• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 2.0 D4D 2WW 2017r

Aivars

Użytkownik
Samochód
-Audi S6 C5
Marka samochodu
Totota Avensis
Budżet/ile litrów
Ok 300zl
Styl jazdy
Silnik
2.0d4d 143km 2ww
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Acea c3
Jaki olej masz obecnie
Aso
Panowie,

W rodzinie pojawila sie Avensis T27 2017,2.0 d4d 143KM - niestety jest to slynny silnik w kooperacji z BMW, ponoc bardzo wrazliwy na olej.

auto ma 100 000km, wczesniejsze przeglady byly robione w ASO co 20 000km. Nie znam poboru oleju, silnik suchy.

nie chce lac oleju z ASO. Zalezy mi na bardzo dobrej ochronie silnika.
Przebieg roczny to max 15000km, bardziej miasto.

producent zaleca:


5W-30 Premium Fuel Economy 1WW/2WW Engines
Parametry: ACEA C3, A5/B5


Co polecacie ? :)
 
Jeśli zaleca c3
To polecam vag 0w30 c3
Post automatically merged:

Lub orlen max expert v 5w30
 
@Aivars, do Toyot ZAWSZE pierwszym wyborem, który proponujemy to TGMO.
Jak serwis olejowy w ASO jest za drogi, wtedy można proponować alternatywy.
1618744514988.png
 
Tak, TGMO to olej z ASO Toyoty.
O teraz tak, jak nie chcesz oem'a, to proponuję Mobil1 esp 5w30. Warunek - musisz go kupić w jakieś sieci hurtowni że względu na podróby.


Inaczej, masz swoje typy olejów?
 
Zylem w przekonaniu, ze olej z kazdego ASO to ‚zlo’, stad tez info, ze nie chce oleju z Toyoty. Jednak tak jak wspomnialem, szukam oleju najbardziej odpowiedniego, ktory najlepiej bedzie chronil silnik, wiec jesli wg Was, a macie nieporownywalnie wieksze doswiadczenie i wiedze, olej TGMO bedzie najlepszym wyborem, to ja nie bede na sile wywazal otwartych drzwi :)

@SACZI jesli pozostaniemy przy olejach z ASO to sugerowac sie fabrycznym wyborem ?
 
Zylem w przekonaniu, ze olej z kazdego ASO to ‚zlo’, stad tez info, ze nie chce oleju z Toyoty.
To zmień zdanie.
One faktycznie nie są "wyskokowe", przeważnie zbyt drogie, ale nie są "złem wcielonym".
Po prostu bdb, solidne oleje produkowane w dowolnej blendowni, ale zawsze zgodnie z zaleceniami Toyoty, VW, BMW, ...
Toyoty na TGMO przejeżdżają ogromne dystanse i silniki mają się dobrze.
Od siebie, nie stosowałbym się do interwałów zalecanych, czyli skrócił wymiany do co 10 tys km.
@SACZI jesli pozostaniemy przy olejach z ASO to sugerowac sie fabrycznym wyborem ?
Tak, cały czas będziemy się trzymać 5w30 i normy ACEA C3, czyli oleju o obniżonej zawartości popiołów siarczanowych ze względu na DPF.
Tutaj Toyota nie ma swojej normy, podaje ogólną (ACEA), a my będziemy się sugerowali normami również producentów europejskich (VW, BMW i MB), bo są po prostu najbardziej rygorystyczne.
 
Kilka uwag - nie jest to silnik robiony w kooperacji z BMW, tylko odkupiony od nich w całości N47T. Wrażliwy na olej jest w sumie tylko rozrząd, który zabijały głównie interwały 30 tys. km w BMW, w Toyocie problem występuje rzadziej, interwał krótszy o 10 tys. oraz spokojniejszy styl jazdy kierowców Toyot (w większości) zrobiły swoje.
Jeżeli poruszasz się głównie w mieście trzeba zwrócić uwagę na możliwość rozcieńczenia oleju paliwem, więc albo 8-10 tys. i olej SAE 30, albo SAE 40 i wtedy potencjalny spadek lepkości nie spędza nam snu z powiek
Przy wyborze oleju kierować się możesz normą bmw LL-04.
Motor ma dopiero 100 000 km więc kolejne 300 000 km są realne do uzyskania bez większego wkładu finansowego (jeżeli wcześniej nie strzeli rozrząd :D).
 
Back
Top