• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Aygo II (B4) 1.0 (1KR-FE) 2016 r.

Puch_

Nowy użytkownik
Samochód
Passat B8 2.0 TDI 190 DSG6
Marka samochodu
Toyota Aygo II 1.0
Budżet/ile litrów
175 zł / 3l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.0 1KR-FE
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20, 5W-30. ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub API SL, SM lub SN.
Jaki olej masz obecnie
TOYOTA 5w30 Fuel Economy TGMO
Cześć!

Mam prośbę o pomoc w doborze oleju do Aygo, jak w tytule (brak systemu start-stop).

Samochód ma 45 k km przebiegu, do tej pory serwisowany był w ASO z użyciem oryginalnego oleju 5W30, wymiany były wykonywane co rok (wychodziło kilka tysięcy kilometrów przebiegu).

Samochodem jeździ starsza osoba, która pokonuje ok. 5 k km rocznie. Warunki eksploatacji to 100% miasto, krótkie odcinki. Samochód stoi na dworze. Olej chcę dalej wymieniać co roku.

Po lekturze forum dochodzę do wniosku, że warto wrócić do 0W20, który zleca instrukcja. Zrobię płukankę AR2820. Po tym lepiej pójść w olej TMGO 0W20, czy spróbować np.:
  • Shell Helix Ultra 0W20 SP;
  • ENEOS X-Prime 0W20;
  • Mobil1 ESP X2 0W20;
  • Motul 8100 ECO-lite 0W20;
  • Motul Hybrid 0W20.
PS. Czym różnią się oleje z oznaczeniem „Hybrid” i czy warto je wlewać do tego 3-cylindrowca, na pośrednim wtrysku?

Z góry dzięki za sugestie.

Paweł
 
Shell, Mobil, Eneos. Ja bym w takiej kolejności ustawił 3 pierwsze miejsca. Pewniaki które są sprawdzone (może po za Eneosem bo X-Prime to nowość w Europie)
 
TGMO chyba cenowo teraz średnio wychodzi, ja bym poszedł w tego Shell'a lub potestował tą nowość Eneosa X Prime 👍
 
A ja bym został na tym TGMO 5w30 i nie kombinował za bardzo lub zamienił na inny tańszy 5w30 A5 /B5 (producent do wyboru do koloru) a jak naprawdę chcesz przejść na to 0w20 to zaproponuje ci Neste PRO za 150zł za 4l
 
Może coś o Totala? Xtra Dynamic 0W20 imponuje wysokoscią VI - 211. Jest zalecany np do hybryd toyoty.

A jak chcesz pozostać przy 5W30 to FGC lub Elf USX. Choć ceny nie są niskie jak za tego typu oleje to w budżecie 3L 175zł się umieścisz.
 
@Puch_ Starsza osoba ma zaufanie do "fachowców" z ASO a ty tak chcesz ją odciągnąć od ostoi profesjonalizmu i wrzucić na głębokie wody maniaków olejowych no normalnie przeżyje szok😂
A na poważne 5w30 TGMO to normalny olej ale ceny w ASO powalają, w tej lepkości masz zatrzęsienie produktów, ze względu na charakter jazdy można zostać na tej lepkości. Jeszcze parę lat temu forum by ci rekomendowało tę lepkosc ewentualnie 0w30 Shella A5/B5.
Sam jestem zwolennikiem niskiej lepkości w silnikach toyoty bo tak zaleca instrukcja i naprawdę bardzo dobrze te silniki współgrają z tymi olejami , może też wychwycisz różnicę jak przejdziesz z 5w30 na 0w20 ,ja byłem w szoku jak silnik lepiej wkręcał się na obroty po przejściu tgmo5w30 na sustinę 0w20.
Kończąc wypociny obie lepkości są git dałem ci tylko tańsze alternatywy ,5w30 będzie spoko a i "wodą po parówkach" nie zatrzesz silnika.
 
Xprime zdecydowanie. Może być nawet 5w30 z racji tego, że bliżej mu do 0w20 niż nie jednemu 5w30. No i ten indeks lepkości. Z drugiej strony 0w20 masz praktycznie w tej samej cenie
 
Z tańszych propozycji (co nie znaczy gorszych) Orlen ME C5 5w20, lub Total Quartz Future GF-6 0w20, Valvoline Hybrid C5 0w20.
 
Back
Top