• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total 0W20 dexos1

plpawzaw

Użytkownik
Samochód
Opel Astra J 1.7 cdti
Cześć, załączam analizę przepracowanego oleju Total 0W20 dexos1. Tak mniej więcej był opisany na fakturze z ASO. Nie wiem czy to „Opel by Total” czy po prostu Total. Niestety.

Total-used.png

Olej pracował 10000km w Astrze K 1.4T.
Jest już wymieniony, ale co myślicie o jego parametrach z analizy ? Ile mógł jeszcze przejeździć ? A może to był dobry moment na wymianę ?
 
Ilość paliwa, i TBN poleciał na pysk - dla mnie to już najwyższy czas. Jazda miejska?
Ciekawe że KV100 to 8, całkiem sporo.
 
Powiedziałbym że bardziej mieszana.
Typowe miasto oczywiście było ale mieszane z autostradą A2.
 
Co Panowie sądzą o zawartości niklu i aluminium? W analizach 5W30 jest najwyżej 1 ppm
 
@plpawzaw, silnik w tej astrze to wersja 150KM?
Dobrze widzę, że masz 110 tys km?
Co do analizy, to poza paliwem absolutnie nic złego się nie dzieje ani z olejem, ani z silnikiem.
"Tradycyjnie" TGDI morduje olej i 10 tys km to bezpieczny interwał.
 
Tak, to 150KM i 110kkm przebiegu.
To auto mojej bratowej, uważane przez nią na codzień, czy to jazda do pracy czy zakupy w weekend.

Serwis w ASO, a miedzy wizytami samodzielna wymiana oleju.

Nie ma próbki referencyjnej oleju, ale patrząc po pierwiastkach wszystko tam jest poprawne :)

Szczerze przyznam, że nie wiedziałem z bratem czego spodziewać się po tym oleju, ale wychodzI na to, że silnik ma się dobrze.
 
Próbowałem coś znaleźć na temat dopuszczalnych norm ppm metali zużycia i wychodzi mi , że alunium 7ppm jest ok. Ale 9ppm niklu to już niekoniecznie.
 
Łożyska, panewki (silniki z doładowaniem)
 
I nie robić analiz bo się głupi soszo przyczepi 😁
Ja tak tylko porównuję sobie analizy i zauważam, że w olejach 0W20 w Vagach ( w ok 50% analiz) pojawia się nikiel, którego nie ma w olejach 0/5W30.

Wg moich niezweryfikowanych źródeł nie powinno być więcej jak 3 ppm. Czy ma to jakiś znaczący wpływ, czy jest to niepokojący objaw tego nie potrafię ocenić ale lepiej nie mieć niepożądanego metalu w oleju.
 
Wydaje się, że przydałoby się więcej analiz olejów przepracowanych.. to może nie miejsce na tego typu dyskusje, ale może zacząć organizować zbiórki na analizy przepracowanych olejów ? Te za 50zł organizowane za pośrednictwem @jerseyAdmin
 
Proponowalem zrzutki na badanie przepracowanych olejów z popularnych silnikow, zeby móc cos porównać/poobserwować. Wielu uzytkownikow forum bapisalo, ze to bez sensu... No cóż. Wiec możemy sobie tylko gdybyc i wklejać "materialy z roznych badan i opracowań".
 
Last edited by a moderator:
Mnie po tej analizie póki co nic nie przeraża w używaniu 0W20 w tym silniku :)
Osobiście popieram zbiórki na analizy olejów przepracowanych, wg mnie to dobry pomysł, mimo że zgadzam się, że każdy silnik jest inny i inaczej użytkowany. Ale jednak gromadzenie takich danych wydaje się wg mnie cenne.
 
Ech nawet ja napisałem, że to bezsensu ponieważ takie UOA jest dla eksperymentatorów. Ale teraz widzę, że SAE 0W20 z europejskich silników może być interesujące.
 
Ciężko żeby inni fundowali analizy do czyjegoś silnika. Chcesz mieć UOA swojego oleju to ją zrób.
 
@soszo, skąd masz takie informacje?
Podaj źródło, nawet jeżeli jest to niepotwierdzone.

Panowie, Ni jest pierwiastkiem używanym w miejscach, gdzie elementy są "twarde".
Dotyczy to zarówno powłok z udziałem nilu i jego związków, oraz jako dodatek stopowy w stali.
Jeżeli pochodzi z łożysk, to na pewno nie jest z panewek, które z zasady są "miękkie", a raczej z wałów, zaworów, gniazd, pierścieni lub powłok cylindrów typu nikasil.
Trzeba dokładnie znać materiały w danym silniku, żeby próbować określić źródło danego pierwiastka i przy okazji odnieść się do jego ilości, żeby stwierdzić, czy jest to już przypadkiem poziom krytyczny/podwyższony/nieznaczący.
 
Oilclub.ru <4. Zmnienolej.pl 1-3 ppm.
 
Ja to traktuje jako budowanie wiedzy, a nie finansowanie komuś analizy - choć de facto tak poniekąd jest. Poza tym można dodać pewne reguły gry, ale w sumie to nie czas i miejsce do tych rozważań :)
 
@plpawzaw, zapomnij, że ktoś będzie Ci się zrzucał na analizy oleju przepracowanego z Twoich samochodów ...

Co do tej analizy, to proponuję płukankę i po kolejnych 10 tys km ponowienie UOA.
Tyle ode mnie.
 
Back
Top