiem MoS2 od LM, ale nie wydłużyło to w żaden sposób jego żywotności w skrzyni. Olej polecam wszędzie tam gdzie wymagane jest SAE 75W.
 
Back
Top