• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 2.0 Valvematic

Toyo

Użytkownik
Samochód
Toyota Avensis T27 2.0 Valvematic
Marka samochodu
Toyota Avensis T27
Budżet/ile litrów
150 zł/5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 Valvematic
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ILSAC: GF-5 A5/B5, A1/B1
Jaki olej masz obecnie
Toyota 5w30 FE
Witam wszystkich. Auto ma 218 tys przebiegu. Do tej pory, co 15 tys w serwisie zalewali olej Toyota 5w30 FE. Zastanawiam się czy jednak nie przejść na 0w20, ponieważ taki zalecany jest jako pierwszy wybór. Kolega z grupy Toyota polecił mi eurola evolence 0w20 albo 5w30 protence sugerując, że taki olej będzie wystarczający do tego silnika. Dodatkowo kazał zastosować płukankę przed wymianą silnika polecił mi xado vitaflush i dodatek do oleju xado verylube turbo. Jestem ciekaw jakie jest wasze zdanie na ten temat. Doradźcie cos zrobić czy jeździć dalej na 5w30 czy jednak przejść na 0w20. Olej będę wymieniał, co 10 tys. Trasy jakie robię poza miastem to od 80 do 120 km dwa, trzy razy w tygodniu.
 
218kkm na 5W30 nie zabiło silnika, więc co Cię skłania teraz do 0W20 ?
Poza gdzieś tam poradami, opisz co Ciebie do takiej zmiany przekonuje, jakieś problemy z silnikiem.
 
Żadne problem. Silnik pracuje cichutko i równo. Według książki serwisowej zalecany jest 0w20. Zastanawiam się czy z perspektywy większego przebiegu lepiej będzie dla niego pozostać na 5w30 czy jednak powinien jeździć na zalecanym 0w20.
 
Last edited by a moderator:
Możesz jak najbardziej zastosować 0W20, jeśli taki olej jest olejem zalecanym na pierwszy wybór dla Twojego silnika. Płukanka co wymianę i bedzie dobrze.

Możesz również zostać przy 5W30.
Post automatically merged:

Zastanawiam się czy z perspektywy większego przebiegu lepiej będzie dla niego pozostać na 5w30 czy jednak powinien jeździć na zalecanym 0w20.
Przebieg nie ma tutaj nic do rzeczy.
 
A eurol będzie odpowiedni czy zalać coś lepszego ?

Eurol to poprawna marka, możesz spróbować.

Zostałbym przy 5W30 lub ewentualnie zamienił na 0W30.
Kolejny raz piszę - nie ma to żadnego znaczenia, między tymi lepkościami praktycznie nie ma różnicy w naszym klimacie.
 
Żadne problem. Silnik pracuje cichutko i równo. Według książki serwisowej zalecany jest 0w20. Zastanawiam się czy z perspektywy większego przebiegu lepiej będzie dla niego pozostać na 5w30 czy jednak powinien jeździć na zalecanym 0w20.
Mam Toyotę z 2013 i od nowości była/jest na 5W30, interwały były/są do 10kkm i w silniku czysto, pobór znikomy, postojowe płukanki poprawią to jeszcze i tyle w temacie. Oczko wyżej od zaleceń, to jak widać i u Ciebie nie katastrofa. Więc nie masz co kombinować, ew. wyjść z TGMO w kierunku "lepszego" oleju. Moje warunki to miasto strikte, ale nie 4x4 km. W Twoim przypadku dodał bym co wymianę płukankę postojową, choćby zgodnie z jej manualem.
Możesz przejść na 0W20, tylko są nieliczne przypadki, kiedy ktoś po sporym przebiegu na takim, "ucisza/leczy" coś lejąc 5W30 i nigdy odwrotnie.
 
Last edited by a moderator:
Rozumiem, że twoja toyota zalana jest teraz olejem specol gold 5w30. Polecasz ten olej bardziej od 5w30 tgmo ?
 
Last edited by a moderator:
Daleki jestem od polecania jakiegokolwiek oleju, Specol 5W30 jest tylko pierwszym olejem z drogi jaką obrałem. Jest już VOA, będzie i UOA. Dawniej zawsze było TGMO, teraz są inne. Przy zgodności z manualem, interwał 10kkm jest kluczem, reszta to zbędna piana. Możesz ew. wybierać jaka baza i tyle. Poprzednicy mieli interwały na TGMO po 4-8-10kkm i jak widać przy małej ilości km, podejrzenie miasto, pierścienie od oczka wyżej w zaleceniach nie stanęły.
A tu poczytaj jak ASO tłumaczy lanie non-stop 5W30, tak jak właściciele tak i ASO zalecenia mają koło ... dlatego nie ma się co przejmować.

TGMO są dyskusyjnie drogie, zawsze możesz wypróbować inne 5W30, osobiście nie uśmiecha mi się za 300 kupować TGMO 5W30 skoro to nie GTL. Za pół ceny jest inny GTL dużej firmy, więc po co za znaczek przepłacać.
 
Chcę potestowac. Wiadomo najprościej to kupić ravenol albo amsoil i problem z głowy, ale ja uważam, że do tego silnika nie jest potrzebny tak drogi olej. Można kupić dobry olej za rozsądne pieniądze.
 
Możesz zacząć od naszego Orlen Maxexpert Dex1. Analiza jest na forum. Olej spełnia Ilsac GF-5
 
@Toyo nic Ci nie polecę, ani oleju ani drogi, wybierz coś co koledzy doradzą. Poszperasz, poobserwujesz i własna droga Ci się nakreśli. Amsoil też mam zamiar sprawdzić. Czy mi coś z tego testowania różnych oliw w UOA wyjdzie, to nie wiem, ale kandydaci bazowo są zgodni ze wzrostem ceny. Oczywiście cena oleju nie musi o niczym świadczyć, może ja akurat mam takich kandydatów.
 
Dobra przekonał mnie ten Amsoil, ale najbardziej 0w30. Przed wymianą przejadę trochę na plukance xado vitaflush.
 
Amsoil u mnie będzie na końcu testowany, produkty firmy Shell to połowa kosztów, też duża firma. Nie wykluczone, że i Mobila jakiegoś zastosuję, jako przykład bardziej złożonych baz . Co do kosztów, jak ktoś dużo lata i w roku częściej niż raz wymienia, to koszt istotny. Jak raz w roku, to niby koszt nie istotny. Jednak zawsze można zaszaleć, lub ciąć koszty, grunt to interwał dobry.
 
Dobra przekonał mnie ten Amsoil, ale najbardziej 0w30. Przed wymianą przejadę trochę na plukance xado vitaflush.
Sam aktualnie jeżdżę na Amsoil 5W30 SS (ASL) i jestem mega zadowolony. Instrukcja dla mojego silnika też wskazuje jako pierwszy olej 0W20. Ale jak na nim jeździłem ( 0W20 był zalany fabryczne) to silnik klekotał ,więc zmieniłem na 5W30. Zastosowałem olej z środka skali ... a miałem do wyboru : 0W20,0W30,5W30,5W40 .W moim przypadku chodziło o jeszcze jeden element ,pokonuję krótkie odcinki 10-15 km i postój , więc silnik często niedogrzany. Przy takiej jeździe paliwo rozcieńcza olej co wiec mam w misce olejowej gdy zaleję 0W20 ????
Dlatego przezornie wybrałem 5W30
 
@acer66 No nie, kolejny dobry przykład olewki eco sr...ki producentów. Tak klekotanie, ktoś mi pisał o czymś takim nawet po zmianie z 5W30 na super puper PAO 0W40 + pobory x 2 były.
Krótkie odcinki to zaraz padnie tylko 0W20 i dogrzany. Twoje 10-15km jest moim wyznacznikiem miasta, takie trzymałem minimum i 5W30 dał radę. Było paliwo i coś wody w oleju, dlatego zrobiło się prawie 5W20 i to jeszcze dla mnie jest do przyjęcia, zamiast 0W??. Nie masz ekstremalnych warunków 4x4km. Co do paliwa w oleju, to ponoć warto spojrzeć w stronę olejów z pakietami magnezowo wapniowymi (detergenty), a także z większą zawartością boru. Oraz na oleje LL choćby z normą VAG 504.00/507.00 są bardziej odporne na degradację, nawet te ze starszym pakietem dodatków.
 
Back
Top