• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 1.8 147km

Nerdox

Użytkownik
Lokalizacja
Skierniewice
Samochód
Mazda 2.0 SKYACTIV-G
Marka samochodu
Toyota Avensis T27
Budżet/ile litrów
4,3
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20
Jaki olej masz obecnie
Amsoil 0w20
Cześć,

Mam już Toyotkę w swoich rękach od 2 lat i naszło mnie żeby może zmienić jej olej na którym do tej pory jeździ, bo do tej pory wlewałem jej Amsoil 0w20 do którego nie mam żadnych zastrzeżeń ale dusza badacza podpowiada mi, że trzeba coś zmienić. Myślałem nad Ravenolem ale będzie otwarty na wszystkie propozycje.

Samochód pokonuje trasy 10% miasto 90% trasy w normalnym trybie eksploatacyjnym (zmiana biegu do 3tys obrotów) uwzględniając, że mało km robi rocznie bo do 5 tys.
 
5 tyś rocznie i taki drogi olej? Ja w tym silniku miałem Eneos Ultra 0w20 a teraz Gulf Hybrid 0w20 w wcześniej ASO lało Toyoty 5W30 na 0W20 lepiej ten silniki jeździ, jak byś chciał coś lepszego droższe to nowy Eneos X-Prime 0w20.
 
Amsoil 0w20 to jest topowy olej. Miałem go raz w valvematic przez 8 tys. km. Silnik pracował bardzo dobrze. Po 8 tys. km, 200 godz. przepracowanych wyglądał naprawdę dobrze na bagnecie. Bursztynowy kolor. Ja zrezygnowałem z niego ze względu na wysoką cenę i krótkie odcinki spowodowane pracą zdalną. Jeśli cena ci odpowiada to nic lepszego nie znajdziesz. Pojawił się nowy dopakowany Eneos X Prime 0w20. Niech inni się wypowiedzą czy można go zalać do valvematica ? Z tańszych najlepiej wygląda Gulf 0w20 Hybrid i Specol 0w20 Hybrid. Obecnie zalany Shell Helix Ultra 0w20 Sp. Jeszcze za krótko, żeby coś napisać.
 
Last edited:
5 tyś rocznie i taki drogi olej? Ja w tym silniku miałem Eneos Ultra 0w20 a teraz Gulf Hybrid 0w20 w wcześniej ASO lało Toyoty 5W30 na 0W20 lepiej ten silniki jeździ, jak byś chciał coś lepszego droższe to nowy Eneos X-Prime 0w20.
I jak ten Gulf się sprawuje. ?
 
Dopiero zalany i wiadomo nowy olej to zawsze super cichy jak hybryda silnik 😁, zobaczy się za parę tysięcy.
 
Posiadam ten sam silnik tylko z rocznika 2016 + LPG. Poprzedni właściciel zalewał Castrolem, a ostatecznie Shell 5W30. Ekipa poleciła mi Asmoil 0w20 i przyznam, że samochód chodzi b.d. oraz potwierdzam słowa przedmówcy, że barwę koloru bursztynowego trzyma. Eksploatacja w moim przypadku wygląda troszkę inaczej ponieważ, jeżdżę autem do pracy ok. 55 km w jedną stronę w trasie i czasem trafią się korki ze względu na remonty (80%), a reszta obrzeża Warszawy oraz ona Sama....

Przebieg 8k km, a zaraz zmieniam olej ( prawdopodobnie przed przebiegiem 10k km) na SHELL Helix Ultra SN/SP 0w20 ze względu na cenne Asmoil oraz samą ciekawość czy odczuję różnicę bo może się okazać, że nie warto przepłacać. Ciekaw jestem Eneos X-Prime 0w20....
 
Biegi zmieniaj wyżej. To 16V krótkoskokowy.
Niekoniecznie. Silniki z Valvematic, czyli 1.6, 1.8 i 2.0 różnią się tylko skokiem tłoka, a blok jest ten sam. Krótkoskokowy jest 1.6, natomiast 1.8 ma już większy skok od średnicy cylindra, a 2.0 to w ogóle tłokiem lata prawie na 10 cm.
Generalnie drogich olejów tu nie polecam, bo akurat smarowaniem te silniki się nie przejmują za bardzo i bez problemu robią na czymkolwiek 300+ kkm. W zupełności wystarczy np Total 0w20 GF6.
 
@AdiRuti Strzel sobie od razu X-prime 0w20 to porównamy jak valvematic chodzi na tym oleju,ja mam i nie narzekam,cichutko silniczek chodzi i lepiej przyśpiesza. Przed X-prime miałem właśnie tego Shella SP 0w20 i jakoś twardo ,głośniej chodził silnik. Wiem że moje wrażenia związane z tym olejem są mało profesjonalne dlatego też fajnie by było jakby ktoś inny przetestował go.
 
Wow! Lepiej niż Das Ałto (80x86). To mnie zaskoczyłeś. Bo np Rzep jest wybitnie krótkoskokowy.
 
@AdiRuti Strzel sobie od razu X-prime 0w20 to porównamy jak valvematic chodzi na tym oleju,ja mam i nie narzekam,cichutko silniczek chodzi i lepiej przyśpiesza. Przed X-prime miałem właśnie tego Shella SP 0w20 i jakoś twardo ,głośniej chodził silnik. Wiem że moje wrażenia związane z tym olejem są mało profesjonalne dlatego też fajnie by było jakby ktoś inny przetestował go.
Shell już jest zakupiony i nie będę kombinował, ponieważ w piątek mam wymianę. Będziemy w kontakcie, napiszę Tobie jak jeździ się na Shell, a ww. olej zakupie najwyżej następnym razem, myślę że około września/października kolejna wymiana.
 
@AdiRuti Strzel sobie od razu X-prime 0w20 to porównamy jak valvematic chodzi na tym oleju,ja mam i nie narzekam,cichutko silniczek chodzi i lepiej przyśpiesza. Przed X-prime miałem właśnie tego Shella SP 0w20 i jakoś twardo ,głośniej chodził silnik. Wiem że moje wrażenia związane z tym olejem są mało profesjonalne dlatego też fajnie by było jakby ktoś inny przetestował go.
Tylko z tego co sobie patrzę na niego to on nie do końca spełnia normy do silnika 1.8 valvematic API SP/RC, ILSAC GF-6A
 
Tylko z tego co sobie patrzę na niego to on nie do końca spełnia normy do silnika 1.8 valvematic API SP/RC, ILSAC GF-6A
Spełnia, tylko jest to nowsza norma, ale kompatybilna wstecz. Sprawdź poniżej. Bardziej rygorystyczne wymagania dla doładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem u których występuje LSPI. Silnik valvematic to stara konstrukcja + zmienne fazy rozrządu. Nie musisz lać tam nie wiadomo jakiego oleju. Ludzie tam zalewają nawet oleje z normą C3. Sam w sumie zastanawiam się, że najlepiej to chyba lać specola 0w20 i zmieniać, co 8 tys. km. Po, co przepłacać.
@AdiRuti Strzel sobie od razu X-prime 0w20 to porównamy jak valvematic chodzi na tym oleju,ja mam i nie narzekam,cichutko silniczek chodzi i lepiej przyśpiesza. Przed X-prime miałem właśnie tego Shella SP 0w20 i jakoś twardo ,głośniej chodził silnik. Wiem że moje wrażenia związane z tym olejem są mało profesjonalne dlatego też fajnie by było jakby ktoś inny przetestował go.
Potwierdzam na shellu 0w20 silnik chodzi bardziej twardo w porównaniu u mnie akurat do amsoila 0w20. Shell nie ma molibdenu ;) tylko chyba organiczne modyfikatory tarcia. Jak miałbym wybierać między amsoilem a eneos to brałbym olej z Japan.
 
Witajcie, przepraszam z góry autora za wpis, ale wydaje mi się, że warto ciągnąć/kontynuować wątek tym bardziej że jest duża grupa osób posiadający ww samochód z tym silnikiem.

Jak wspomniałem wcześniej jestem już po wymianie oleju tym razem Shell Helix Ultra 0W20. Przed zalaniem zrobiłem płukankę, a obecnie na oleju zrobiłem ok. 1000 km w tydzień. Większości odcinki powyżej 35/50 km w trasach i troszkę w mieście.
Mogę być oskarżony o pisanie głupot, ale to jak silnik chodzi na tym Shellu to jest odczuwalna różnica względem Amsoil i to znacząca. Schell na minus do tego stopnia, że myśle na zmianą oleju. Wiem że wszyscy polecają 0W20 nawet przed miałem zalany Amsoil, pytanie tylko czym będzie różnił się Amsoil 5W30 od 0W20 i nie chodzi mi o etykietę bądź cyfry przy literze „W”. Pytam ponieważ robię dużo odcinków 50 km, a czasem nawet większe i mam subiektywne odczucie, że możę być lepszą opcją na wyższe temperatury osiągane w trasie…
 
Last edited:
Toyotą w życiu nie jechałem, ale w Hondach to właśnie w trasach różnicy między 20 a 30 nie widziałem. Trasa to też tak 130-180 km/h w upały.
 
Back
Top