• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Quartz 9000 NFC 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundowali @Adam i @soszo - serdecznie dziękujemy.

total-nfc-5w-30.jpg


Total Quartz 9000 NFC 5W-30

Normy:
ACEA A5/B5, API SL/CF
Aprobaty: Ford WSS-M2C 913-C, Ford WSS-M2C 913-D, JLR STJLR.03.5003

  1. Lepkość w dolnym zakresie dla klasy SAE 30 (9.3-12.5). Jest typowa dla tej normy, która definiuje oleje o HTHS z przedziału 2.9-3.5 mPa*s. Są to parametry dla olejów paliwooszczędnych.
  2. Indeks lepkości VI – 166, typowa wartość dla oleju wykonanego w technologii syntetycznej
  3. TBN 9,6 jest wartością dobrą biorąc pod uwagę pakiet dodatków. Bor może poprawić jego utrzymanie - ale to można by ocenić po analizie zużytego oleju.
  4. Olej wykonany w technologii syntetycznej, czyli z bardzo dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że bazą jest VHVI (HC). Możliwa jest również zawartość olejów grupy II (oleje mineralne), co jest typowe dla środków smarnych spełniających normy WSS-M2C 913x

Podsumowanie: Typowy olej spełniający normy Ford WSS-M2C 913D. Dedykowany samochodom Ford wyposażonym w silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim, również z turbodoładowaniem oraz silnikom wysokoprężnym. Total deklaruje również zastosowanie w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, ale stara formulacja nie jest dostosowana do przeciwdziałania LSPI.

Porównując ten olej do Lotosa Aurum A5/B5 widać znacznie niższy poziom wapnia i ZnDDP, ale w zamian dodano związki boru.
 
Z obnizaniem ZDTP to juz taki trend, malo kto o tym pisze,

Można powiedzieć powtórka z rozrywki ;)
Olej zakupiłem sugerując się rosyjską analizą z 2016 roku, a tu znów zonk w zawartosci. ZDDP. Ważne, że hyundai go polubił. Do mnie dotarło w końcu, że ilość "metalu" w oleju nie jest najważniejsza .
Nie mniej jednak zdziwiony jestem tak małą zawartością cynk/fosfor w oleju A5.20200923_215418.jpg20200923_215456.jpg20200911_164041.jpg
 
Wystarczające stężenie - tzn wcześniej było z dużym zapasem?
Czy mogli zmienić skład dodatków tak, żeby osiągnąć te same wyniki z mniejszymi stężeniami?

Rozważałem kiedyś "rok na Elfie" ale pamiętam że znalazłem trochę obrazków z zalakowanych po nim silników, więc odpuściłem.
Wiem że silniki inne, eksploatacja inna, ale zniechęciło mnie to.

Pozdrawiam,
 
Jest kilka rodzajow ZDTP na rynku, aktywacja nastepuje pod wplywem odpowiedniego cisnienia i temp.
 
Total wymyślił sobie taką technologię: Age Resistance Technology chyba pod koniec 2018 roku. Na ile to marketing na ile rzeczywiste działanie to nie wiadomo. Nie wiadomą stało się dla mnie też czy Total i Elf to oleje 1:1 jak powszechnie się uważa.

Według przedstawicieli marki Total nowy olej syntetyczny serii Quartz posiada formułę ograniczającą powstawanie osadów aż o 18% skuteczniej, niż zaleca to norma opracowana przez ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów). Badanie przeprowadzone przez ACEA potwierdziło, że dzięki temu oleje ART zapewniają wydłużenie ochrony silnika aż o 64%. Decyduje o tym specjalnie dobrany pakiet dodatków chemicznych, zoptymalizowany pod wymagania poszczególnych producentów aut. Dlatego w ofercie Total znajduje się kilka rodzajów Total Quartz z formułą ART.

cyt z autocentrum.pl
 
Pewnie odpowiednia mieszanina AO oraz dyspergatow.
 
@rob_roy Niekoniecznie z zapasem - przy starej formulacji to mogły być minima do spełnienia założeń jakie postawił przed olejem producent. Przy nowej mogli obniżyć poziomy bo inna np. lepsza baza, inne związki, może stosują dodatki które w analizie nie wychodzą. Podstawowa analiza to tylko ogólny pogląd, to jest jest pełnia (nawet nie znacząca część) informacji o oleju.
 
Back
Top