• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis 2.0 D4D 116KM

d4nny

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Avensis 2.0 D4D 116KM
Marka samochodu
Toyota Avensis
Budżet/ile litrów
120 zł / 6l
Styl jazdy
Silnik
2.0 D4D 116KM
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA B1, API CF-4 lub CF. Dopuszczalne jest stosowanie oleju API CF lub CD.
Jaki olej masz obecnie
Texaco Havoline 5W30
Witam. Auto kupiłem niedawno i zmieniłem olej na Texaco Havoline 5W30. Wcześniej auto jeździło na Valvoline 5W30. Jest pewien problem gdyż po postoju kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku, kilkunastu sekundach. Na Valvoline tego nie było, pojawił się problem po wymianie oleju. Filtr Mahle, więc też nie wina filtra, poprzednio siedział Filtron. Trochę źle zrobiłem, że nie zalalem płukanki przed wymianą oleju. Przed zimą chce zalać płukankę liquid Molly i wymienić olej ale nic drogiego bo jeszcze nie wiem czy warto w auto pchać kasę. Polecicie jakiś niedrogi olej na którym przelatam zimę? Później zmienię na coś lepszego, o ile uznam że warto w to auto wsadzić trochę kasy.
 
Na początek zmień filtr na nowy, ja tak miałem ale w innym silniku .
Wymiana na nowy pomogła,filtry też zdażają się uszkodzone.
A najlepiej umów się na pomiar ciśnienia.
 
Zmień olej z filtrem, możliwe że filtr jest niesprawny. Jak nie pomoże to tylko pomiar ciśnienia.

Spróbuj Orlen Platinum MaxExpert F 5W-30. Filtr oleju dowolny markowy, może być Filtron - nie są wcale złe.
 
kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po kilku, kilkunastu sekundach
Zmień filtr oleju, tam jeżeli dobrze kojarzę masz normalnie filtr puszkowy, miałem taką sytuację i okazało się, że w filtrze oleju uszkodzony był zawór zwrotny, to tylko kawałek gumowej zastawki.

Filtr Mahle, więc też nie wina filtra, poprzednio siedział Filtron.
Producent nie ma znaczenia, po prostu mogła się trafić wada fabryczna, tym bardziej, że aktualnie Knecht/Mahle przestał być jakimś wyznacznikiem jakości. Dla pocieszenia, powiem Ci, że też mam obecnie w fordzie filtry Knechta i mam dwie anomalie w ciśnieniach, pierwsza, to właśnie olej, zauważyłem że kontrolka ciśnienia, szczególnie przy zimnym rozruchu, gaśnie zauważalnie później, niż w przypadku poprzednio montowanego Purfluxa, czy Manna. Druga kwestia, to filtr paliwa, jeździłem cały czas na filtrach Mann, rzuciłem parę groszy więcej na Mahle i co? I lipa, zrobiłem może 1500-2000 km i miałem wahania ciśnienia na szynie paliwowej, jakby filtr ograniczał wydajność pompy, wymieniłem na nowego Filtrona, zrobiłem na nim 4 tys i ciśnienie paliwa mam książkowe.

Przy najbliższym serwisie wracam do swojego standardowego zestawu. Olej purflux, paliwo Mann, powietrze i kabina Filtron.
 
Mi Filtron nie polski tylko ten robiony przez kogoś dla nich w jednym aucie odwala właśnie takie sztuczki, że nie trzyma oleju.

Kontrolka gaśnie po dobrych kilku sekundach.

Teraz zastanawiam się.
Poprzednio była tania Kamoka i nie było problemu.
Chciałem zrobić silnikowi lepiej i kupiłem filtrona.
Cholera wie co robić.
Może PZL Sędziszów teraz kupię i podmienię.
Tylko uwali się cały blok silnika przy tym, no trudno.
Ale to obecnie skreśla mi filtrona w kategorii filtrów oleju.
Bo do powietrza nie mam zastrzeżeń.
 
Back
Top