• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TOYOTA 0W8

Taka ciekawostka, z racji nadejścia nowej ery :

TOYOTA 0W8
Platforma TNGA 1.5L hybryda

TFF 0W8 UOA.jpg
 
5 cST w 100 stopniach...
 
Widzę, że obcięty Ca już na stałe zagaszcza w olejach😉 Mobil to produkuje dla Toyoty?
 
Jest moly, trochę antymonu, pakiet wapniowo magnezowy który się standardem zaczyna robić - za to brak boru który był w 0w16/0w20 Toyoty.
Niski poziom TAN ale to już 0w16 pokazywały taki wynik, choć TBN też nie najwyższy.
 
Last edited:
Lepkość w 100st na poziomie lepkości oleju napędowego w 40st 🙃
 
Trochę szokujące wartości tych oliwek, przypomina mi to olej maszynowy taki do zegarmistrzostwa... :)
tbn niski, lepkość w 100st krytycznie niska, HTHS pewnie też. Ogólnie trochę wykastrowany olej. Nasuwa się jedno pytanie: jak się to ima do żywotności jednostki?czy to tylko ekologiczne wyzwanie dotyczące minimalnych oporów olejowych i ekonomii paliwowej?
Rozumiem, że silniki są przystosowane do takich ultra niskich lepkości no i pompa daje radę wytworzyć ciśnienie które zapewni poduszkę olejową na częściach pracujących. Chciałbym zobaczyć test ciśnienia na magistrali olejowej na przepracowanym oleju 0W8 i ile on wynosi przy obrotach jałowych ~900 oraz ~3000 rpm. Może ktoś?
 
W jednostce która została prawidłowo zaprojektowana do pracy na takich olejach pewnie nie będzie żadnych problemów z ciśnieniem czy utrzymaniem filmu.
 
Back
Top