• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Auris II

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Toyota Auris II wer. Start-Editions .
Budżet/ile litrów
250/4.20
Styl jazdy
Silnik
1ZR-FAE 1.6 132KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 , 5W20 , 5W30 i 10W30 API SL Energy-Conserving , SM Energy-Conserving , SN Resource- Conserving oder ILSAC- Mehrbereichsmotorol . 15W40 , 20W50 API SL , SM , SN .
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 5W30 API SN PLUS.
Drugie auto w domu , strikte moje auto .
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :

Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .

Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .

1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .


Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .

Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .

Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .

Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?
 
Last edited by a moderator:
50 tys km i Toyota poci się. Świat się kończy.
5W czy 0W w naszym klimacie to żadna różnica. Osobiście bym wybrał najniższą możliwą lepkość czyli 0/5w20. Zakladam że silnik projektowany pod taką, a większe to tylko dla picu jak u Toyoty.
Ciekawy jestem jak by się sprawdził Orlen MaxExpert C5 5w20, sam na razie nie zmienie u siebie, wiec to kandydat nr 1.
0w20 Mobil ESP X2, Shell SN
0W30 Mobil LV jest swieza analiza u Rosjan

Plukanka powinna byc obojetna dla uszczelki, jak puszcza, to trzeba wymienic...

Pozdrawiam,
 
Płukankę można zrobić jakąś postojową, nie powinno to zaszkodzić. Co do samego oleju, uważam, że trudno tutaj szukać czegoś optymalniejszego, niż TGMO. Możesz pozostać na 5W30, ale 0W20 również będzie OK. Zresztą sam nie raz widziałeś, że wielu z nas pochlebnie się o tych olejach wypowiadało.

Masz świetny silnik, Valvematic z hydrauliką i pośrednim wtryskiem, bardzo solidna konstrukcja. Warto o niego zadbać.
 
Jak @Zielony34 wyżej z tym, że płukanka nie będzie miała co robić przy takich interwałach.
Rób wg uznania.
Z tanich olejów, poleciłbym jeszcze Orlena DEX1 (SN Plus i ILSAC) - 6 - 10 tys km wytrzyma na pewno.
 
Tutaj ważne, aby mu jak najwięcej spłynęło z układu.

Co do olejów, to ten silnik praktycznie przyjmie wszystko. Szanuję w opór Hondę i Toyotę za ich silniki.
 
Drugie auto w domu , strikte moje auto .
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :

Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .

Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .

1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .


Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .

Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .

Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .

Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?

Specol Gold 0W20 w tym silniku sprawdza się bardzo dobrze. Można też kombinować z 0W20 z normą VAG 508/509 na recepturze PAO (konkretnie u 2 Klientów Eurol Synthence LV 0W20 jest zalewany ale może być inny na tej "recepturze") - norma mega wymagająca.
 
Uszczelka pod głowicą z tego co wiem nie "poci" się olejem. To pewnie uszczelka pod pokrywą zaworów, a to mały problem.
 
50 tys km i Toyota poci się. Świat się kończy.
Nie wiem to moja pierwsza toyka , napisów o niezawodności brak , może dlatego tak ;)
Na serio początkowo tego nie było , olej RP w pierwszym aucie powiększył pobory ,a w toyce je wywołał .
Zapocenie z plamą w dół jest obok/pod zaślepką napinacza łańcucha ,tak w jego połowie ,gdzie łączą się dwa typy uszczelnień . Uszczelnienie łańcucha to szary silikon ,a głowicy to już coś sztywnego nie wiem czy to metal ,ale wygląda raczej jak płytka laminowana ,podobnie do tych w elektronice .

No tak jak puszcza to wymienić ,ale to wygląda jak by puściło i się zatrzymało . Czyli np. jak by przy wymianie wsadził nieodtłuszczoną uszczelkę ,po czym z niej olej lekko zszedł na przyległe ranty metalowe i dalej stop.

Sprawdzę ,ale foto raczej nie możliwe .

Co do samego oleju, uważam, że trudno tutaj szukać czegoś optymalniejszego, niż TGMO.
OK , ale na rynku jest paradoks TGMO ,albo w ASO za krocie ,albo gdzie indziej w podejrzanie niskich cenach ,tak przynajmniej było .
Czy może być prawdą ,że wcześniejsze TGMO były oparte o HC a teraz są oparte o GTL ?

Tak świetny silnik ,ale po latach z turbo muszę się przyzwyczajać do innych zachowań .
Silnik ma 132KM, ale tą moc trzeba z niego wydobywaaaaaać .
Na serio jeszcze nie miałem auta o które bym nie dbał, oczywiście im większa wiedza tym stopień dbania rośnie, ze wskazaniem również na olej.
To znaczy, nigdy nie miałem jakiegoś strucla, o którego bym nie dbał, a teraz mam wersję doposażoną bo takie auta wypuścili na rynek w DE jako zachętę i na rozkręcenie sprzedaży Auris II.

płukanka nie będzie miała co robić przy takich interwałach.

Może tak po tym interwale 1R 8mc i poprzednikach warto by zastosować postojową .Tylko przy oleju RP po 4724 zrobiłem test bibułkowy i była jednolita plama ,bez jakiegoś mniejszego okręgu w centrum , więc może w silniku jest czysto .

Tutaj ważne, aby mu jak najwięcej spłynęło z układu

Czyli postojowa i na czas z manuala wystarczy , myślę o AR2820 bo w pierwszym aucie już stosowałem .

A jak byś tu widział Specola 5W30 ,są jakieś przykłady z życia/zakupów ?

Uszczelka pod głowicą z tego co wiem nie "poci" się olejem. To pewnie uszczelka pod pokrywą zaworów, a to mały problem.
Też się może pocić ,dlaczego nie, to też uszczelnienie .

Postaram się coś wkleić .
 
Last edited by a moderator:
Ja obstawiam, że TGMO jest 1:1 z texaco halvoline MS 5W30. Jakaś analizka może?
 
Last edited by a moderator:
Gdzieś coś widziałem, czytałem jakiś czas temu tylko nie wiem kiedy i gdzie, że teraźniejsze TGMO jest "lepsze", bo oparte o GTL .
Analizka = wątek w dziale zbiórek , nie wygra pewnie i za mało czasu .
 
Last edited by a moderator:
Na forum było, że TGMO 5W30 wygląda po zamrożeniu lepiej niż 0W20. Jak to z tym GTL jest to do końca nie wiadomo.
 
To w wątku o mrożeniu olejów jest o TGMO ?
Na analizę to bez szans.
Nie ma ani w nowych ani w przepracowanych .
 
Last edited by a moderator:
Powinno być w "mrożenie olejów", ktoś mroził te TGMO
Myślałem że jest więcej dyskusji na ten temat a to tylko jeden post
 
Last edited:
Stary olej TGMO po sprowadzeniu, kolor w czerwony, lewa probówka.
Obecny RP też czerwienieje .
 

Attachments

  • SAM_7875.JPG
    SAM_7875.JPG
    318,2 KB · Odwiedzin: 191
  • SAM_7860.JPG
    SAM_7860.JPG
    152,4 KB · Odwiedzin: 185
Last edited by a moderator:
Obecny 5W30 Royal Purple , w teście po 4724km.

Po 4724km i 1h..JPG1h Po 4724 i 24h..JPG24h


Obecny 5W30 RP w kropli ,po 6100km .
Po 6100km (2).JPG

Tak jest pod korkiem obecnie .
SAM_0075.JPGSAM_0079.JPGSAM_0086.JPG
 
Last edited by a moderator:
Tu widać zapocenie uszczelki głowicy i miejsce po rozprowadzeniu oleju.
W miejscu rozprowadzenia obecnie pod palcem nie ma oleju, pozostał ślad rozprowadzania/drogi oleju.
Uszczelka jest jednak metalowa .
 

Attachments

  • SAM_0048.JPG
    SAM_0048.JPG
    1,1 MB · Odwiedzin: 276
  • SAM_0057.JPG
    SAM_0057.JPG
    605,2 KB · Odwiedzin: 318
  • SAM_0021.JPG
    SAM_0021.JPG
    266,3 KB · Odwiedzin: 242
  • SAM_0022.JPG
    SAM_0022.JPG
    84,7 KB · Odwiedzin: 246
  • SAM_0060.JPG
    SAM_0060.JPG
    229,8 KB · Odwiedzin: 237
  • SAM_0065.JPG
    SAM_0065.JPG
    500 KB · Odwiedzin: 247
  • SAM_0069.JPG
    SAM_0069.JPG
    387,3 KB · Odwiedzin: 242
Last edited by a moderator:
W kwestii dbania o silnik .
tak było:
a.JPG


tak jest teraz.
d.JPG

Brak analizy TGMO tutaj, nie wiadomo czy GTL, jakoś słabo widzę argumenty jak na koszt pod 350 pln za 5L .

Jakie macie jeszcze argumenty/wiedzę, przemawiające za TGMO ?
Dlaczego nikt nie optuje za Specolem .
 
Last edited by a moderator:
Chciałbym pozostać przy 5W30 , na 80% zastosować płukankę AR2820 na postoju wedle wskazań jej manuala .
Może kolejny olej nie będzie wtedy zmieniał tak koloru.
Jeśli 5W30 TGMO, to czy zwykły czy koniecznie PFE.
Ktoś może ma jakieś potwierdzenie które wyjaśnia czy i które TGMO to GTL ?
Zwykłe 5W30 TGMO to jakieś 200 pln, ale PFE to prawie dwa razy tyle, jak taka różnica w cenie się broni i czym?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top