jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundowali @Adam i @soszo - serdecznie dziękujemy.
Total Quartz 9000 NFC 5W-30
Normy: ACEA A5/B5, API SL/CF
Aprobaty: Ford WSS-M2C 913-C, Ford WSS-M2C 913-D, JLR STJLR.03.5003
Podsumowanie: Typowy olej spełniający normy Ford WSS-M2C 913D. Dedykowany samochodom Ford wyposażonym w silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim, również z turbodoładowaniem oraz silnikom wysokoprężnym. Total deklaruje również zastosowanie w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, ale stara formulacja nie jest dostosowana do przeciwdziałania LSPI.
Porównując ten olej do Lotosa Aurum A5/B5 widać znacznie niższy poziom wapnia i ZnDDP, ale w zamian dodano związki boru.
Total Quartz 9000 NFC 5W-30
Normy: ACEA A5/B5, API SL/CF
Aprobaty: Ford WSS-M2C 913-C, Ford WSS-M2C 913-D, JLR STJLR.03.5003
- Lepkość w dolnym zakresie dla klasy SAE 30 (9.3-12.5). Jest typowa dla tej normy, która definiuje oleje o HTHS z przedziału 2.9-3.5 mPa*s. Są to parametry dla olejów paliwooszczędnych.
- Indeks lepkości VI – 166, typowa wartość dla oleju wykonanego w technologii syntetycznej
- TBN 9,6 jest wartością dobrą biorąc pod uwagę pakiet dodatków. Bor może poprawić jego utrzymanie - ale to można by ocenić po analizie zużytego oleju.
- Olej wykonany w technologii syntetycznej, czyli z bardzo dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że bazą jest VHVI (HC). Możliwa jest również zawartość olejów grupy II (oleje mineralne), co jest typowe dla środków smarnych spełniających normy WSS-M2C 913x
Podsumowanie: Typowy olej spełniający normy Ford WSS-M2C 913D. Dedykowany samochodom Ford wyposażonym w silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim, również z turbodoładowaniem oraz silnikom wysokoprężnym. Total deklaruje również zastosowanie w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, ale stara formulacja nie jest dostosowana do przeciwdziałania LSPI.
Porównując ten olej do Lotosa Aurum A5/B5 widać znacznie niższy poziom wapnia i ZnDDP, ale w zamian dodano związki boru.