• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Quartz Ineo Long Life 5W-30

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Reasumujac: Receptura zostala zmieniona i rozszezona o B, podejrzewam, ze w tym przypadku jest stosowany jako dodatek antyzuzyciowy. Oprocz tego bardzo dobra wartosc odparowalnosci wg. NOACK’a (ok. 8,8 % poprzednia analiza).

Spektroskopia IR: Mieszanina olejow bazowych IV Grupy i III.

Total.jpg

Total Ineo LL 5w-30 IRS.JPG

labreportdataview_1f18cebe260325d0c7570b51f20ca0661c8143a6.jpg


Zrodlo: https://oil-club.de/index.php?thread/982-total-quartz-ineo-long-life-5w-30/&postID=43646#post43646
 
Last edited by a moderator:
Bor w takich ilościach jest stosowany jako dodatek antyzużyciowy, dodatkowo mamy wyższy TBN, bez podnoszenia popiołów.
 
Masz jakies zrodlo potwierdzajace to?
 
Dość sporo jest na ten temat w tym wątku https://www.oil-club.ru/forum/topic/32872-texaco-havoline-prods-v-5w-30-svezhee/?page=6
Poniekąd jest też opisane że boru jest kilka rodzajów i prawdopodobnie standardowy jest używane jako AW, ale jest też inny rodzaj stosowany jako EP w olejach do skrzyń biegów (tworzy warstwę ochronną), a jeżeli tak...to chyba AR9100 powinien mieć ten rodzaj w sobie bo też tworzy taką warstwę (moje UOA) i też może być stosowany w skrzyniach biegów. Ale to raczej moje domysły....choć @Wlyszkow może się wypowie ;)
 
Dokładnie B jest kilka rodzajów, również jak i innych dodatków. Dlatego nie mając pewności, jaki typ B jest stosowany podkreśliłem. Odnośnie ilości ciężko mi stwierdzić, to już wie producent, ale mam pewność, że w olejach nisko lepkosciowych typu 0W-20 tam jest B jako dodatek, który redukuje tarcie wraz z Mo. Ten link, który udostępniłes przejrzę później, mam nadzieję, że zrozumie coś z pomocą Google Tłumacza.
 
Jak pisałem, w dużych ilościach ma inne zadanie, zresztą, wystarczy spojrzeć na analizy z nowej generacji olejami 504/507 gdzie w nowoczesnym pakiecie są takie ilości boru i w parze z tym idzie wyższy TBN, podobnie AR9100 ( jak pisałem, tam jest inny ) też jest +3.7 TBN - jak wyszło w VOA.
 
Na temat dodatków się nie będę wypowiadac, nie interesują mnie.

B kojarzę czytając raz to:


Zur Verbesserung der Sauberkeit von Motoren. Meist aber Emulsions- oder Kühlwasserzusatz. Legierungsbestandteil von »Glykol«. Zusatz in Getriebeölen für besondere Reibcharakteristik.

Źródło:https://de.oelcheck.com/wiki/Additive

Dlatego nie miałem pewności.

Przeanalizowalem kilka analiz i faktycznie to będzie jako dodatek wspomagający ZDDP, gdyż te z reguły maja ich mniej. Bogatsze oleje maja sporo B, w ilości od 100-500 ppm. W takim razie poprawie to w opisie.

https://oil-club.de/index.php?attachment/13411-vergleichstabelle-504-507-png/
 
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Shell Helix Ultra ECT C2 C3 0W30
Eurol FS 0w30
Wszystkie wydają się mieć ten sam pakiet dodatków (Infineum)
 
Fiat brawo 1.6mjet na nim lata juz trzecią wymiane i jak na razie wszystko jest ok.
 
Ja dopakowałem go ceratekiem i działa już 10tyś.w bravo 1.6 i nie wypluł go.
Tak że polecam.
Ale nastepnym razem wleci sam bo niema potrzeby poprawiania producenta.
 
Last edited:
Czyli olej na tyle dopakowany dodatkami, że nie ma sensu nic dolewać?
 
Nie wiem czy na tyle dopakowany ale nie zauważyłem żadnych zmian po dodaniu cerateka.
 
"Dopakowane" możemy określić raczej klasyczne oleje do motorsportu, ale są wyjątki.
 
Czy ktoś z Was korzysta z tego oleju? Jeśli tak to w jakim silniku, jak wrażenia? :)
 
Ja mam jeszcze zalany w bravo 2 1.6 mjet z dp. Oleju nie ubywa nie przybywa, minimalnie dłużej silnik się nagrzewa niż na castrol 5w30 ss,no i troche twardziej pracuje.
 
"Wrażenia" nie powiedzą nam wiele o jakości środka smarnego.
Myśle ze temperatura oleju podczas określonego typu jazdy, łatwość rozruchu podczas mrozów czy zwiększone zużycie oleju po określonym kilometrażu świadczące o „zmęczeniu” środka smarnego jak najbardziej pomogą w podjęciu decyzji wielu osobom. Nie wiem co chciałeś wnieść swoim komentarzem
 
Back
Top