• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bamber

Użytkownik
Lokalizacja
Kraków
Samochód
MB W221 350 BLUETEC, MB R230 65AMG, MB R129 500SL, VOLVO AMZAON 1.8 1961r,.
Marka samochodu
Toyota CHR Hybryda
Budżet/ile litrów
max 300 zł / 5l
Styl jazdy
Silnik
1.8
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Cześć, Kupiłem Toyotę CHR 1.8 Hybryda 2018r (92000km), w książce serwisowej widnieją ostatnie zmiany i wynika z nich ze był wlewany olej 10W40
Chyba trochę to dziwne?
Moje pytanie, Czy powinienem zostać przy 10W40 czy zmienić na coś w stylu 0W20 / 0W30 ?

2EB24BB2-0CCB-4C85-B1B1-5A9A3865FAB0.jpeg
 
Zgodne z wymaganiami producenta, czyli zwykle bdb.
Części aftermarketowe to jest ruletka - mogą być znacznie lepsze od OE, mogą być podobne, ale i mogą być tragiczne.
 
Moim zdaniem najgorsze w tym jest to, że wiele osób jest święcie przekonanych o zjabistości ASO Toyoty i wogóle się nie interesuje co sie dzieje z samochodem na przeglądzie. Mam wielu znajomych, którzy mając auto na gwarancji nie mają zielonego pojęcia o stosowanych środkach smarnych czy częstotliwości wymiany filtrów czy innych materiałów eksploatacyjnych. Oni odstawiają auto na przegląd a potem opłacają Fakturę. Wiele osób mając auto na gwarancji zagląda pod maskę dopiero jak im płynu do spryskiwaczy brakuje albo żarówka przepali ale z tym drugim to już jadą do ASO a z tym pierwszym częśc daje radę sama. Jak wspomniałem Koledze, żeby w Camry sprawdzał poziom oleju bo te silniki lubią podlewać i często jest ponad stan i czasem grubo ponad stan to patrzył na mnie jak na kosmitę. On nawet nie wie gdzie ma bagnet. I instrukcję.
 
Bo ludzie kupując nowe auta i serwisując je w ASO wychodzą z założenia, że temat serwisu i zaglądania pod maskę ich nie interesuje - poniekąd mają rację. Jest to jedna z zalet posiadania nowego auta. Szkoda tylko, że czasami ta zaleta może przerodzić się w poważne konsekwencje tego, co odwala ASO. Ja się takim ludziom nie dziwię, jakbym miał nowe auto to pewnie też bym tak postępował.
 
Zgadzam się ale sprawdzać poziom oleju należy również w nowych autach na gwarancji. Nawet zwykle instrukacj o tym mówi i mozna sie zdziwić jak często zgodnie z instrukcją obsługi należy kontrolować poziom oleju ale też innych płynów. Tylko instrukcje czytają nieliczni a jak już to w większości bardzo pobieżnie.
 
Last edited by a moderator:
Dziękuję za odpowiedzi i dyskusję,
zmienię na 0W20 (Shell)
 
Zmieniłem ten 10w40 na 0w20 (Eneos ultra), zrobiłem kilkaset kilometrów... wiadomo ze coś tam tego 10w40 pozostało w silniku
Moje pytanie: czy powinienem zmienić jakoś teraz jeszcze raz czy jeździć tak przez np 9000km?
 
PS mechanik przy wymianie mówił ze w starym oleju było bardzo czuć benzynę 👃🐽
 
Zostaw ten olej, jeździj sobie spokojnie, jest ok.
Przy każdej kolejnej wymianie rozważ zastosowanie płukanki postojowej.

Jak chcesz to do obecnego oleju możesz teraz jeszcze wlać Oilsyn LL Power Cleaner i dojechać na nim normalnie do końca interwału.
 
Czy przedmiotowa CH-R nie była użytkowana jako auto flotowe? Pytam ponieważ, często firmy świadomie chcą, aby lać najtańszy dopuszczony olej, żeby ciąć maksymalnie koszty, jednocześnie wiedząc, że auto ma jeździć u nich tylko do końca leasingu. Później niech się martwi kolejny właściciel.
W ASO w Koninie jeszcze jak miałem Avensis'a cały czas był lany TGMO 0W20, bez względu na przebieg.
 
Czy przedmiotowa CH-R nie była użytkowana jako auto flotowe? Pytam ponieważ, często firmy świadomie chcą, aby lać najtańszy dopuszczony olej, żeby ciąć maksymalnie koszty, jednocześnie wiedząc, że auto ma jeździć u nich tylko do końca leasingu. Później niech się martwi kolejny właściciel.
W ASO w Koninie jeszcze jak miałem Avensis'a cały czas był lany TGMO 0W20, bez względu na przebieg.
Tak, kupiłem ten samochod na aukcji bankowej, jest na handel ale na razie póki mi się nie sprzeda jeżdżę nim na codzień po Krakowie... jestem w pozytywnym szoku jak to mało pali.
 
U mnie w Corolli 2.0h z 2022 instrukcja dopuszcza 0w16, 0w20 i 5w30. Auto w leasingu, więc walą 5w30 i to za zgodą Toyota Motor Poland, choć trzeba przyznać że te 5w30 to mają lekkobieżne i nie zauważyłem żeby zaczęła mi więcej palić po wymianie. Rekordowo niskie spalanie w trasie miałem właśnie na 5w30.
 
Back
Top