• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Auris II

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Toyota Auris II wer. Start-Editions .
Budżet/ile litrów
250/4.20
Styl jazdy
Silnik
1ZR-FAE 1.6 132KM
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 , 5W20 , 5W30 i 10W30 API SL Energy-Conserving , SM Energy-Conserving , SN Resource- Conserving oder ILSAC- Mehrbereichsmotorol . 15W40 , 20W50 API SL , SM , SN .
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 5W30 API SN PLUS.
Drugie auto w domu , strikte moje auto .
Auto sprowadzone w 2019 z DE ,z przebiegiem 49700km ,tam dwóch właścicieli :

Pierwszy starszy właściciel ,zamieszkały na wiejskich terenach ,4 lata i 1mc = 30600km.
Druga młoda właścicielka , zamieszkała na przedmieściach sporego miasta Halle (Saale) ,w trakcie posiadania auta był ślub i zmiana nazwiska ,2 lata i 1mc = 19100km.
Adresy obydwu właścicieli dzieli 20km , więc auto obijało się przeważnie w obrębie jednego terenu miasta Halle (Saale) .

Interwały są wymagane i jak wynika z książki były dobre . Czyli nie za długie ,ale i nie za krótkie . Nie za długie wedle producenta 15000km i nie za krótkie by silnik miał ciężkie warunki . Choć w jednym przypadku była mała ilość km ,co może oznaczać odstawienie auta na dłuższy czas . Oraz ostatni w którym przekroczony był znacznie czas .

1. 10607km = 1 rok .
2. 8197km = 1 rok .
3. 7843km = 1 rok .
4. 4153km = 1 rok i 1mc . Tu auto chyba stało ,a następnie była zmiana właściciela (choroba ,śmierć itp.).
5. 9549km = 11mc .
6. 10451km = 1 rok i 8mc . Tu auto stało pewnie do sprzedania w DE jakiś czas (6mc) ,ja na starym oleju jeździłem tylko 1mc .


Moje interwały oscylowały w granicach 12000km rocznie , gdzie w 99% to rok był powodem wymiany oleju .Obecnie zmalały do 6-7-8tyś.km. ,ale powoli wzrastają .

Jak wynika z dokumentów ostatni olej był TGMO 5W30 Premium Fuel Economy . Podobno ten olej jest do diesla ,nie wiem dokładnie czemu go zalali do PB . Podejrzewam z dużym prawdopodobieństwem ,że pomimo w manuala zaleceń do 0W ten silnik miał zawsze 5W30 .
Po sprowadzeniu oglądałem silnik ,wycieków nie widziałem ,jedynie przy filtrze oleju było upaprane . Ale to ze względu na niechlujne wymiany w ASO . TGMO przez 1 mc już za moich czasów nie ubywał . Po zalaniu 5W30 RP przez 3000km oleju ubyło 170ml ,potem się zatrzymało na 2000km i dopiero niedawno po 200km/ 1 bak z AR6900 ,spadki niewielkie powróciły . W okolicy 3000km z olejem RP zauważyłem zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą . Zarówno olej TGMO jak i teraz RP miał/ma po czasie kolor bursztynowy pod wiśniowy .

Ze względu na zapocenie tylnej części uszczelki pod głowicą, nie wiem czy można stosować płukanki . Oleju innego szukam ze względu na zwątpienie w oleje Royal Purple ,oraz ze względu na ich kosmiczne ceny ,których nic nie tłumaczy za bardzo . Ponieważ olej wymieniany będzie co roku i jakichś 7tyś.km ,to nie musi być mocno budżetowy .

Proszę o propozycje olejów 5W30 ,ponieważ tej lepkości zamierzam się trzymać . Wątki o tym silniku są chyba dwa lub trzy i tam polecacie TGMO .Ciekawy jestem czy coś się zmieniło i obecnie polecicie np. Specola ?
 
Last edited by a moderator:
Ty mi tu nie końcuj,... ićta się wyluzować na piwo zamiast na polowanie .

Bez trzepotania się , chciałem tylko przy okazji potwierdzić LSPI ,bo widziałem taki sam skład jak w 5W40 i tyle .
 
Last edited by a moderator:
W moim manualu jest tylko API , natomiast w innym wątku tego silnika jest też ACEA ,to dziwne trochę .

Wedle rankingu z forum Toyoty ,nie zamieszczam bo nie wiem czy można , wychodzi producent oleju Shell na 2 miejscu w stosowaniu, kolejny to Amsoil . Widać też ,że 5W30 jest na drugim miejscu i stanowi 3/4 0W20 ,potem jest 0W30 .
O ile TGMO w stosowaniu wiedzie prym , tak 5W30 zrównuje się prawie z 0W20 .
 
Wybierając wg rankingu stajesz się elementem tła i podążasz za stadem, a przecież nie o to chodzi :)
Zalej krajowe 5w20 C5, idzie zima, trynd spadkowy :)

1605687937025.png


Pozdrawiam,
 
Nie kieruje się rankingiem , zauważam tylko popularność Shell w zastosowaniu . A bardziej zaznaczyć trzeba wyrównywanie tendencji 5W30 do 0W20 . Co do zimy ,ponoć temperaturowo jest jesień wysoko i ponoć liście na drzewach mają być do grudnia . Przyczyna jest prozaiczna , brak wiatrów silniejszych .
 
Obecnie 5W30 Specol Gold ,poprzedzony AR2820 ( 15 min ) , Golda po AR do MAX weszło więcej niż przy wymianie olej/olej o 150ml .Poprzedni RP wysłany do analizy .Cały rudawy kolor wyleciał , obecny kolor oleju jest jak Gold w butelce .
Patrząc na strumień oleju starego z AR w świetle telefonu , był jeszcze przejrzysty ( tzn. przez niego było widać biały kolor płytek w kanale ). W strumieniu wyleciało tylko jedno coś tam ,lekko zaburzając go , po za tym boki strumienia albo zakłócały jakieś małe cosie ,albo to taki efekt był po gwincie . Na razie różnic nie wyłapałem , za wcześnie .
 
Uzupełnienie informacji w opisie .
Moje początkowe przypuszczenia ,potwierdza informacja z Toyoty DE . Ten silnik miał zawsze 5W30 , może poza fabrycznym zalaniem i pierwszym interwałem .
 
Kolejna ciekawa informacja, tym razem z Niemieckiego ASO, w którym auto było jako nowe sprzedane i zawsze serwisowane. Łatwo nie było, nie wiem czy to taki standard tam mają, ale początkowo tajemnicą się zasłaniali, a dalej opłatą za informacje. Informowałem, że dane osobowe poprzedników znam i nie o to chodzi. Jak życie pokazuje centrala i ASO to inne niezależne firmy są. Jednak zdziwiło mnie centrali kierowanie do ASO, a potem wykręty ASO.

Da Sie das gegenständliche Fahrzeug nicht von unserem Unternehmen gekauft haben, bitten wir um Ihr Verständnis, dass wir Ihnen aus Gründen des Datenschutzes keine Auskünfte zu der Reparaturroutine in unserem Autohaus erteilen können.

Ponieważ nie kupiłeś danego pojazdu od naszej firmy, prosimy o zrozumienie, że ze względu na ochronę danych nie możemy udzielić Ci żadnych informacji na temat rutynowych napraw w naszym salonie.

Wir bitten um Ihr Verständnis, dass eventuell näher gehende Fragen zu der Service-Historie des Fahrzeuges von Ihnen durch uns leider nicht unentgeltlich beantwortet werden können, zumal Sie bisher auch kein Kunde unseres Unternehmens sind.

Prosimy o wyrozumiałość, że na bardziej szczegółowe pytania dotyczące historii serwisu pojazdu niestety nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć bezpłatnie, tym bardziej, że nie jesteś jeszcze klientem naszej firmy.

A teraz pytania.

2. Dowiedziałem się, że u Państwa do silnika był zawsze zalewany olej 5W30, czy mają Państwo wiedzę o tym, że fabrycznie silnik był zalany olejem 0W20 na pierwszy interwał ?
2. Uns ist nicht bekannt, ob das Fahrzeug im Jahr der Herstellung mit 0W20-Öl von dem Hersteller Toyota befüllt wurde.
2. Nie wiemy, czy pojazd był napełniony olejem 0W20 producenta Toyota w roku produkcji.

3. Z jakiego powodu był cyklicznie/zawsze zalewany olej 5W30, pomimo zalecanego 0W20 ?
Przy braku oleju 0W20, można zalać inny dopuszczony na jeden interwał, a dalej powinien być powrót na zalecany olej 0W20.

3. Das von uns verwendete Öl 5W30 ist sehr wohl von Toyota vorgesehen. Aus diesem Grunde gab und gibt es keinen Grund zu einer anderen Spezifikation zurückzukehren.
3. Używany przez nas olej 5W30 jest zdecydowanie przeznaczony dla Toyoty. Z tego powodu nie było i nie ma powodu, aby wracać do innej specyfikacji.

Czyli jaki olej był fabrycznie zalany nie wiadomo, a czemu zawsze 5W30, to w tym tonie równie dobrze mogli napisać że TGMO 10W40 też jest zdecydowanie przeznaczony do Toyoty. Ja wyczuwam w tym opłacalność ASO, by lać akurat zawsze 5W30.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top