• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 2016r 1.8 benzyna

wojtach100

Użytkownik
Samochód
Avenis T27 1.8 benzyna 2016 rok
Marka samochodu
Toyota Avensis T27 FL II
Budżet/ile litrów
300/4.7
Styl jazdy
Silnik
1.8 Valvematic 147km 2ZR-FAE
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 ILSAC: GF-5, API: SN Plus
Jaki olej masz obecnie
5W-30 FuelEconomy TOYOTA
Witajcie,

Auto z przebiegiem 102 tys, cały czas na 5W30 wymieniany w ASO przez poprzedniego właściela, ja bym chciał przejść na 0W20, tak jak w instrukcji.
Mój styl jazdy to 90 % miasto, krótkie odciniki poniżej 10 km. Budżet zakładam do 300 zł ale jeżeli będzie warto dołożyć 50 zł to nie będę oszczędzał...Planuje wymieniać co 7.5 tys km czyli mniej więcej 10 miesięcy. Myślałem o Ravanol ale tyle odmiach tego 0W20 jest, że głowa pęka...
 
Last edited:
Proponuję Total Quartz Future GF6 0w20.
 
@wojtach100, jak masz 350pln na oliwę, rozważ amsoila signature Series.
Jego wymianę możesz spokojnie co 15 tys km robić.
Jak jednak za drogo, to dowolny ilsac gf6a i/lub API sp i będzie dobrze.
 
Jeżeli amsoil wytrzyma 10 tys km/12 miesięcy w trudnych warunkach tj. często odcinki poniżej 10 kilometrów to chyba warto zapłacić to 330 zł
 
Last edited:
Spokojnie.
To olej wg producenta na 25 tys mil, czyli ~40 tys km.
Oczywiście w określonych warunkach, ale 15 tys problemem być nie powinno.
Tylko ta cena...
 
Spokojnie.
To olej wg producenta na 25 tys mil, czyli ~40 tys km.
Oczywiście w określonych warunkach, ale 15 tys problemem być nie powinno.
Tylko ta cena...
Cena 100 zł drożej niż średnio za 0W20...zakładając 5 wymian płacę 500 zł więcej za olej ale jeżeli mam płacić 4 tys za wymianę łańcucha rozrządu to bardziej opła się lać dobry olej...
 
Nie przesadzajcie z tą żywotnością Amsoila. Jak niektórzy widzieli w analizie,którą wstawiłem na forum w/w olej juz po 2 tyś km miejskiej jazdy mocno stracił właściwości.
Wniosek jest taki,że na miasto lać co najtańsze i częściej wymieniać.
 
Jak jeździsz krótkie dystanse, a dodatkowo silnik leje mocno paliwo do oleju to nie ma cudów. I nie ma co jechać po Amsoilu z tego powodu :)
A żeby lać tańsze (nie najtańsze, tylko mądrze wybrać) i często zmieniać przy takiej eksploatacji się zdecydowanie zgadzam.
 
@sprajt2 nieco wolniejszą degradacją, a bardziej lepszymi parametrami użytkowymi, otoczką marketingową, ładnym opakowaniem, autorską formulacją, krajem pochodzenia. Taka jest prawda, a czy to jest warte dopłaty niech każdy podejmuje decyzję w swoim zakresie.
 
Last edited:
@wojtach100 z tych droższych to tak jak koledzy piszą Amsoil SS. Moim zdaniem dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra SP 0W20.
 
Wg mnie Amsoil niewiele da przy krótkich dystansach. To jest olej do katowania w korku w NY czy upalania przez rednecka na długich międzystanowych trasach. A nie do podjazdów o parę km w europejskich metropoliach, tutaj jeżeli próbować czegoś co może długo przeżyć to raczej Castrola Edge 0W-20 C5 niż Amsoila. Czy wprost oleje "do hybryd": Shell 0W-20, OEM Toyoty, Valvoline 0W-20.
 
Nie przesadzajcie z tą żywotnością Amsoila. Jak niektórzy widzieli w analizie,którą wstawiłem na forum w/w olej juz po 2 tyś km miejskiej jazdy mocno stracił właściwości.
Patrzysz na cyferki, a one w każdym oleju lecą błyskawicznie.
Nie znaczy, że olej nie spełnia swojej funkcji.

Wniosek jest taki,że na miasto lać co najtańsze i częściej wymieniać.
A żeby lać tańsze (nie najtańsze, tylko mądrze wybrać) i często zmieniać przy takiej eksploatacji się zdecydowanie zgadzam.
Do najtrudniejszych warunków pacy silnika/oleju proponujecie najtańsze/tanie oleje...
Po kolei:
- b.często praca na niedogrzanym oleju/silniku
- częste zmiany punktu pracy silnika (hamowanie, przyspieszanie)
- częste rozruchy
- krótkie odcinki
Olej i silnik w mieście dostają wycisk, jak w żadnych innych warunkach eksploatacji, a Wy "tani olej".
To raczej odwrotnie - eksploatacja autostradowa sprzyja obniżeniu wymagań względem oleju, ponieważ:
- ustalone warunki pracy silnika (jednostajne obroty i obciążenie)
- długie dystanse
- silnik/olej rozgrzane do odpowiedniej temperatury pracy
- rzadkie rozruchy


To czym ma byc uzasadniona doplata do oleju PREMIUM?
Signature Series to tzw "najwyższa półka amsoila".
Sami opracowali formulacje (pakiet), sami przetestowali.
Oleje nie posiadają żadnej aprobaty i prawdopodobnie nie spełniają w 100% żadnej z wymienionych norm (czemu oficjalnie zaprzecza dział techniczny Amsoil), bo po prostu odeszli od ograniczeń narzucanych przez normy.
Dla przykładu, Dexos1 gen2 ogranicza popioły do 1% - 5w30 ASL ma ich bodajże 1.1%.
Sam olej jest oparty o mieszaninę PAO, HC i gr V.
W widmie widać b.dużo antyoksydantów aminowych i fenolowych. Stężenie N rzędu 1300 ppm, przy średniej 700-800ppm. Mocno podbija TBN, co widać w ICP (12.5)
Świetne w wiskozatory - bardzo mały SSI
Nikogo nie namawiam na siłę do tego oleju.
Problem jest taki, że w klasie lepkości 5w30 trudno znaleźć alternatywę.
Shell i Mobil nie mają w Europie w ofercie takich olejów. W USA i owszem.
Inaczej sprawa wygląda w grupie 0w20. Tutaj można dostać Mobil 1 Advanced Fuel Economy i Shell Helix Ultra API SP.

Ogólnie olej bdb (teraz mi leci 4 interwał na nim), gdyby nie cena, na która klnę za każdym razem kupując Amsoila.
Duża część ceny to transport.
 
@SACZI nie zaproponowałem w tym temacie bynajmniej najtańszego oleju (żadnego konkretnego nie zaproponowałem) - także nie wiem czemu akurat mnie pod tym kątem cytujesz.

Prawda jest taka, że teoretycznie Amsoil ma topowe parametry, których żaden olej w PL dostępny nie ma, może poza Redline, albo naciągając Mobil1 (brak u nas pełnej oferty) oraz Shell.
Druga prawda jest taka, że te niestety u nas w tej wyższej cenie te oleje się ekonomicznie nie spinają ze względu na naszą siłę nabywczą i przeważnie jeśli ktoś taki olej kupuje to przeciąga na nim interwał, bo przecież jest premium za tyle piniędzy. Oczywiście zdarzają się wyjątki jak kolega @machony79, który zlewa po 2500 kkm i robi UOA. Być może słusznie po to żeby się przekonać czy i ile jeszcze "może" przy tak specyficznym i trudnym trybie użytkowania (tak jak opisałeś, ten styl jest opisany jako trudny w każdej instrukcji użytkowania auta)/stanie silnika/właściwościach silnika.
Mógłby teraz zalać olej ze średniej półki cenowej i porównać tempo jego degradacji z Amsoilem. A potem jeśli się nie boi "olej dla ludu".

Podobny eksperyment kolegi @JohnJohn

Inny silnik, być może ktoś powie niejednakowe warunki, ale jakiś obraz daje.
 
Nie narzekam na AMS 0W20. Sam jestem po chyba sześciu wymianach i wczoraj zamówiłem kolejny.
Chodzi głównie o koszty. Olej na jedną wymianę to 350 pln a mam takie dwie w roku.
Sprawdzę ten Mobil i Shell czy wyjdzie taniej. Ravenol wychodzi drożej.
 
@SACZI nie zaproponowałem w tym temacie bynajmniej najtańszego oleju (żadnego konkretnego nie zaproponowałem) - także nie wiem czemu akurat mnie pod tym kątem cytujesz.

Prawda jest taka, że teoretycznie Amsoil ma topowe parametry, których żaden olej w PL dostępny nie ma, może poza Redline, albo naciągając Mobil1 (brak u nas pełnej oferty) oraz Shell.
Druga prawda jest taka, że te niestety u nas w tej wyższej cenie te oleje się ekonomicznie nie spinają ze względu na naszą siłę nabywczą i przeważnie jeśli ktoś taki olej kupuje to przeciąga na nim interwał, bo przecież jest premium za tyle piniędzy. Oczywiście zdarzają się wyjątki jak kolega @machony79, który zlewa po 2500 kkm i robi UOA. Być może słusznie po to żeby się przekonać czy i ile jeszcze "może" przy tak specyficznym i trudnym trybie użytkowania (tak jak opisałeś, ten styl jest opisany jako trudny w każdej instrukcji użytkowania auta)/stanie silnika/właściwościach silnika.
Mógłby teraz zalać olej ze średniej półki cenowej i porównać tempo jego degradacji z Amsoilem. A potem jeśli się nie boi "olej dla ludu".

Podobny eksperyment kolegi @JohnJohn

Inny silnik, być może ktoś powie niejednakowe warunki, ale jakiś obraz daje.
Amsoil robi świetne oleje ale znowu bym nie przesadzał z wynoszeniem go pod niebiosa bo jedna ma świetne a inne całkiem przeciętne i jest bardzo wielu producentów, którzy posiadają w ofercie oleje o zbliżonych lub nawet lepszych parametrach.
 
Co do SS to się zgodzę, że są to jedne z najlepszych olejów dostępnych na Rynku. Czy najlepsze to zawsze będzie kwestia dyskusyjna bo nie da się zastosować 1 mierzalnego kryterium ale na pewno top of the top. Natomiast magia marki działa też w przypadku mniej wybitnych czy wręcz przciętnych olejów tak jak na niektórych działa jeszcze magia marki Motul.
 
Back
Top