• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fuchs Titan SuperSyn D1 5W-30

wszystko o produkatach Fuchs

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Fuchs SuperSyn D1 5W-31

Analizę i olej ufundował @jerseyAdmin . Dziękujemy :)

Lepkość SAE: 5W30

Specyfikacja API:
  • API SN PLUS (RC)
  • API SP (RC)

Specyfikacja ILSAC:
  • ILSAC GF-5
  • ILSAC GF-6A

Dopuszczenia i rekomendacje:
  • Chrysler: MS 6395
  • Opel: dexos1 gen2
  • FIAT: 9.55535-CR1
  • Ford: WSS-M2C929-A, WSS-M2C946-A, WSS-M2C946-B1, WSS-M2C961-A1
  • GM: 4718 M, 6094 M

Strona Oleju:


fuchs-5w30-supersyn-d1-pierwiastki.jpg


fuchs-5w30-supersyn-d1-ir1.jpg


Opis:
Po dokładny opis oleju odsyłamy do analizy Orlen Max Expert DEX1: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/orlen-platinum-maxexpert-dex1-5w-30.1469/

Olej Fuchs jest oparty o ten sam pakiet dodatków. Widmo również jest praktycznie identyczne więc można się pokusić o stwierdzenie, że to bliźniak DEX'a. Różnice są widoczne w minimalnie innych zmierzonych parametrach fizykochemicznych, ale uznać można, że nie mają istotnego wpływu na działanie oleju w silnikach. Znaczne różnice są za to w kwestiach formalnych, tj Fuchs spełnia najnowsze normy, czyli pożądaną normę API SP i ILSAC GF-6a. Posiada również oficjalną aprobatę GM dexos1 gen2.

Cena Fuchsa w każdym dostępnym źródle dystrybucji jest od 30 do nawet 100% wyższa w stosunku do oleju naszej rodzimej produkcji, więc niech każdy zdecyduje, który olej dla siebie kupić.


Zdjęcie opakowania:
20221129_105438.jpg 20221129_105452.jpg

Mrożenie:
TBD
 

Attachments

  • KCH_TITAN SUPERSYN D1 5W-30 PL PL 1 3.pdf
    285,2 KB · Odwiedzin: 263
Last edited:
Dzięki za analizę.
Olej nie za chudy nie za gruby jest ok. Ten pakiet ze sporą ilością cynku mi się podoba.
Cena - no cóż Orlen jeszcze nie podrożał. Cena 100zł/4L jest praktycznie sprzed dwoch lat.
 
Kolejny od linijki :) ale jeśli komuś zależy na dopuszczeniach to będzie zadowolony. Fuchs zapłacił za licencje to musi być droższy
 
Kolejny od linijki

Pod daną normę trudno oczekiwać , że przepisów będzie nieskończenie wiele. Pewnie będzie ich tyle ile producentów pakietów. Naliczyłem trzy "linijki"
 
@jerseyAdmin Nie mogę zgodzić się, że Fuchs jest o minimum 30% droższy. Litr Fuchsa w hurtowni mam za 28,50 zł, litr Orlena dex1 za 29 zł. W tej samej cenie mamy aprobatę, której w Orlenie nie ma.
 
Patrzyłem po cenach internetowych. Hurtownie ok, ale ja kupowałem go od BCS za niecałe 40 zł/litr. Normalne ceny na ale drogo to około 35 zł/litr. Dex1 to okolice 27 złotych. 8 złotych różnicy to ~30%.

Ile osób kupuje/ma możliwość kupienia w hurtowni? W najbardziej popularnej (IC) ten Fuchs jest w "mojej" cenie czyli 39 z groszami.
 
Źle spojrzałem, obecnie w IC cena tego Fuchsa dla klienta z ulicy to 28,47 zł, dla warsztatu jeszcze niższa. Ciężko takiemu Orlenowi bez aprobat konkurować, jak widać nawet ceną. Dlatego ja osobiście Orlenu nie polecam, chyba, że ktoś sobie sam wyszuka w najniższej cenie w sieci. Fuchs jest poniekąd niszowym producentem i kilku sprzedawców narzuca mu przez to zbyt wysoką marżę, a to właśnie olej konkurencyjny dla naszych rodzimych.
 
Orlen jeszcze można kupić na portalu po 102.90zl za 4L ale na witaj.pl ceny już są wysokie, porównywalne do ceny Fuchsa.
 
Aż sprawdziłem z ciekawości skąd takie różnice cenowe i raczej to nie jest katalog dla ludzi z ulicy. Do zakupu z katalogu musisz mieć konto firmowe (przy rejestracji trzeba podać NIP i t. d.). Nie da się kupić jako "gość".

Ale fakt, jeżeli ktoś ma możliwość albo kupuje za pośrednictwem warsztatu to cena już wygląda sensownie.
 
Taka jest teraz cena na ten olej. Ja zamówiłem 5L tej oliwy w IC po 27pln/5Lz ale nie kupiłem.

W tej samej cenie mamy aprobatę, której w Orlenie nie ma.
Akurat w tym momencie aprobata d1g2 już traci na znaczeniu. W grudniu ostatnie ople będą po gwarancji. Nowszych już nie ma.
Druga sprawa w przypadku tych olejów to doskonały przykład na bezsens tych wszystkich norm.
Ta konkretna formulacje jest jedną z dwóch najpopularniejszych i jest obecna mniej więcej od 2018r (motul ecolite, yacco gdi, dex1 i teraz Fuchs).
Niewiele lub nic się nie zmienia, a oleje spełniają rówze normy.

I jeszcze jedna sprawa - Fuchs opisuje bazy oleju jako mineralne,.Orlen hydrokrakowane.
 
@jerseyAdmin To jest normalny katalog IC, który jest w googlach, dla każdego. Zakładasz szybkie konto w 2 minuty, jako osoba prywatna i zamawiasz. Wysyłka 10 zł, odbiór w wybranym oddziale za darmo.
 
Ok, mam możliwość wybrania prywatnego. Ciekawe dlaczego wczoraj nie miałem, może firmowy VPN coś namieszał. Zwracam honor.

Tylko ciekawe skąd taka różnica cenowa między katalogiem i e-sklepem. Nieważne.
 
Trudno powiedzieć, jakie stosują.
W załączonej karcie bezpieczeństwa, opis jest 50-100% oleje mineralne. Orlen opisuje bazy jako oleje hc.
Na widmie widać roznice w kształcie pików, ale ja nie podejmuje się interpretacji.
Kolejna sprawą, hc jest ostatnio opisywany jako baza mineralna, a bazy grII również są "obrabiane" w atmosferze wodoru.
Myślę, że to jest temat dla chemików.
 
Jeżeli chodzi o grupy to nie ma w tym nic skomplikowanego: przynależność do grup I, II i III warunkuje indeks lepkości oraz zawartość siarki i związków nasyconych. A nie proces wytworzenia. Tylko przynależność do grupy IV warunkowana jest tym jak baza powstała.

Więc nie przywiązywałbym się szczególnie do tego czy olej jest HC czy nie. Jeżeli ktoś zrobi grupę III bez hydrokrakingu to będzie musiała mieć podobne parametry co "tradycyjny" HC.

Co do "mineralności" to wszystkie grupy poza częścią V (roślinne, recykling, metan i diabli wiedzą co jeszcze) są pochodzenia mineralnego. Ropa rządzi.
 
Ciężko stwierdzić na podstawie widma. Teoretycznie im wyższe wzbudzenie na fali 722 tym lepsza baza.

Widziałem wykresy 80% VHVI4 (gr. III) oraz 20% (gr.I) i pik na 722 ~0,9-0,95
na drugiej stronie bieguna 10% VHVI4 oraz 90% gr.I i pik na 722 ~0,75-0,8
Czysty SN-150 minerał ma pik na 722 ~0,5

Ale teoretycznie dodając jakiś dodatków polimerowych pewnie można to oszukać .

Dla mnie indeks lepkości nie do końca świadczy o tym, że olej mają droższą bazę. Gdy widzę, że ma wywalony w kosmos ten parametr znaczy, że zapodali dużo modyfikatora. Podobnie jest z parametrami "zimowymi" - depresatory.
Trzeba patrzeć na kilka parametrów razem - temp zapłonu, CCS, VI, siarka, itd. - dopiero mozna próbować czy jest to ze względu na dobrą bazę, czy osiągnięto to boosterami.

tutaj dla fali 722cm-1 mamy 0,75, a w DEX1 0,5
 
Last edited:
Idąc po nr. CAS z MSDS tego Fuchsa (265-157-1), wychodzi jak @SACZI napisał baza, którą Orlen oznacza jako N100/150.

Bazy te mają (VI) mniej niż 120, wyraźnie wskazuje to na gr.II obrobioną wodorem.

Myślę, że przy obecnych zawirowaniach finansowych na rynkach większość olejów, które opisywaliśmy jako gr.III to obecnie po optymalizacji minerały gr.II obrabiane wodorem, albo mixy z gr. III.

Proszę o połączenie postów.
 
Back
Top