• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis 1.8 Valvematic T27

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Z karty charakterystyki oleju wynika, że Punkt pour: -27°C (ASTM D97). Czy to nie za mało jak na olej o lepkości 0w-20? Czy to oznacza słabą bazę olejową?

Lepkość, kinematyczna
@ 40°C 35,8 mm²/s
@ 100°C 8,45 cSt (ASTM D445)
Początkowa temperatura wrzenia i zakres temperatur wrzenia: > 316 °C

Karta charakterystyki:
https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/1562/3d9979c9300a79234a23e7392a1a0b26de91b8c7.PDF

Pytam, ponieważ użytkuję Toyotę Avensis 1.8 Valvematic T27, od początku na w/w oleju. Obecnie przebieg to 105tyś. Olej wymieniany w ASO co 15tyś. Zero dolewek. Olej przy wymianie lekko ciemniejszy niż świeży. Zastanawiam się, czy przy nim pozostać, czy zmienić na inny/lepszy?
 
Oleje C3 generalnie mają zbliżone pakiety do olejów z ILSAC, natomiast wyższe lepkości 10w/15w40 z uwagi na gorsze flow, zabijają te silniki nagarem i stąd pojawia się pobór oleju.
 
Gulf Ultrasynth GMX 5W-30
-- lepkość 10,6 - czyli blisko górnej granicy 0W20
-- wskaźnik lepkości 171 - (chyba w miarę)
-- temperatura płyniecia - minus 39 (mogłoby być chyba lepiej)
-- TBN - 8,2
-- CCS, Cp (C) - 4005 (-30)
-- HTHS - 3,1 (czyli pomiędzy W20 a W30)

API SN Resource Conserving, API SN Plus, ILSAC GF-5, dexos1™ Gen 2 License Number: D10641HI176
---------------------------------------------------------------------
Gulf Formula EFE 0W-20
-- lepkość - 8,9
-- wskaźnik lepkości 174
-- temperatura płyniecia - minus 36 (też mogłoby być chyba lepiej)
-- TBN - 7,1
-- CCS, Cp (C) - 5890 (-35)
-- HTHS - 2,68

API SN API SN (Resource Conserving), ILSAC GF-5
--------------------------------------------------------------------
Panowie, poproszę o komentarze -- silnik jak w tytule 2ZR-FAE. Dziekuję.
 

Attachments

  • Gulf-Ultrasynth-GMX-5W-30-2.pdf
    275,9 KB · Odwiedzin: 459
  • Gulf-Ultrasynth-X-Series-1.pdf
    249,2 KB · Odwiedzin: 408
Last edited:
W odp. mam klauzulę o nieprzekazywaniu informacji. Powiem tak - nie jest to 2,5 ani 2.9.
Przekonał mnie dosyc dużym dodatkiem molibdenu - wiem jak funkcjonuje silnki z olejem MoS2 - stare amerykanskie V8 - nie ma 38kkm na liczniku :) . No i PAO - olej jest stabilny, w porównaniu do innych z bazą całkowicie HC. Zobaczymy.
 
Last edited:
Nawet nie wiedziałem że to taka tajemnica ;) Ok. ważne że jest poniżej 2,9 i tyle. Karta widzę ciągle taka sama, więc też ciekawe czy są jakieś zmiany. Tak, PAO to on ma sporo :)
 
@cytrynowiec

klauzula treść: Niniejsza wiadomość zawiera informacje poufne, przeznaczone do wyłącznego użytku adresata. Jeśli nie są Państwo adresatem przesyłki lub jeśli otrzymaliście Państwo ten dokument omyłkowo, prosimy o bezzwłoczne skontaktowanie się z nadawcą. Wszelkie rozpowszechnianie, dystrybucja, reprodukcja, kopiowanie, publikacja lub wykorzystanie tej wiadomości czy też zawartych w niej informacji przez osobę inną niż adresat jest niedozwolone i może spowodować odpowiedzialność prawną.

Nie chodzi o moja trwogę:), ale jesli tak jest napisane, to trzeba trzymac standard - tak myslę. To przekonanie wynika z przestrzegania zasad.
 
Last edited by a moderator:
Czeka na zalanie.

IMG_20200504_201620.jpgIMG_20200504_201752.jpg
 
Napiszę moje kolejne spostrzeżenia. Od nowości TGMO 0w20 zalewane w tym samym ASO. Obecnie silnik ma 127 tyś. i żadnych oznak zużycia. Oleju tyle samo na bagnecie przez cały okres eksploatacji. Wymiana co rok przy przebiegach 12-15 tyś. km. zawsze w ASO. Auto ma już 8 lat. Eksploatacja to obecnie dojazdy 30km do pracy, wcześniej głównie miasto. Jestem bardzo zadowolony z auta jak i z oleju.
 
Back
Top