• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis 1.8 Valvematic T27

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Z karty charakterystyki oleju wynika, że Punkt pour: -27°C (ASTM D97). Czy to nie za mało jak na olej o lepkości 0w-20? Czy to oznacza słabą bazę olejową?

Lepkość, kinematyczna
@ 40°C 35,8 mm²/s
@ 100°C 8,45 cSt (ASTM D445)
Początkowa temperatura wrzenia i zakres temperatur wrzenia: > 316 °C

Karta charakterystyki:
https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/1562/3d9979c9300a79234a23e7392a1a0b26de91b8c7.PDF

Pytam, ponieważ użytkuję Toyotę Avensis 1.8 Valvematic T27, od początku na w/w oleju. Obecnie przebieg to 105tyś. Olej wymieniany w ASO co 15tyś. Zero dolewek. Olej przy wymianie lekko ciemniejszy niż świeży. Zastanawiam się, czy przy nim pozostać, czy zmienić na inny/lepszy?
 
Lepszy, czyli jaki?
Co dopuszcza producent?
Możesz lać wyższe lepkości, np 30, 40?

Osobiście powyżej 5w30 bym nie próbował wlewać do tego silnika, a póki wszystko jest OK, to zostań przy OEM'owym oleju.
 
Producent dopuszcza ILSAC GF-5 0W20 lub gdy nie jest dostępny 0W-20 to 5W-30. Wiem, że do flotowych w celu redukcji kosztów na życzenie klienta ASO potrafi wlać TGMO 10W-40 i też tak jeżdżą. Pewnie przy nim zostanę, ponieważ serwisuję od początku w ASO, a w moim nie chętnie leją nie swój olej. Potrafią odmówić wymiany i odesłać klienta. Zastanawia mnie tylko ta temp płynięcia.
Lepszy przynajmniej z parametrów jest Ravenol ECS 0W-20 USVO.
 
Jak ma być olej GF-5, to każdy Dexos1 gen 2 ma normę ILSAC GF-5
Tutaj masz spis wszystkich olejów: https://www.gmdexos.com/brands/dexos1/index.html

Z Ravenoli 5w30 DXG ma tą normę:
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2463-RAVENOL-DXG-SAE-5W-30-USVO-1L-4014835732315.html

PS
Samochód jest już po gwarancji?
 
Już po gwarancji. Oleju od wymiany do wymiany nic nie ubywa, więc nie wiem czy jest sens przechodzić do większą lepkość. Chcę pozostać przy 0w-20 tylko może wybrać innego producenta o lepszych parametrach?
 
Czy Ty masz silnik 1.8 2ZR-FAE?
Jeżeli tak, to Toyota dopuszcza przecież olej o lepkości 5w30 i klasach A5/B5 oraz C2.
Zatem masz większy wybór, niż piszesz.
https://www.toyota.pl/service-and-accessories/genuine-oils/#//avensis

Proponuję Amsoil SIgnature Series i chyba te oleje bym rozważył jako zamienniki.
Lepkości od 0w20 po 10w30.
Spełniają API SN+RC, GF5 i kilka innych specyfikacji.
Nie mają aprobat, bo producent nietypowo zwiększył liczbę zasadową TBN.
Mają wybitnie niski TBN, co może sugerować bazy olejowe oparte w dużej mierze o PAO:
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

Ravenole mają doskonałe parametry na papierze. Można sprawdzić sobie każdą banieczkę, czy nie jest podróbą.

Każdy z powyższych ma nowszą od API SN specyfikację (SN Plus i SN+RC to ta sama specyfikacja?).

Więcej nie proponuję ...
Sam podaj swoje typy poza Ravenolem ECS.
Ciekawostką jest fakt, że na necie większość rekomendacji to 5w30 klasy A5.


EDIT
W zasadzie tak przeglądając ofertę Ravenola, to czego byś nie wybrał, to możesz zalać do silnika.
Oczywiście dobierając odpowiednią lepkość.
 
Olej ten był badany :https://www.oil-club.ru/forum/topic/36864-toyota-engine-oil-0w-20-advanced-fuel-economy-svezhee/ i z tym PP tak źle nie jest -44 więc nie najgorzej. Jego nadrzędną rolą jest ekonomia spalania, stąd niskie lepkości ale dla VVTi jak znalazł. Imho jak nic się nie dzieje to po co zmieniać, jak ubytków brak. Jak już to zrobić na koniec interwału analizę UOA i sprawdzić czy jeszcze trzyma parametry i wtedy najwyżej skrócić interwał.
 
Re: TGMO (Toyota Group Motor Oil) 0W-20 ocena parametrów

Wg polskiej karty charakterystyki, którą podlinkowałem PP to tylko -27, czyli Toyota podaje gorsze parametry niż jest w rzeczywistości?

 1.8 2ZR-FAE 147km. - tak to mój silnik

Zastanawiam się, czy w cenie TGMO (200zł) nie znajdę czegoś lepszego pomimo, że TGMO jest wystarczający.
 
Re: TGMO (Toyota Group Motor Oil) 0W-20 ocena parametrów

Nie mam. Wymieniam w ASO a tam leją z beczki.
 
Ta karta nie jest najnowsza....Co do wyboru z takimi bazami i składem znajdziesz taniej i to sporo a wyżej to i bazowo na spokojnie u Ravenola czy Amsoila.Do znanego mi 1.6 vvti w corolli drugi raz poszedł dexos1gen2 z gf5 i user zadowolony a bazowo jest podobny do tego co lejesz obecnie.
 
A po co ASO przekonywać?
Auto po gwarancji, przyjeżdżasz i chcesz kupić usługę wymianu oleju; ewentualnie jeszcze filtr i podkładkę miedziana pod korek.
To za trudne dla ASO Toyoty?
Nawet w Oplu już przestali mi kręcić nosem na swój olej, a samochód jeszcze jest na gwarancji.
 
W przypadku zakupu od nich oleju, płacę w promocji za wymianę 90zł. łącznie z filtrem i podkładką. Jak przyjadę ze swoim pewnie będę musiał zapłacić za usługę więcej.
 
bobwoj napisał:
W przypadku zakupu od nich oleju, płacę w promocji za wymianę 90zł. łącznie z filtrem i podkładką. Jak przyjadę ze swoim pewnie będę musiał zapłacić za usługę więcej.

W Oplu w 2016, 2017 i 2018 była promocja, że za olej z filtrem i wymianą płaciło się jakąś atrakcyjną kwotę, teraz już nie pamiętam jaką (bodajże 150 zł). Korzystałem w Corsie C i Astrze G. Olej to był ich Dexos2 5W30. Do Corsy się pokapowałem, że to bez sensu i kolejnym razem przywiozłem Amsoila, więc cena operacji rzeczywiście wzrosła, ale w przypadku Astry po kupieniu oleju w sklepie (Shell Helix Ultra 5W40) okazało się, że wychodzi na jedno albo lekki plus, bo za oryginalny filtr krzyknęli 25, a za wymianę 30. Więc różnie to bywa - mogą bilansować ceną filtra i usługi wysoką cenę oleju, nazywając to promocją.
 
Dostałem z centrali kartę charakterystyki, olej nie wygląda tak źle. Niespotykanie wysoki indeks lepkości. Nie znam innego oleju 0W-20 z tak wysokim indeksem.

 
W takim razie wygląda to na rzeczywiście na pełny syntetyk.
O ile się nie walnęli przy obliczeniach VI, to na w ogóle nie widziałem więcej niż 190.
W takim razie zastanowiłbym się mocno, czy nie zostać przy oleju Toyoty!
Gdyby Opel tak przejrzyście informował o swouich olejach, nawet bym nie próbował szukać alternatywy.
 
Moim zdaniem nierealny indeks lepkości dla oleju 0W20 chyba, ze jakaś inna metoda pomiaru niż ASTM D2270 czy DIN ISO 2909
 
Back
Top