• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid wybór oleju

ostry2407

Użytkownik
Samochód
Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Marka samochodu
Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
1.8 Hybrid
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w16
Który jest bardziej odpowiedni do tego silnika

Mitasu Gold Hybrid SN 0W16​

RAVENOL EFE SAE 0W-16 USVO​

 
1615053308182.png
 
A rozlewnia gdzieś w Polsce ..i tak masz o 100 taniej niż hondy 0w20 1L po 100 zł a to Castrol jest.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ten Toyoty to też nie wiadomo jaki jest. Myślałem o Ravenolu EFE bo dobre ma opinie ale z tym różnie i dlatego wolę zaciągnąć języka od ludzi co używają. Nadmieniam że jest to nowy samochód z przebiegiem 520km i chciałbym przy 2tyś. zrobić wymianę po dotarciu. Ale patrząc na cenę tego oleju Toyota i jeśli Ravenol w waszej opini będzie lepszy to po co przepłacać za olej Toyoty
 
Ten Toyoty to też nie wiadomo jaki jest.
To jest olej Toyoty, zrobiony wg ścisłych jej zaleceń.
Tyle.
Ja zrobiłem na oleju GM, który taż ma opinie takie sobie, 70 tys km i silnik ma się doskonale.

Myślałem o Ravenolu EFE bo dobre ma opinie ale z tym różnie i dlatego wolę zaciągnąć języka od ludzi co używają.
A czyje to są opinie i na czym się opierają?

Nadmieniam że jest to nowy samochód z przebiegiem 520km i chciałbym przy 2tyś. zrobić wymianę po dotarciu.
Nie poprawiaj producenta, tym bardziej Toyoty ...
Twój zespół napędowy jest "specyficzny".
Jeździłem Corollą z tym silnikiem i ciągle zastanawiam się nad logiką sterowania.
Dlatego proponuję Ci nie tykać oleju, przynajmniej do połowy założonego przez Toyotę interwału, czyli około 7500km.
Później zmiana na olej serwisowy.
Jak dojedziesz roku i/lub 15 tys km, silnik się dotrze/ułoży na dedykowanym środku smarnym.
Potem sobie już zmieniaj dowoli.
Ale patrząc na cenę tego oleju Toyota i jeśli Ravenol w waszej opini będzie lepszy to po co przepłacać za olej Toyoty
Kurde, wywaliłeś 100 tys PLN na nowy samochód, a szkoda Ci 500PLN na serwis olejowy ...
Ja tego nie jestem w stanie zrozumieć.
Ravenole wcale rewelacyjne nie są. One mają tylko świetne parametry na papierku.
Nadal proponuję olej serwisowy Toyoty, ale w sumie to Twoje auto, więc rób jak uważasz.
Jedyne czego bym się obawiał, to interwałów 15 tys km, bo jak pisałem wcześniej, praca układu napędowego (silnika spalinowego) jest dla mnie bardzo niezrozumiała i dziwna.
Potrafi się wyłączyć na prostej drodze, po czym na około 20s się uruchamia i od razu się wkręca na 4000obr.
Być może muszę się "nauczyć hybrydy", ale moja jazda tak właśnie wyglądała.
 
Dziękuję za wyczerpującą wypowiedz. Już tłumaczę.
1. To co piszesz o wymianie oleju przy 7500km to zapis na rynek amerykański.
2. Nie szkoda mi na olej jedynie pytałem o 2 różne oleje które wpadły mi i jeśli są lepsze od Toyoty to po co przepłacać
3. wymian dokonuję zawsze po 1 roku i to jest co 10tyś. ( tyle rocznie robię 8-10tyś) 3 Toyota i wszystkie były nowe.
Przyznaję że jest to specyficzne rozwiązanie ale o silnik nie ma co się martwić tam jest wszystko poukładane. Na zimnym i tak pracuje spalinowy a elektryk czasem wspomaga. Przekładnia planetarna robi robotę choć do niej trzeba przywyknąć (wycie). Do tego brak rozrusznika i alternatora też na plus.
 
Ravenol temp zamarzania -56
Ravenol bogatszy pakiet dodatkow.
Czy auto jest użytkowane na Syberii?
Co to znaczy "bogatszy"? W czym jest gorszy ten "biedniejszy"? Jesteś w stanie udowodnić, że dana formulacja, przez to, że jest "uboższa" powoduje uszkodzenia? Masz jakieś konkretne podstawy do wydawania taki osądów, czy po prostu nie masz wiedzy i kierujesz się cyferkami?

@ostry2407 TGMO. Jeździsz do końca gwarancji na TGMO, dalej można się zastanawiać. Jak 500zł to nie problem [co przy decyzji o zakupie nowego auta nie powinno być problemem] to tego się trzymaj. Ravenol to poprawne środki smarne, ale nic ponad to.
 
i zapewne tak zrobię choć przydałoby się więcej info o oleju TGMO. Mam zamiar kilka lat pośmigać C-hr a wiadomo, jedyny problem w silnikach Toyoty to zbierający się nagar a, że auto w 80% procentach porusza się po mieście i na krótkich odcinkach chciałbym mieć maksymalną ochronę silnika.
 
To żaden olej tego nie wyeliminuje.
Ravenole, jak pisał @Zielony34 dobre smarowidła, chociaż ja tak się na tym oleju przejechałem, że już chyba na nie nie popatrzę.
Teraz mam również Amsoila w silniku i jestem zadowolony.
W sumie silnik pracuje tak samo, jak na serwisowym GM Dexos1 gen2.
Cena 230PLN vs 86 ...
 
Zdaje sobie sprawę, że cena oleju Toyoty jest spora. Niestety, nie jest to przedział cenowy olejów GM, czy Forda. Natomiast na czas gwarancji, uważam, że najrozsądniejsze wyjście to TGMO i wcale to nie są złe produkty. Są to specjalnie skonstruowane środki smarne dla jednostek napędowych Toyoty, a Toyocie zaufać można.
 
Bardzo dziękuję wam za cenne porady lecz sama Toyota się gubi w tym co pisze i co rekomenduje.
Książka obsługi ma zapis. Zalecany olej do tego silnika to 0w16. Jeśli dany olej nie jest dostępny można wlać 0w20 lecz przy następnej wymianie koniecznie wrócić na 0w16 a tu taki zonk. Fabrycznie zalany jest 0w16
Zrzut ekranu (25).png
 
Last edited:
Back
Top