• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Total Quartz Ineo Long Life 5W-30

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Reasumujac: Receptura zostala zmieniona i rozszezona o B, podejrzewam, ze w tym przypadku jest stosowany jako dodatek antyzuzyciowy. Oprocz tego bardzo dobra wartosc odparowalnosci wg. NOACK’a (ok. 8,8 % poprzednia analiza).

Spektroskopia IR: Mieszanina olejow bazowych IV Grupy i III.

Total.jpg

Total Ineo LL 5w-30 IRS.JPG

labreportdataview_1f18cebe260325d0c7570b51f20ca0661c8143a6.jpg


Zrodlo: https://oil-club.de/index.php?thread/982-total-quartz-ineo-long-life-5w-30/&postID=43646#post43646
 
Last edited by a moderator:

cytrynowiec

Użytkownik
Bor w takich ilościach jest stosowany jako dodatek antyzużyciowy, dodatkowo mamy wyższy TBN, bez podnoszenia popiołów.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Masz jakies zrodlo potwierdzajace to?
 

cytrynowiec

Użytkownik
Dość sporo jest na ten temat w tym wątku https://www.oil-club.ru/forum/topic/32872-texaco-havoline-prods-v-5w-30-svezhee/?page=6
Poniekąd jest też opisane że boru jest kilka rodzajów i prawdopodobnie standardowy jest używane jako AW, ale jest też inny rodzaj stosowany jako EP w olejach do skrzyń biegów (tworzy warstwę ochronną), a jeżeli tak...to chyba AR9100 powinien mieć ten rodzaj w sobie bo też tworzy taką warstwę (moje UOA) i też może być stosowany w skrzyniach biegów. Ale to raczej moje domysły....choć @Wlyszkow może się wypowie ;)
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Dokładnie B jest kilka rodzajów, również jak i innych dodatków. Dlatego nie mając pewności, jaki typ B jest stosowany podkreśliłem. Odnośnie ilości ciężko mi stwierdzić, to już wie producent, ale mam pewność, że w olejach nisko lepkosciowych typu 0W-20 tam jest B jako dodatek, który redukuje tarcie wraz z Mo. Ten link, który udostępniłes przejrzę później, mam nadzieję, że zrozumie coś z pomocą Google Tłumacza.
 

cytrynowiec

Użytkownik
Jak pisałem, w dużych ilościach ma inne zadanie, zresztą, wystarczy spojrzeć na analizy z nowej generacji olejami 504/507 gdzie w nowoczesnym pakiecie są takie ilości boru i w parze z tym idzie wyższy TBN, podobnie AR9100 ( jak pisałem, tam jest inny ) też jest +3.7 TBN - jak wyszło w VOA.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Na temat dodatków się nie będę wypowiadac, nie interesują mnie.

B kojarzę czytając raz to:


Zur Verbesserung der Sauberkeit von Motoren. Meist aber Emulsions- oder Kühlwasserzusatz. Legierungsbestandteil von »Glykol«. Zusatz in Getriebeölen für besondere Reibcharakteristik.

Źródło:https://de.oelcheck.com/wiki/Additive

Dlatego nie miałem pewności.

Przeanalizowalem kilka analiz i faktycznie to będzie jako dodatek wspomagający ZDDP, gdyż te z reguły maja ich mniej. Bogatsze oleje maja sporo B, w ilości od 100-500 ppm. W takim razie poprawie to w opisie.

https://oil-club.de/index.php?attachment/13411-vergleichstabelle-504-507-png/
 

DIMA312

Użytkownik
Samochód
-BMW E61 530d
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Shell Helix Ultra ECT C2 C3 0W30
Eurol FS 0w30
Wszystkie wydają się mieć ten sam pakiet dodatków (Infineum)
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Audi 80,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Fiat brawo 1.6mjet na nim lata juz trzecią wymiane i jak na razie wszystko jest ok.
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Audi 80,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Ja dopakowałem go ceratekiem i działa już 10tyś.w bravo 1.6 i nie wypluł go.
Tak że polecam.
Ale nastepnym razem wleci sam bo niema potrzeby poprawiania producenta.
 
Last edited:

nowyyy

Użytkownik
Samochód
Citroen 1.6HDi 90KM
Czyli olej na tyle dopakowany dodatkami, że nie ma sensu nic dolewać?
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Audi 80,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Nie wiem czy na tyle dopakowany ale nie zauważyłem żadnych zmian po dodaniu cerateka.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
"Dopakowane" możemy określić raczej klasyczne oleje do motorsportu, ale są wyjątki.
 

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
Czy ktoś z Was korzysta z tego oleju? Jeśli tak to w jakim silniku, jak wrażenia? :)
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Audi 80,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Ja mam jeszcze zalany w bravo 2 1.6 mjet z dp. Oleju nie ubywa nie przybywa, minimalnie dłużej silnik się nagrzewa niż na castrol 5w30 ss,no i troche twardziej pracuje.
 

Adalbert

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7.5, 2017, 1.4 TSI CZCA (125 KM)
"Wrażenia" nie powiedzą nam wiele o jakości środka smarnego.
Myśle ze temperatura oleju podczas określonego typu jazdy, łatwość rozruchu podczas mrozów czy zwiększone zużycie oleju po określonym kilometrażu świadczące o „zmęczeniu” środka smarnego jak najbardziej pomogą w podjęciu decyzji wielu osobom. Nie wiem co chciałeś wnieść swoim komentarzem
 
Top